Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Most mi ez a hiszti az oktatás...

Most mi ez a hiszti az oktatás körül?

Figyelt kérdés

Olvasok híreket, néha híradót is nézek és nem értem mi ez a nyavalygás a középiskolákban. Lázadoznak a diákok, levelet írnak a tanárok, de tulajdonképpen mi a probléma? Mielőtt leszólnának, átlagos középiskolás vagyok.

Sokaknak az a bajuk, hogy sok óra van. Egyrészt ez nagyon rég óta így megy, másrészt a hét-nyolc órából, 2-3 ilyen laza, tesi, etika, rajz stb. nehezebb tárgyakból pár óra van egy nap. Házifeladat szerintem semmivel nem több, mint általánosban, írásbelit kb 45 perc alatt megírom, néha kevesebb. A tanulnivaló tényleg sok, de abszolút nem lehetetlen. Viszonylag kevés tanulással is 4.1 lett az átlagom, pedig bőven tanulhattam volna többet is. Vannak felesleges dolgok elismerem, tényleg jó lenne ha mindenki a saját érdeklődése szerint tanulhatna bizonyos tantárgyakat, de ahogy észreveszem a legtöbb diáknak az a baja, hogy egyáltalán tanulni kell valamit. Engem diákként talán az zavar, hogy néha kevés a 10 perc szünet, bár munkahelyen még ennyi se nagyon van úgyhogy nem hisztizek. Tanároknak pedig mi a problémájuk? Nálunk de szerintem országosan meg van határozva, hogy heti max 26 órát tarthatnak (26*45 perc), és napi 3 óra adminisztráció van nekik (elmondásuk szerint) az akárhogy számolom 34.5 óra hetente. Ehhez még hozzájön a dolgozatjavítás (már ha olyan a tantárgy) és ennyi. Más meg heti 6 napot dolgozik napi 8-10 órát (48-60 óra). A fizetésük tényleg kevés ezzel egyet értek.

Szóval értem én, hogy nem minden tökéletes, de szerintem messze nem olyan rossz mint mondják.

Ui: múltkor a tv-be egy gyerek nyilatkozott, hogy az iskolában kitört az ablak és két hetet kellett várni míg kicserélték, és ez milyen felháborító. Az eszükbe se jut, hogy nem kéne kitörni? Nálunk ha összetört az ablak az mindig azért volt, mert valamelyik gyökér dobálta valamivel, nekifutott, nekilökte a másikat stb. Nagyon ritkán törik ki véletlenül. 17/f



2016. febr. 1. 19:10
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
100%

"Az eszükbe se jut, hogy nem kéne kitörni?"


Ez két külön dolog haver. A gyerek a törésért vállalja a felelősséget, az iskola/fenntartó pedig a javításért. Az utóbbi egy mulaszthatatlan kötelesség, amit látod, sokáig nem teljesítettek.


"másrészt a hét-nyolc órából, 2-3 ilyen laza, "


Azaz vannak felesleges órák, amik a tényleges ismeretszerzés rovására mennek. Ez a probléma. + voltál már orvosi rendelőben? Ott végképp nem csinál semmit az ember, mégis mentális lefárad..nahh ugyanez van az ilyen felesleges órákkal is, hiába lazák.


"akárhogy számolom 34.5 óra hetente."


Akkor valamit nagyon elszámoltál. Hiába 45 perces egy tanóra, akkor is egész órákat kell beszámolni, mert egyrészt így van a munkaszerződésükben is, másrészt a szünetek is felkészülésekből állnak.


Egyébként mondok egy konkrét valamit, amivel a tanárok többségének problémája van: A minisztériumokkal való kommunikáció hiánya. Pl: több hónapos késéssel! most kapta meg az én iskolám az érettségi követelményeket. Tudod mik voltak benne? Csupán fejezetcímek. Eddig úgy voltak a követelmények (és most is úgy kellett volna megkapnunk) hogy részletesen leírják a fejezetek tanulandó részeit, annak fogalmait/definícióit, elméleti- és gyakorlati elemeit, módosításait stb. Ehelyett fel van adva egy egész tankönyv, és azonkívül, hogy a tanárnak abból kell tanítania, nem tudja, hogy mégis mi a fitty fenére készítse fel a diákokat.


