Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Melyik pályát válasszam?

Melyik pályát válasszam?

Figyelt kérdés
Orvosi, vagy pilóta képzés??? Képtelen vagyok dönteni. Tudom, hogy már le kellett adni a jelentkezést q felsőoktatásba, de akár egy évet is szívesen kihagyok... A repülés az álmom, azonban elbizonytalanodtam. Az alkalmasságim már megvan (I. típusú). Érdekel, szeretném csinálni, azonban főleg az anyagi része az, ami nagyon elijeszt. Végig kitűnő voltam, bárhová felvennének (ez nem akadály). Az orvosi is nagyon foglalkoztat, biológiából, kémiából emelt szinten érettségiztem. Évekig orvosira készültem. Mit csináljak???? Az biztos, hogy a légiközlekedési hajózó szakon egy félév 2,000,000 Ft körül van és ha az egészségi állapotom valami miatt leromlik (például egy baleset - miért ne? előfordulhat! -, akkor ott vagyok a felvett hitellel, de alkalmassági -> állás nélkül. Egy orvos képzése meg eltart 30 éves koráig. A kereset is számít, azt is nézegettem, de nagyon "országa válogatja". Nem akarok belföldön maradni, mindenképpen egy english-speaking country-ba megyek (valószínűleg az USA-ba, de lehet Australia, vagy bármi más..). Önök/ti melyik pályát választanák/választanátok? Melyik a "menőbb"? Melyik a megbecsültebb?
2015. máj. 14. 22:49
 1/7 anonim ***** válasza:
Egy orvosi műhiba pedig keresztbe törheti a karriered. A legtöbb szakmánál megvan ez a rizikó. Bár én inkább az orvosit mondanám. Főleg külföldön nagyon megbecsülik a magyar orvosokat. Mondjuk az én véleményem nem túl objektív, mert olyan szinten tériszonyos vagyok, hogy ne tovább, szóval nálam a pilótáskodás kilőve :D
2015. máj. 14. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Hát igen a műhiba tényleg keresztbe tehet (nem csak a betegnek :D), de egy pilótának meg minden pillanatban a csúcson kell lennie. Egy kis hibából is katasztrófa lehet. Vezettem már gépet (egymotorosat), tudom, hogy ott sem lehet hibázni. Tériszony? Ú, szegény! :)
2015. máj. 14. 23:14
 3/7 A kérdező kommentje:
Még annyit, hogy azt hallottam, hogy az USA-ban az orvosok nagyon nincsenek megbecsülve. De van rokonom, aki északon orvos (Svédország) és naggggyon jól keres. De én egy olyan hideg helyre nem mennék (LA-ben akarok lakni).
2015. máj. 14. 23:15
 4/7 anonim ***** válasza:
Pilóta és orvos is jól keres bár itthon az orvos nem. Ha pilóta leszel számíts arra hogy ha lesz családod ilyesmi akkor gyakran kell kompromisszumokat kötni és lesz hogy napokig nem látod a családod mert elrepül pl amerikából ázsiába nyílván ott kell aludnod mert 10 óra repülést ki kell pihenni szóval eléggé ingázós lesz. Az biztos hogy jól fizet, az USA ba elég nehéz kijutni nagyon szigorúk a szabályok talán egy jó orvos vagy jó pilóta azért könnyen kap munkavállalói vízumot, de azért mindkettőnek jó sok gyakorlat is kell. Nekem az orvosnál nagyon nem tetszik az, hogy tényleg még jóformáb 10+ évig tanulhatsz én azt ki nem bírnám, ha meg épp olyan orvos leszel pl sebés akkor szikla szilár idegek és atombitos kéz kell különben tényleg vége a karrierednek ha egy aprócska hibát vétesz. Ha csak valami sima orvos általános sebész mondjuk szemész vagy ilyesmi leszel azért az annyira nem stresszel mint pl egy szívsebész. A pilótáshoz meg annyit, hogy nemtudom a filmekbe is mindenhol a pilóta tipikus 40+ öregróka a másodpilóta meg a kis fiatal szóval oda is biztos kell 10 év hogy rendes elismert pilóta lehes ne csak másodpilóta vagy hasonló.
2015. máj. 15. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Igen, engem is zavar a 10+ év. A pilóta szakma családbarát. Több társaságtól ismerek pilótát, általában egy huzamban 4-5 napot menni kell, aztán 3-4 nap pihenés, viszont mindig behívható az ember. Egy pilóta a többi munkavállalóhoz képest jóval kevesebb órát dolgozik havonta. Ennyi erővel az orvos meg későn ér haza, egész nap a kórházban van... A gyermekeivel kevesebb időt tölt - szerintem. Egy pilótának is "szikla szilárd idegek" kellenek. Elvégre 300 ember ül mögötte. És persze, a ranglétrát egy pilótának is meg kell járnia. Az ember nem kapitányként kezd és nem egy hosszú járaton, hanem ingázik (pl.: Bp. - London). A fizetés is ennek fejében változik. Kellenek a repült órák az adott típuson.
2015. máj. 15. 00:56
 6/7 fsusane válasza:
Szerintem mindkét munka rendelkezik potenciállal, tehát ha tehetséges vagy benne és szereted csinálni, akkor sikeres lehetsz.A mi van ha kérdést véleményem szerint nem érdemes feltenni, baleset úgyanúgy történhet veled miközben gyakornokoskodsz.Mindkét szakma megbecsült azt válaszd amit szívesebben csinálnál! :)
2015. máj. 15. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Nagyon igaz! Nem félek a balesetektől. Tisztában vagyok a kockázattal, hogy benne van a pakliban, de ha ezekre gondolnék, akkor soha nem lennék képes elvezetni egy gépet 3-400 emberrel a hátam mögött. Hát igen. Tehetség. Az vele a gond, hogy műteni még nem próbáltam. :) Köszönöm a válaszokat!
2015. máj. 15. 07:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!