Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A középiskolában tanult...

A középiskolában tanult matematikai feladatokat miért nem a gyakorlati feladatokkal szemléltetik?

Figyelt kérdés

Pl ott van az összeadás, vagy az osztás. Elméleti feladatot is fel tudnak adni, ahol pl törteket adnak össze, vagy osztanak el, stb. De gyakorlatit is, ahol az osztás, mint matematikai művelet a gyakorlatban is jelen van. Pl. 5 almát hogyan lehet elosztani 10 ember között?


Igen ám, de ugyanez a koordinátageometriával meg pl az exponenciális egyenletrendszerekkel nincs meg. Ott csak elméleti úton lehet számolni. És akkor megkérdezi a diák, hogy miért tanulunk ilyet, amikor nem is fogjuk használni az életben? De, ha látná, hogy igenis lehet őket használni, akkor máshogy állnának hozzá. Pl én sem tudom, hogy a koordinátageometriát hogyan lehet használni a való életben lévő egyes feladatok megoldásához. De ha mondjuk érdekes gyakorlati feladatokban kapnák meg, akkor látnák, hogy van gyakorlati haszna is. Persze, erre vannak a szöveges feladatok, oké, de van egy csomó olyan matematikai témakör, amiben nincsenek szöveges feladatok.


2017. jún. 16. 10:57
 1/1 anonim ***** válasza:

A koordinátageometriának az az óriási előnye, hogy bonyolult és nehezen átlátható geometriai feladatok jól ismert algebrai és analízisbeli problémákra vezethetők vissza.


Mivel a középiskolai példák nevetségesen egyszerűek, ezért ott ezek az előnyök nem igazából jelentkeznek.


De a gépészmérnökök pl. nagyon jól tudják, hogy mondjuk egy sorozatgyártásban milyen sok robotkar/célgép van, és ezeknek a tervezése méretezése komoly kihívás. Bonyolult szerszámpályák esetén milyen dinamikai igénybevételekkel kell számolni mondjuk...


Az egyenletrendszerekről meg annyit, hogy a szemléletes jelentés ott is megvan. Nevezetesen két görbe közös pontja, ha kétismeretlenes... Háromismeretlenesnél három sík közös része.


Bár tény és való, hogy az oktatás színvonala jelentősen megromlott rendszerváltás óta, és jelentős óraszámcsökkentések is voltak, mely eredményeként a tananyag töredékére zsugorodott a természettudományok terén, a problémád nem igazán értem.


Aki szeretne jobban belelátni a dolgokba, az majd utánanéz önszorgalomból, ha érdekli.

A középiskolának nem célja hogy minden részletet és alkalmazást megismerj, csak egy kezdő alapot ad.

2017. jún. 21. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!