Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Az közoktatásnak miért nem...

Az közoktatásnak miért nem célja, hogy önálló, hiteles, megértő, eredményesen kommunikáló, önismeretet tudó, motiváltan tanuló (megtanult tanulni, megtanulta kezelni a stresszt), érzelmileg tudatos, . Embereket készítsen?

Figyelt kérdés

Jelenlegi helyzetben azt látom, hogy a szülők eredménytelen viselkedési mintái a dominánsak (semmiféle pedagógiai munka nem veszek észre, szakmailag 0), a kommunikációban értelmetlen játszmák, önismeret hiánya, stresszes megfelelési kényszer, depresszió, céltalanság, pótcselekvések sora alakul ki(cigi,pia,buli,szex,...), ...


De felesleges, értelmetlen információt simán okatatnak. Olyan pedagógusok, akik szintén nem rendelkeznek a szükséges képzettséggel (különösen elítem azokat a tanárokat, akik egyértelműen a tanítványaikra hárítják a felelősségüket, élvezik, hogy uralkodhatnak, mikor szenvedni látják a diákot, így könnyítenek a lelkükön, mert ők is sérültek) . És tényleg arra lenne szükség, hogy tudjunk verset elemezni? X-eket keresni matekpéldákban, stb..?


Mégis mi a cél ezzel a mostani rendszerrel? Miért jó, hogy olyan emberek kerülnek ki, akik a 21. század követelményeinek nem tud megfelelni, mert nem tanították meg neki?

Nagyrészük azt sem tudja mit akar...



Óvodától kezdve egész érettségiig teljesen ki van felejtve az, hogy a pedagógus szakembernek embert kellene faragni. Az érettségi bizonyítvány semmilyen érettséget nem bizonyít. Pedig az lenne a neve...


Vagy én vagyok más, és a mostani rendszer megfelelő alapot ad ahhoz, hogy megtaláljuk helyünket a világban?



2016. jan. 15. 01:54
 1/6 anonim ***** válasza:
96%

Milliószor feltették már ezt a kérdést. Mindenki tudja hogy elavult a magyar oktatási rendszer, most próbálják változtatni csak éppen elég rossz irányba mennek a dolgok (ennél még az is jobb lett volna, ha hagyják úgy ahogy van). Nem ezt a sok tesit meg legyen napi ének/rajz óra dolgot kéne erőltetni. Fontos a mozgás meg a kultúra, de kissé erős, hogy ezeket napi szinten akarják már.


Viszont azzal se értek egyet, hogy mindenki a verselemzés meg a matekpéldákon nyávog. Alapműveltséget ad hogy verset olvastatnak, matekfeladatokat oldatnak meg, de segít kitalálni azt is merre tanulj tovább, mi érdekel. Én sikeresen kitaláltam hogy ha az életem múlik rajta se foglalkozok természettudományos tárgyakkal. Amit gimiben tanultam az éppen elég tudást adott, nem szeretném részletesebben ismerni az egysejtűeket vagy a műanyag kémiai képletét, de azért az alapoknak örülök, hogy tudom.

Pont mivel sokan nem tudják mit szeretnének tanulni azért vannak művészeti/reál/humán/természettudományos tárgyak is általános és középiskolában, hogy legalább valamerre el tudj indulni. Egyetemre megy vki úgyis inkább azt tanulja, ami érdekli. Én gazdasági szakon vagyok, volt pár töltelék órám, de nagyrészt azt tanulom ami érdekel.


Én nem érzem úgy, hogy uralkodott volna rajtam egy tanár, de biztos vannak ilyenek is, de én nem úgy tapasztaltam, hogy ez lenne a jellemző.


Illetve én úgy érzem, megfelelek a 21. század követelményeinek. 2 idegen nyelven tanultam, felhasználói szintű számítógépes ismeretekkel rendelkezek, tanultam matekon gazdasági dolgokról (hitelfelvétel kamatának kiszámítása hogy nem szívjam nagyon meg meg hasonlók), társadalomismereten/etikán/filozófián tanultunk jogról, adózásról, kommunikációt, önismeretet, politikát és olyan dolgokat amik a mai világban kellenek. Ami az egyetlen baj, hogy ezekről külön óra is lehetne és nem etika alá berakni egy csomó dolgot, hanem kissé részletesebben is lehetne. Én megtaláltam a helyem a mai világban.


