Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit gondoltok a tantárgyak...

Mit gondoltok a tantárgyak fontosságáról? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Sziasztok, szép napot!


Mit gondoltok az oktatás - általános- és középiskolai vonatkozásban - jelenlegi helyzetéről? Mit tartatok a leginkább releváns tantárgynak és mit a leghaszontalanabbnak? Hogy nézne ki az általatok elképzelt iskolai követelményrendszer? Én, mint középiskolás diák naponta találkozok a jelenlegi oktatási rendszer hiányosságaival. Az én szempontomból fontos tantárgyak tökéletesen mennek, viszont a nem lényegesekkel meggyűlik a bajom. Szerintem rengeteg a felesleges óra. A jelenlegi felépítése a tantárgyaknak megterhelő, csak arra jó, hogy a diákok megutálják az adott területet. Az én elképzelésem szerint a tárgyaknak ilyen - vagy legalábbis hasonló - szerepet kellene betöltenie:


- Matematika: Pénzügyi-, vállalkozási- és jogi ismeretek. Felesleges a sok egyenlet és a sok tétel. Neveljen az élethez kellő dolgokra. Tanítsa meg hogyan kell bánni a pénzzel.


- Irodalom: Adjon egy alapműveltséget. Magyar iskolákban ismerkedjünk meg a magyar nemzet nagyjaival és kisebb részben szerezzünk tudást más nemzetek művészeiből. Ne a költő fejébe akarjunk belelátni, hanem próbáljunk számunkra hasznos következtetést levonni a műből.


- Nyelvtan: Felesleges a sok mondatelemzés. Nincs szükség ennyire mély ismeretre belőle. Tanítson meg 100 %-ban használni a nyelvet, tanítson meg tökéletesen fogalmazni és csak kis mértékben vezessen be a sűrűjébe. A helyesírás és a szép beszéd a legfontosabb.


- Történelem: A jelenlegi formájában szintén felesleges. Sok olyan információt tartalmaz, mellyel csak megutáltatják a diákkal és magolásra kényszerítik. Számomra ez a legfontosabb tárgy, hisz ezzel szeretnék majd egyetemen tanulni, viszont azt látom, hogy a rajtam kívüli 30 srác utálja ezt és ez a legnagyobb buktató.


- Fizika, biológia és kémia: Túl sok olyan információt tartalmaz, mely nem a tárgy szépségét és a világ csodás felépítését mutatja meg, hanem azt, hogy hogyan kell bemagolni oldalnyi egyenleteket.


- Testnevelés: Én annak vagyok a híve, hogy a sportot mindenki oldja meg maga. Feleslegesnek tartom a rajz, ének-zene, technika, etika és hittan órákkal együtt. Általános iskolában adjon betekintést belőle, de középiskolában ne szorítsa háttérbe a fontosabb tárgyakat.


Ezeken kívül mást nem sorolnék fel, talán ezek a legfontosabbak, amikről érdemes beszélni. Ezekben várnám a ti véleményeiteket is!


16 éves, középiskolás fiú.



2017. nov. 12. 00:00
 1/4 anonim ***** válasza:
86%
többnyire egyet értek veled, kivéve a matekos részével. Fontosak a pénzügyi ismeretek, de a matekba nem tartozik bele a jog, annak nincs köze hozzá, illetve a sok egyenlet, matematikai feladat nem felesleges, sőt. Én mérnök hallgató vagyok, és azt kell hogy mondjam, hogy ha a gimiben anno nem lett volna annyi " elvolnt, nem hétköznapi " matek, akkor hamar kibuktam volna. Azt a matekot amit te tanulsz az iskolában én napi szinten több órát alkalmazom az egyetemen, egyszerüen nélküle nem lehet elvégezni. Persze nem lesz mindenkiböl mérnök,de a mateknak van egy olyan szépsége, hogy fejleszti a logikát, a gondolkodást. Nem az a lényeg, hogy megtudd oldani a negyedfokú egyenletet másodfokúra visszavezetve, hanem hogy gondolkozz, lásd át. Azok akik sokat matekoznak máshogyan állnak hozzá a problémákhoz, mindig a megoldást keresik, és ez az életben is fontos. Persze a tételek megolásának nincsen sok értelme, de értelmes iskolában ilyet nem is csinálnak, tölünk sosem kérdeztek tételt matekórán...azokat mindig alkalmazni kellett. Nem is csoda, hogy matekból középszinten nincsen szóbeli, és emelten is alig adnak pontot erre a részre :)
2017. nov. 12. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
22%

- matek: szerintem kell (nyelvtagozatos létemre mondom), mivel fejleszti a logikai gondolkodást, de nem ekkora óraszámban, és bőven lehetne a témakörökből szelektálni (persze azokra, akik ilyen vonalon akarnak továbbtanulni, természetesen nem vonatkozik)

- irodalom: rengeteget kellene OLVASNI, de nem kellene elemezni. Mivel olvasni otthon kell, kevesebb óra is elég lenne hetente.

