Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Fizikában tudna segíteni valaki?

Fizikában tudna segíteni valaki?

Figyelt kérdés

Mikor hasznos mikor káros a súrlódás?(példák)


Mikor hasznos mikor káros a tapadás?(példák)


Mikor hasznos mikor káros a közegellenállás?(példák)


Mikor hasznos mikor káros a csúszás?(példák)


A válaszokat előre is köszönöm!



2019. márc. 31. 16:29
 1/6 anonim ***** válasza:
Keress vissza, mert számos példa volt már. Ha erre sem vagy hajlandó, a lustaságon nem tudunk segíteni mi sem...
2019. márc. 31. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

én optimista vagyok, csak hasznos dolgokat írok :)


tapadás hasznos: tapadókorongos rögzítés, gyaloglás, nehéz eltolni/ellopni egy kocsit ha be van húzva a kéziféke


közegellenállás hasznos: indirekten a repülőgépnél, vagy hogy hamarább megáll a kocsi ha 130-cal mész és fékezel, vagy ejtőernyő


csúszás hasznos: jégkori, amikor a szomszéd mercije megtetszik és jeges az ut akkor jol el lehet lopni/tolni behuzott kézifékkel is, amikor az egeret mozgatod

2019. márc. 31. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a második válaszolónak a hasznos információt, az elsőnek üzenem, hogy vagy fél óráig kerestem sehol sem találtam ezzel kapcsolatos leírást.
2019. márc. 31. 17:42
 4/6 anonim ***** válasza:

Első vagyok. Jó, akkor legalább vetted a fáradtságot de sikertelenül... Legyen egy szép napod, akkor nézzük a káros oldalát, ha már Rep kollega a hasznosaket leírta:


1. Súrlódás: A gépészeti berendezésekben a súrlódás sokszor a mozgást akadályozza, ezért a legyőzéséhez többlet erő és többlet teljesítmény szükséges. Tipikusan forgó-mozgó gépelemeknél a súrlódás miatt hő keletkezik (pl. csapágyakban, hajtóművekben, stb.), és ez mechanikai veszteségként jelentkezik az erőgép oldalon, rontva így a hatásfokot, és növelve az erőforrásigényeket és a pénzköltséget. Másrészt ez a fölös hő rendszerint a gépelemek élettartamát is csökkenti. Aki hallott pl. a csapágyak hőnfutásáról az tudja miről beszélek. Vasuti kocsiknál erre pl. külön elektromos detektáló berendezés létezik.

A mechanikai elvű örökmozgók a súrlódás miatt nem működnek.


2. Tapadás: Tipikusan nagytömegű testek kezdeti kimozdítását megakadályozó erő. Ide kevesebb példa mondható, mivel a tapadás jelenlétének az ideje folyamatos gépi üzem esetén általában lényegesen kevesebb, mint a súrlódás ideje. A tapadás és a súrlódás között speciális átmenet vagy, ez mai napig kutatási területnek számít, akadozó csúszásnak nevezik, ami szintén nagyon sok veszteséget tud produkálni egy mechanikai rendszerben.


3. Közegellenállás: Ez gyakorlatilag minden közegben mozgó, nagy sebesség elérését megcélzó jármű esetén káros. A műszaki gyakorlat ezt úgy kompenzálja, hogy a járműveket többé-kevésbé áramvonalasra tervezi, csökkentve így a veszteségeket. A mérnöki tervezési gyakorlatban ennek érdekében áramlástani szimulációkat végeznek, ill. speciális szélcsatornákban kismintákon laboratóriumi méréseket végeznek.


Kérdés?

2019. márc. 31. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönök szépen ment neked is a zöld kéz:)
2019. márc. 31. 18:45
 6/6 anonim ***** válasza:
Nekem van: kb mennyi idő mulva használhatjuk értelmes pontossággal az Einstein-de Sitter univerzummodellt a saját világegyetemünkre?
2019. márc. 31. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!