Sarkalatos hasonlat, mikor a kiképzőtisztnek annyit adnak meg, hogy háborúra készítse fel az újoncokat. (kösz szépen) Majd utólag kiderül, hogy neki technikusokat, harcgépkezelőket, vagy pilótákat kellett volna megteremtenie, nem lövészárok töltelékeket.

2016. febr. 1. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 A kérdező kommentje:

Vannak felesleges órák, ez tény, de ezek inkább ilyen lazázások. Tesin foci, kosár, röpi megy, hittanon/etikán meghallgatok pár mesét egy az ókorban íródott könyvből. Ha nem is hiszem el, bajom nem lesz tőle. Rajzon zenét hallgatva rajzolok valamit, kikapcsolódok esetleg készülök másik órára. Szóval ezeket ki lehet bekkelni.

A 34.5 óra pedig reális. A tanáraim nagy része a szünetét dohányzással és kávézással tölti. Készülni nem készül a szünetben. A teremben ott van a laptop, azon van a napló, a kulcsot, meg esetleges dolgozatot kell magával vinnie. Bár sok tanárnak fix terme van. Az elég rossz ha ilyenkor kapja meg valaki az érettségi követelményeket, ezzel egyet értek. A betört ablak, pedig nevetséges. Ha vigyáznának a berendezésre (ablak, szekrény, tábla stb.) akkor nem kellene kicserélni.

2016. febr. 1. 19:40
 3/36 anonim ***** válasza:
100%

"Ha vigyáznának a berendezésre (ablak, szekrény, tábla stb.) akkor nem kellene kicserélni."


Ezzel egyetértek, de meg kell különböztessünk szerepeket és kötelességeket.


"A tanáraim nagy része a szünetét dohányzással és kávézással tölti."


Az én tanáraim pedig pót-feleltetnek, vázlatot írnak és egyebek. Dohányozni és kávézgatni ők is kijárnak, de minden munkahelyen van ilyen, nem teszek velük különbséget.


De szerintem (ha van időd/energiád) kezdjük el vázlatosabban átbeszélni. A Herman Ottós nyilatkozatnak több pontja is van, a kísérleti könyvektől kezdve az igazgatók jogköréjéig. + van egy saját kedvencem a kötelező projekt munkák. Eddig az évfolyam legjobbjai között voltam, de ezek rontottak az átlagomon. (jó, persze én is lustultam közben)

2016. febr. 1. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/36 anonim ***** válasza:
100%

"Ha vigyáznának a berendezésre (ablak, szekrény, tábla stb.) akkor nem kellene kicserélni."


És ha nagyanyámnak lánctalpa lett volna, tank lett volna. Ilyen alapon gondolom ha elüt egy autó, nem kérsz orvosi segítséget, hiszen ha nem tartózkodtál volna az utcán, nem lett volna bajod.


A dolgozatjavítást is lesöpröd az asztalról, mintha 10 perc lenne egy osztálynak.


Talán olvasd el a tanárok nyílt levelét, akkor megérted mi a probléma. Mert hidd el, az, hogy két hetet kell várni a törött üveg kicserélésére még a legkisebbek között van.

