Miért buzdítják arra a diákokat matematika és fizikaórákon, hogy gondolkodjanak, ha nem lehet a feladatokat gondolkodásból megoldani?
Engem arra buzdított a fizikatanárom, hogy algoritmikusan járjak el. Teljesen mechanikusan írjam fel az n egyenlet - n ismeretlent, majd oldjam meg (általában azt is szépen sorban, beleírva őket egymásba).
Nem kaptam tőle sokat (sőt), de ez például hasznos.
Ritka az, amikor meg lehet úszni a számolást.
Itt van egy példa: https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__termeszettudomany..
kiszámolva és kilogikázva is.
"Ritka az, amikor meg lehet úszni a számolást."
És még amikor meg lehet úszni a számolást, akkor se tudja a diák mi a helyes gondolatmenet (és nem azért mert nem gondolkozik).
Pl.:
Egy ló egy karóhoz rögzített kötelet húz valamekkora erővel. Hogy változik az erő, ha két ugyanolyan ló ugyanazt a kötelet ellentétes irányba húzza (nincs karó). Az is levezethető logikusan, hogy nő, az is, hogy nem változik.
"Két egymástól eltérő eredmény nem lehet egyidejűleg helyes, ilyenkor a gondolatmenetben van a hiba."
Erről beszélek. A diák gondolkodással rájön egy gondolatmenetre, majd onnan tudja meg, hogy rossz volt a gondolatmenete, hogy a tanár ráírja a dolgozatára az egyest.
Dehogy nem.
A képlet mindig adott, vagy ha már vettétek és nem tanultad meg, akkor az a te sarad.
Maradjunk annyiban, adott a képlet. Be helyettesíteni kell, és ekkora a nagy mulatság. Ahogy az előttem szólók közül mondták, igazából algoritmikus. Lépésről lépésre vannak a feladatok, gondolkodni meg annyit kell, hogy felismerni mit hova használsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!