- nyelvtan: csak helyesírás.

- történelem: ebből magasabb óraszámra lenne szükség, kevesebb adattal, több összefüggéssel, beleértve a párhuzamos történelem nagyobb szerepét

- fizika, kémia: elsősorban háztartási-mindennapi dolgokkal kellene foglalkozni, kevesebb óraszámban

- biológia: kb. ok.

- torna: heti két alkalom elég, osztályozni nem kellene, csak megfelelt és nem megfelelt lenne, és aki nem a zsámolyon ülve traccsol a többiekkel, az megfelelt:)

- rajz: művészettörténetet kellene oktatni (ált. műveltség része)

- ének: klasszikus zenét kellene hallgattatni (ált. műveltség része)

- hittan / etika: magánügy

- pénzügyi, jogi stb. ismeretek: egy gimnazista ne a suliban akarja megtanulni ezeket, ennyi önállóság szerintem bárkitől elvárható - mindennek utána lehet nézni, és a részletek úgyis változnak. A pénzügyi, jogi stb. döntések előtt több helyről is aktuálisan tájékozódni kell, el kell olvasni MINDIG, mit írsz alá stb - de ez inkább a józan ész kategóriája.

2017. nov. 12. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
2-es vagyok: a te kérdésed alapján válaszoltam, de amit kihagytál, és talán a legfontosabb, az az idegen nyelv: nem tagozotosoknak egy nyelvet tanítanék meg, de azt rendesen, a jelenleginél magasabb óraszámban!
2017. nov. 12. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Matek. Az nagyon fontos, mindenhova kell. Erre pártunk és kormányunk is rájött, meg is emelte a középszintű érettségi szintjét (aki gyakorolja az érettségiket, mint én, szerintem észrevette, hogy a 2017 októberi egész combos volt...)


Irodalom. Egyetértek. A magyar költészetet, és a világit ismerjük, és ilyen hülye erőltetett elemzések helyett

(Khm Himnusz összehasonlítása a Szózattal, miben különbözik/hasonlít Kölcsey és Vörösmarty költészete féle izéket kihagyhatnánk szerintem. Persze, ha nem ilyen lenne a magyar, a bölcsészeknek kb semmi értelme nem lenne)

Nyelvtan. Én anno 8.-ban egy csomót tanultam a mondatelemzést. Nagyanyámmal, anyámmal is.. Kb. egyikük sem tudta teljesen megérteni, a könyv szar volt, rahedli karót meg kettest hoztam haza. Azt mondják, ez segít nyelveket tanulni. Én a 3. nyelvet kezdem (orosz), de ez eddig sosem jött be nekem. Minden nyelvben más a szórend (egyenes szórend a németben pl ><).

Sajnos sokan a középiskolások között sem tudnak egy elfogadható szinten írni, sőt, a munkahelyem fb csoportjában a közvetítők (akik összerakják a beosztást stb) sem tudnak!!!

Fizika/kémia. Nekem egyikkel sem volt nagy problémám. Az a baj, hogy a matektanárok sokszor nem tudnak/nem akarnak haladni rendesen az anyaggal, ezért 10.-ben pl sin/cos kellett volna a ferde hajításhoz, hát, a tanárnő akárhogy próbálta, nem tudta megmagyarázni a számolást...

Hupsz!

Történelem. Szerintem érdekes, én mindig is szerettem. Mondjuk mostanában a töriórák a honfoglalóval telnek el, annyira lesüllyedt a sulimban az oktatási színvonal. (nagyon szidták/szidják, de volt az oktatásnak egy színvonala. Egy lendülete. Nevet nem mondok, privátban sem.)

Régen ugyanaz a töritanár sokkal "véresebben" számonkérte az anyagot, és számegyenest csináltam évszámokkal, de alapjábavéve mindig érdekelt. Valóban sokat lehet politikai helyzetekből stb. tanulni, gondolj pl. 1456-ra.

2 éve is valami hasonló volt, nem? (ez csak egy példa)

Vagy: Déloszi szövetség = korabeli Nato? Pl?

De, ha töris vagy, szerintem ez megvan neked is.


Tesi: Igenis hasznos. Tesiórákon olyan meccseket nyomunk le... :D És mostanában (sajnos), ha nem lenne tesi, nem igazán sportolna sok ember, ahogy én sem pl.


Művtöri/rajz, ének, etika, hittan baromság.


Info: jelenlegi formájában hasztalan.

17f

2017. nov. 12. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!