Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Hogyan tegyem gyakorlatiasabbá...

Hogyan tegyem gyakorlatiasabbá/érdekesebbé a szakdogám?

Figyelt kérdés

szóval arról írok h.a felnőttképzés piaci jellege(pl.fizetős tanfolyamok,képzések)milyen módon befolyásolják ezen képzések színvonalát, használhatóságát..


Nyilván írok a képző intézményekre(cégek)vonatkozó jogi szabályozásokról,meg a tanulni akarók tudatos döntésének(képző intézmény kiválasztása) fontosságáról..+minőségbiztosítás lehetőségeiről..


De ez így elég száraz...


Gondoltam, h.elmegyek egy ilyen képzéseket folyató intézménybe(Perfekt vagy ilyesmi)..dehát végülis nem állhatok azzal eléjük h.bizonyítsák már h.a "profitorientáltság nem megy a minőség rovására",stb..Mert ugye az én alaptézisem eleve picit "támadó-jellegű",kritikus szemléletű.

Nyilván nem lennék nekik szimpatikus...Nem is tudnának mást mondani minthogy a jogi keretek eleve minőségre sarkallják őket..


Szóval nem tudom hogy lehetnek egy piscit praktiusabb a szakdoga,egyedibb.Nem csak elmélet és törvények halmaza:O


köszi ha segítetek:)


2010. jan. 29. 12:55
 1/9 A kérdező kommentje:

*lehetne

*praktikusabb

2010. jan. 29. 12:56
 2/9 A kérdező kommentje:
*picit
2010. jan. 29. 12:56
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Márpedgi ha érvelni akarsz, éppen attól lesz hitelesebb, ha meghallgatod (és persze leírod) a másik fél érvét, és ha tudod, megcáfolod.
2010. jan. 29. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Én más szakon vagyok és még van egy kis időm a szakdogáig, de én azt tanácsolnám, hogy végezz felméréseket, ülj be esetleg egy órára, nézd meg a tanítást, hogyan zajlik, kérdezősködj a tanulóktól, a tanároktól. Töltess ki kérdőíveket, hivatkozhatsz ezekre az eredményekre. Esetleg az adott intézmény vezetőjétől érdeklődd meg finoman, pl. Ön szerint sem megy profitorientáltság minőség rovására? Akár megkérheted, hogy egy 5 percre fejtse ki, miért gondolja, úgy hogy igen/nem? Megkérdezheted, hogy lenne-e ideje az adott vezetőnek egy pár perces eszmecserére vagy vitára stb. El kell mondani, hogy a szakdolgozatodat írod és nagy segítséget jelentene, ha közreműködne az igazgató.


Remélem, tudtam segíteni! Hajrá! ;)

2010. jan. 29. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Én is javaslom, hogy menj el egy - két intézménybe, mond el, hogy miről írsz és kérj segítséget. Esetleg kérd meg őket, hogy mutassák be a cégüket, engedjék meg, hogy kérdőíveket töltess ki tanulóikkal.(nyilván előre összeállítod a kérdőívet)


Ha esetleg ez már nem fér bele, akkor ismerőseid, vagy az iskola könyvtárában szólíts le néhány embert.(a legjobb, ha minden korosztály és nem van képviseltetve)Kérdezd meg, hogy :

- vettek-e már részt ilyen tanfolyamon,

- fizetnének-e érte,

- mi volt a tapasztalatuk,

- mi tetszett, mi nem,

- megérik-e ezen tanfolyamuk a beléjük fektetett pénzt és energiát,

- van-e elhelyezkedési lehetőségük, milyen mértékben

- befolyásolja az elhelyezkedési esélyeiket.


stb.


Lehet, hogy a grafikonok is kicsit szárazok, de élvezetesebbé teszi, hogy nem szakirodalom, hanem tapasztalati úton szerezted az információidat.


Sok sikert!

2010. jan. 29. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem vagyok jártas a szakodban,de igaza van az előttem szólónak. Kérdőívezhetnél a tanulók és tanárok illetve intézményvezetők körében. Nyilvánvalóan a minőségbiztosításnak a minőségnek is vannak ilyen móndón mérhető mutatói és vannak a profitnak is, a bevételeket ugye számszerűsíteni is lehet. nézd meg a mai képző intézmények történetét és ezekből vonj le következtetéseket a kérdőívek mellet.

De ha mind ezt most márciusig kell megírnod akkor marad a szárasság, mert ezek az egyedi munkák is idő igényesek és ahhoz, ohgy érdekes, reprezentatív legyen min 100 db kérdőív kell. De ehhez a többszörösét kell elküld készítsd,hogy tényleg vissza jöjjön a 100.

2010. jan. 29. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Nekem is egyből egy kérdőív jutott az eszembe, illetve mindjárt két kérdéscsokor: az egyik a képzéseket meghirdetőknek, a másik a képzések résztvevőinek. Előbbi arról hogy milyen képzést mennyiért végeznek, hogyan próbálnak piacképesek maradni, stb., utóbbi, hogy a képzésben résztvevők elégedettek-e azzal, amit a pénzükért kaptak.

Mindenképpen felmérném mindkét oldalt és igyekeznék inkább tárgyilagos lenni, s nem "támadó jellegű".

Eleve az, hogy úgy dobod fel a témát, hogy szerinted biztosan a minőség rovására megy a profitorientáltság azt sugallja, hogy egy légből kapott feltételezésre alapozol, hacsak nem támasztod alá egyből az elején esettanulmányokkal az állításod.

2010. jan. 29. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

köszönöm mindekinek a tanácsokat!beszélek a konzulens tanárommal is még ezekről a dolgokról,de nyilván tényleg a kérdőívezés,interjúztatás lesz a legjobb megoldás..


mégegyszer köszi mindenkinek.)

2010. jan. 29. 14:22
 9/9 A kérdező kommentje:
*mindenkinek
2010. jan. 29. 14:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!