Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Szerintetek nem távolodott el...

Szerintetek nem távolodott el az általános/középiskolás oktatás nagyon attól, amit az életben tényleg kellene használnunk?

Figyelt kérdés

Gondolok a következőkre:

Felnőtt fejjel most nagyon értékelni tudnám, ha pl. többet tudnék arról, hogy hogyan gyakoroljam az állampolgári jogaimat (és ismerjem is ezeket), hogy tudjam, mit tegyek a kormánnyal kapcsolatban. Mert bevallom hülye vagyok hozzá. De középiskolában, amikor állampolgári ismeretekre került a sor, töri érettségire gyakoroltunk. Műszaki iskolába jártam egyébként.

De van sok más dolog is, amit nagyon hasznos lenne iskolában tanulni, de vagy csak az életből tudja meg szégyen árán, hogy eddig nem tudta, vagy örökre sötét marad az ember. Amik még eszembe jutottak ilyen téren: etikett/modor, alapvető gazdasági ismeretek (ugyanis egy háztartást is kell vezetni), a bankok használata. Nyilván ezek részben olyan dolgok, amelyeket az ember otthon is tanul, de szerintem nem lenne rossz iskolában is tanulni, ha esetleg ezek otthon nem adatnának meg. Egyszer olvastam a NAT-ot (nemzeti alaptantervet), és olyan dolgok álltak benne, hogy az alapján szívesen vissza mentem volna iskolába, de sajnos nem nagyon tanultuk azokat. Papíron szépen nézett viszont ki.



2013. márc. 11. 15:18
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Amiket írsz, valóban otthon is meg tudnád tanulni. De mit tartasz feleslegesnek az iskolában?
2013. márc. 11. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim válasza:
100%

Amit leírtál az szerintem az a gond, hogy mindent az iskolától vársz el. Ha boldogulni akarsz az életben magadnak kell tanulnod és nem az iskolának, mert azok kapacitása ilyen osztály- és oktatói létszámokkal soha nem fogják az igényeidet kiegyenlíteni.

Sajnos már nem azok az idők járnak, amikor elvégzed az iskolát és az már igazolja is, hogy megvan a tudásod.

2013. márc. 11. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Kedves utolsó, kiváló megfigyelés, hogy így kellene tanulni. De vajon akkor nem az iskola feladata elérni, hogy a tanuló így gondolkodjon? Amikor iskolába jártam, nekem az egy kötelező rossz volt. Sok minden történt, hogy rá kellett jönnöm, mi is lett volna a lényeg, és hogy nem rossz volt az. Mi való az iskolába, és mi való máshova? Szerintem nagyon kevés gyerek jön rá időben magától, hogy mennyire fontos az iskola.
2013. márc. 11. 16:07
 4/15 anonim ***** válasza:

"Mi való az iskolába, és mi való máshova?"


- Az való oda, amit általában a szülő, illetve a gyerek környezete nem tud, vagy nem megfelelő minőségben átvállalni.

2013. márc. 11. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Nem tartom feleslegesnek az iskolát, csak nem feltétlenül tartom annyira gyakorlatiasnak, amennyire lehetne, vagy olyannak, amilyennek mondani szokták, hogy "felkészít az életre". Igaz, már van néhány év, amióta suliba jártam, de azóta nem hallottam túl sok jót az oktatási színvonalról.
2013. márc. 11. 16:10
 6/15 anonim válasza:
100%

"nem feltétlenül tartom annyira gyakorlatiasnak, amennyire lehetne, vagy olyannak, amilyennek mondani szokták"

Abszolút egyet értek.

Az iskolai oktatás sajnos leragad az elvi dolgoknál, és erőlteti azt, amit ők általános műveltségnek mondanak, holott hasznát nem veszed.

Lásd teljesen értelmetlen volt a fizika-kémia óraszámok csökkentése, de hát most az a divat, hogy életképtelen, de "általános műveltséggel" rendelkező embereket neveljen.

2013. márc. 11. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

ma 16:09

Amit írtál, az nagyon szép homályos, mindenkinek a saját értelmezésére van hagyva.

Na most járnak művelt, kifinomultabb embereknek a gyerekei is iskolába meg olyanoknak a gyerekei is, akik nem kaptak olyan nevelést, és talán még kevesebbet nevelik ők maguk a gyerekeiket. Bizonyos esetekben elkezdenek egymásra mutogatni, hogy erre lenne az iskola, a tanár nézőpontja szerint meg ez a szülő dolga. Pontosan azért, mert nem mindenkinek világos, mire is fogja nevelni az iskola a gyereket, illetve szülőként mit kellene megtanítania neki a gyereknek.

És mivel egyik sem csinálja, a gyerek potenciálisan elkanászodik.

2013. márc. 11. 16:18
 8/15 anonim ***** válasza:

"Amit írtál, az nagyon szép homályos, mindenkinek a saját értelmezésére van hagyva.

Na most járnak művelt, kifinomultabb embereknek a gyerekei is iskolába meg olyanoknak a gyerekei is, akik nem kaptak olyan nevelést, és talán még kevesebbet nevelik ők maguk a gyerekeiket. Bizonyos esetekben elkezdenek egymásra mutogatni, hogy erre lenne az iskola, a tanár nézőpontja szerint meg ez a szülő dolga. Pontosan azért, mert nem mindenkinek világos, mire is fogja nevelni az iskola a gyereket, illetve szülőként mit kellene megtanítania neki a gyereknek.

És mivel egyik sem csinálja, a gyerek potenciálisan elkanászodik."


- Nem értem, miben cáfoltál meg. Attól, hogy valaki művelt, még nem feltétlenül jelenti, hogy meg tudná tanítani a fontos dolgokat. Én sok műveltségre tettem szert családon belül, de iskolában annál is többet.

Ha a Te logikádat követem, végeredményben semmi nem zárja ki, hogy 6 éves korában elveszi az állam a gyereket, 18 éves koráig bentlakásosan neveli ahogy ő jónak, aztán egy "kész embert" ad vissza a szülőknek.

2013. márc. 11. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Ja, és arra, hogy nem tudja a szülő, mit kellene megtanítani a gyereknek: ez eléggé szomorú. A válasz pedig az, hogy minél többet.
2013. márc. 11. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Tökéletesen egyetértek, a Hoffmann Rózsának ilyeneken kéne agyalni, és nem a művészeti órák számának a növelésén:

-kevesebb irodalom/történelem óra (Én nagyon örülök, hogy tanultam annak idején a szeldzsuk birodalomról meg József Attila összes szerelméről, de hasznát nem igazán veszem... Ezeket a tananyagokat nyugodtan át lehetne pakolni a főiskolai tantervbe)

-egy nagyon kicsit a matekot is lehetne csökkenteni (az átlagember életében nem használja a logaritmust semmire)

-ének-zene meg művészettörténet... hááát... valamennyire azért szükség van rájuk, de mondjuk a középiskolában már nem nagyon erőltetném


És mi lehetne az így felszabaduló órák helyett?

-több nyelvtan (mert néha érettségizett embereknek is borzalmas a helyesírása)

-több idegen nyelv

-több informatika (én gimnáziumban informatika tagozatos voltam, 4 évig heti 4 informatikaórám volt, de felnőtt fejjel azt mondom, hogy több is lehetett volna)

-esetleg kötelező lehetne valami politikai és/vagy közgazdasági tárgy

2013. márc. 11. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!