Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Nektek milyenek voltak az...

Nektek milyenek voltak az első vezetési óráitok autósiskolában?

Figyelt kérdés

Kíváncsi lennék, hogy ti mit csináltatok, mennyire voltatok jók abban, amit csináltatok, az első pár órában, mikor jöttetek bele, stb. Én külföldön csinálom a jogsit, viszont nincs túl sok különbség a magyar között.

Szóval nekem eddig 2 órám volt, az elsőn az oktatóm elmagyarázta mit hogyan, átt is ültem, az elindulás, alapjáraton gurulás, váltás, szlalom ment is, kb. 2-szer fulladtam le, mivel megálláskor efelejtettem kivenni üresbe. Aztán jött a második óra, ugyan úgy a gyakorló pályán, de már kisebb távolsággal lerakott bólyák körül szlalomoztunk, kellett játszani a kuplungal, meg 3 fajta parkolás, ez így nagyjából ment is, viszont ezután meg megkért az oktatóm, hogy akkor menyjünk ki a tesztpályáról közútra és délutáni viszonylag nagy forgalomba kellett mennem városon kívül, viszonylag nagyobb város belsejében, főutakon, kis mellékutakon, viszont nagyon rosszul éreztem magam, mert eddig max 17-tel mentünk tesztpályán aztán így azonnal 80-90, egyenes úton még nagyjából ment a váltás, viszont pl. városban többször is kellett korrigálni, mert váltás közben nem nagyon figyeltem merre megyek (nem néztem le, csak ideges voltam és kapkodtam, valamiért nem mozgattam a kormányt), mindig a sáv bal felén tartottam, egyszer körforgalomban is kellett korrigálni, mert lementem volna az ívről, meg kb. 2-3 szor 5-ösbe raktam 2-es után a váltót, szerencsére az oktató nem engedte fel a kuplungot, meg volt, hogy nem vettem észre a főút táblát és nem tudtam, hogy merre menyjek, aztán mikor már azt sem tudtam merre menyjek, meg mit csináljak, hova váltsak, vagy fékezzek, vagy kuplung, index, ott teljesen szétestam, aztán az oktató átvezetett a kereszteződésen aztán mentem tovább, meg mivel egy erősebb, újabb kisautó az oktató kocsi, ezért a gázpedállal sem tudtam nagyon bánni, mert sokszor túl gyorsan gyorsultam, meg alig tudtam megtartani a sebességet, és a fékkel is néha darabosan lassítottam (érdekes módon mondjuk pirosnál egész simán álltam meg), nekem túl érzékenyek voltak, aztán a vezetés után teljesen rosszul éreztem magam, hogy ennyit bénáztam, mondjuk az oktatóm mindig nyugodtan elmagyarázta, mit csináljak, meg mit ne, de akkor is elég rossz volt.

Remélem, hogy azért a következő óráim jobban mennek majd.


A ti válaszaitokra is kíváncsi vagyok, előre is köszi érte!



2018. aug. 10. 00:56
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

első órában beültem kocsi volán mögé, beindítottam kocsi mentünk pár kört a pályán, kanyarogtam ott jobbra balra, kb 20 percen keresztül, aztán az első óra 2. felében vitt ki a forgalomba (parkolás még nem volt). Második óra első felében bólyák közé parkolgattam, óra második felében megint mentünk ki. Harmadik óra első 10 percében a pályán végigcsináltam mindent, és azután már nem mentünk pályára. Pokolian élveztem a vezetést, néha kicsit túlzottan, sebességre gyakran nem figyeltem ez sokáig hibám volt, hogy ha nem szól, akkor nyugisan megyek városba 65-70vel, mert fel sem tűnt. Még talán annyi, hogy mindig baromságnak tartottam, hogy csak 2-esbe lehet kanyarodni..

6. óra körül egyszer majdnem neki mentem valakinek, akkor kicsit megijedtem, következő óráktól már jobban figyeltem sávváltáskor, 15. óra után márcsak szépséghibák voltak. 30. órámon sikeresen levizsgáztam.

2018. aug. 10. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, gratula hozzá :)
2018. aug. 10. 01:17
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
Én nulla tudással mentem vezetni, mármint semmit nem tudtam a kocsiról, a kezelésről, stb, szóval tényleg semmi. Az oktatóm az elején elmondta, hogy hogy néz ki egy óra, és hogy hol mennyit kell elvileg vezetni. Én ha jól emlékszem 4-5 órát voltam a tanpályán. Először csak köröztünk, aztán a váltást gyakoroltuk, vátás kanyarodás közben, hirtelen fékezés, szlalom, tolatás, y megfordulás, egyívű megfordulás, lejtőn való elindulás és mindegyik típusú parkolást gyakoroltuk be. Szerencsére egyszer se fullasztottam le az autót, ami engem is meglepett, de örültem neki (bár a vizsgán egyszer sikerült :D) A kocsi kezeléséről meg ilyenek miatt az oktatóm már az első órán nagyon dícsért, hogy szépen csinálom, és hogy van érzékem hozzá (ezeket majd később a vizsgabiztos is elmondta, bár én közel sem éreztem ennyire biztosnak a dolgot, nagyon tartottam az egésztől). Ezek így tényleg elvittek 4-5 órát, és csak utána vitt ki forgalomba. Először kisforgalmú, külvárosi részeken, majd országúton, és autópályán vezettem, az okatóm azt mondta azért, mert ezeken a helyeken jobban meg tudom szokni a kocsit, ott van időm a kocsi működésére figyelni, és ez így is volt. Persze az elején mindig mondta az oktatóm, hogy mikor máltsak, és hogy pontosan mit kell csinálnom, ha nem ment valami, segített, nyilván volt, amikor neki kellett befékeznie, meg ilyenek. Amikorra ezekkel végeztünk, kb a 10. óra környékén már magabiztosan tudtam kezelni a kocsit, amikor már csúcsforgalomba, belvárosba is már probléma nélkül mentünk ezek után.
2018. aug. 10. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!