Mi volt a leghaszontalanabb dolog, amit szerinted a közoktatásban meg kellet tanulj, és mi volt az, amit nem tanítottak, pedig kellett volna?
Nekem a deriválási és integrálási képletek voltak ilyenek. Volt 1-1 oldal belőlük, de már akkor sem értettem, hogy mire jók, mikor tanultam. Behelyettesítettem a feladatba, s kész, ámen.
Miközben a vesszők használata valahogy kimaradt. Vagy soha életemben nem szótagoltam angolul és németül.
(Romániában élek, mielőtt valaki beleköt, hogy ilyen nincs.)
Irodalmat, filozófiát, ének-zenét éreztem haszontalannak.
De egy alapfokú általános jog, közgáz tanításának láttam volna hasznát.
Matekból a sok képlet, amit kívülről be kellett vágni de logikusan használni nem tanultuk meg. Egyszerűbb lett volna ha azt tanítják meg, hogyan lehet a függvénytáblázatban elérhető dolgokat a gyakorlatban hasznosítani. De mi konkrétan feleltünk ezekből. Töriből a módszer volt szar, szintén magolást vártak el, nem megértést, ettől függetlenül a tantárgyat nem tartom haszontalannak (a matekot sem). A filozófiát is be lehetett volna építeni más tantárgyba, nem bemagoltatni az egyes filozófusok tanait meg életét. Ének-zene órán a szolfézst és néhány hangszer használatát szívesebben tanultam volna, mint a zeneszerzők életét évszámokkal.
Aminek örültem volna ha tanítják, kresz, elsősegély, alapvető jogi fogalmak, hova fordulj ha xy gondod van, mi az adózás, hogy hogyan kell pl. adóbevallást csinálni, prezentációt készíteni, előadni, diákmunkára jelentkezni, nyelvvizsgára jelentkezni, ösztöndíjpályázatokat megírni. Utóbbiak sok nehézséget okoztak az elején míg az, hogy hol termesztik a maniókát meg a jamgyökeret, nem sokat segített az életemen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!