2016. febr. 1. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 anonim ***** válasza:
100%
Nem az a lényeg, amiről te beszélsz, kérdező. Kikerül az egyetemre az átlag középiskolás, és hacsak nem elit gimnáziumból jött, és azon belül is nem a normálisabb tanárok tanították, meg sem fog tudni szólalni. Nem tud szöveget értelmezni, nem tud logikusan gondolkozni, nem tudja magát kifejezni se szóban, se írásban, nincs kialakult világképe (konkrétan fingja nincsen a világról). Két dologra képes: magolni és puskázni okostelefonnal. A gond ezzel van. A pedagógiának van egy pár irányzata és remekül el tudnak egymással vitatkozni azon, hogy sok, vagy kevés óra kell-e, és azok miből álljanak össze, de abban az összes egyetért, hogy a jelenlegi rendszer retardált és inkompetens egyéneket nevel ki. A kommunizmusban jobb volt a helyzet, ami azért belegondolva elég nagy szégyen, amikor ott direktbe hülyíteni akarták a népet..
2016. febr. 1. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/36 A kérdező kommentje:

Most tényleg nem akarok ezen az ablaküvegen lovagolni, de amíg néhányan idióta módjára kaviccsal, meg teniszlabdával hajigálják az ablakot addig nem hiszem, hogy az állam hibája ha nem cserélik ki időbe.

A másik amin megy a huzavona, hogy sok az adminisztráció. Most komolyan napi 3 óra (nem én találtam ki, tanáraim mondták) olyan sok a napi 5*45 perc mellett? Nálunk (és sok másik helyen) nem feleltetnek a szünetben, pláne nem írnak dolgozatot. Kicsengetés előtt 2 perccel beszedik a dolgozatot, aztán csókolom, mennek cigizni, enni, inni. A dolgozatjavítás sok esetben egyszerű. Pl. bioszból a dolgozataink nagy részében, karikázni, számot beírni és szöveget kiegészíteni kell, esetleg ábrába beírni, hogy mi micsoda (pl sejt részei). Ez vagy jó vagy nem, nem kell mérlegelni rajta. Néhány pipa, pontokat összeadja és megvan. Rendszeresen szoktam látni, hogy órán javítja és ezek gyorsan mennek. Matek nagyon hasonló ehhez, töridolgozatot is meg lehet így csinálni. Amik hosszadalmasabbak azok az irodalom esszék, verselemzések stb. Ha lesz rá időm elolvasom a tanárok levelét, most az alapján alkottam véleményt, amit hírekből látok, hallok, tanáraim mondanak.

2016. febr. 1. 20:43
 7/36 A kérdező kommentje:
Nem elitgimnáziumban tanulok, még csak nem is gimnáziumban. Szövegértelmezéssel nem szokott gondom lenni, mindig ötöst kaptam rá, meg úgy általános dolgokban is eligazodom. Egy kezemen megszámolom hányszor kellett puskáznom. Matekból egy dolgozat híján kitűnő lettem, értem, logikusnak találom, semmi bajom vele. Irodalomból nem okoz gondot egy verselemzés, fogalmazás megírása. Mindezek ellenére nem én vagyok a legjobb tanuló az osztályban. Elhiszem, hogy nem mindenki így áll hozzá, de szerintem megállom a helyem az egyetemen két év múlva.
2016. febr. 1. 20:47
 8/36 meszike91 ***** válasza:
81%

Hiszti?


Van foglamad arról, hogy mi megy az oktatásban?


Folyamatosan romlik az oktatás színvonala. Egy átlag középiskola még fénymásolni sem tud, mert nincs rá pénz. Szerinted ez rendben van?


A tankönyvek úgy szarok, ahogy vannak. Értelmes dolgot alig tanítanak. A heti 5 tesi is vicc, ahhoz először tesiterem kéne...


A klik-ről már ne is beszéljünk. Az a szánalom csúcsa.

2016. febr. 1. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/36 A kérdező kommentje:
Fénymásolás? Tőlünk évente 2000 forintot szed be az iskola 'papírpénz' címszóval. 400 emberrel számolva, 800 ezer ft nem elég fénymásolópapírra és festékre?
2016. febr. 1. 21:02
 10/36 meszike91 ***** válasza:
54%
9. Ez vicc. Valószínüleg más kiadásokat is abból fedez a sulitok.
2016. febr. 1. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!