Amúgy szerintem ez nem csak az iskola feladata, hanem a szülőké és saját magadé is. Nem okolhatod az iskolát, mert nem találod magad a világban. Őszintén szólva ez a te saját feladatod lenne, megtalálni mivel szeretnél foglalkozni, mi fontos a számodra, mit szeretnél elérni stb. Segítség ad az iskola, hogy mindenbe kicsit beletapasztalj, de magadtól is utána kell járnod dolgoknak.


Ami nem jó ebben a rendszerben, hogy több hangsúlyt fordíthatnának a gazdasági képzésre (de lehet, hogy ez csak abból van, hogy ezt tanulom és látom milyen hasznos), hogy jobban bánjanak az emberek a pénzükkel. Illetve az alap jogi és politikai tudnivalókra szánhatnának több időt, de nem értek azzal egyet, hogy folyton jönnek a matekkal mert a verselemzéssel. Főleg a matek, ami készségfejlesztő. Valamint a nyelvtudásra kéne nagyobb hangsúly.


De mondjuk most úgyis elkezdték végképp elcseszni az oktatási rendszert, hogy mindenki tanuljon inkább szakmát, szóval ez ennél már csak rosszabb lesz.

2016. jan. 15. 03:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
17%

Az agymosás miatt! Csak addig lehet valakit kizsákmányolni, ameddig nem tud önállóan gondolkodni. Ezért nem tanítanak meg a gondolkodásra!!!

Ennyire egyszerű a válasz.

2016. jan. 15. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ez a célja. De hogy mennyire lehet megvalósítani, az adottság és családi háttér kérdése. Mégis honnan veszik az emberek, hogy mi, tanárok, mindenhatók vagyunk?
2016. jan. 15. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

"Jelenlegi helyzetben azt látom, hogy a szülők eredménytelen viselkedési mintái a dominánsak"


- Mégis mi más lenne? Érzelmileg jobban kötődik hozzá, sokkal több időt tölt a diák a szüleivel, mint bármelyik tanárával.

És hol kezdődik a tanár joga, hogy szembe menjen a szülői példával? Szélsőségek esetén könnyű dolgunk van, de az átmenet nem olyan tiszta.


"És tényleg arra lenne szükség, hogy tudjunk verset elemezni?"


- Ha verset tudsz elemezni, akkor azzal a szövegértési készség javul.


"X-eket keresni matekpéldákban, stb..?"


- A matek az absztrakciós készségeket javítja. DE ha nem így tanítaná a matekot, mit kezdene a delikvens magával, ha hirtelen egy mérnök szakon találná már magát?


"Mégis mi a cél ezzel a mostani rendszerrel?"


- Van egyáltalán "rendszer"? Te komolyan gondolod, hogy a tanárok valami titkos szövetséget alkotnak, összejárnak, és arról döntenek, hogyan keseríthetik meg a diákok életét? Egy iskolán belül is rengeteg vita van a tanári karon belül, mit hogyan kellene csinálni.


"Miért jó, hogy olyan emberek kerülnek ki, akik a 21. század követelményeinek nem tud megfelelni, mert nem tanították meg neki?"


- Nekem az az érzésem, hogy a 21. század követelményeiről eléggé furcsa elképzeléseid vannak.


"Nagyrészük azt sem tudja mit akar... "


- Ezen lehet javítani. De ez miért nem a szülő felelőssége is?


"Az érettségi bizonyítvány semmilyen érettséget nem bizonyít. Pedig az lenne a neve..."


- Ez a neve, és? Most ezzel mit kezdjünk? Meg hogyan határozzuk meg, milyen az érett ember? Ezt jórészt a biológiai háttér, egyéni lélektani fejlődés határozza meg. Elég szörnyű utópia lenne, ahol a gyerekek nem kapnak papírt a középiskola elvégzéséről, mert "még nem elég érettek".

2016. jan. 15. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nekem nem volt ilyen problémám. Elég érdeklődő voltam az órán, a legtöbb dolog szerintem hasznos volt. Az is jó benne, hogy azért a tanuláson kívül más dolgokra (sport, szabadidő, szakkörök) is maradt idő, szemben az egyetemmel, amit néha kicsit soknak éreztem.
2016. jan. 15. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat :)


azt hiszem a kései órás kirohanásomban nem sikerült megfogalmaznom azt, amit szerettem volna :D

teljesen megértem a kritikákat. Majd ha egyszer nem ilyen későn térek ide fel, akkor megróbálok a valódi lényegre törni. remélem akkor már sikerül megragadnom

:D

2016. jan. 17. 01:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!