Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az egyetemi órákon miért...

Az egyetemi órákon miért minden kiselőadásból meg csoportmunkából áll?

Figyelt kérdés

A tárgyaink fele már évek óta olyan, hogy kb semmi másról nem szól az óra, csak minden alkalommal valaki kiselőadást tart. Ennek mi értelme? Én azt gondoltam, azért fizetünk százezreket, hogy a tanárok tanítsanak minket, nem pedig hogy a diákok összeguglizott, wikipédiázott, 10 perc alatt összedobható kiselőadását hallgassuk. Ennek mi értelme van? Javítsatok ki, ha tévedek, de ebben mi a tanítás? És nem egyetlen óráról van szó, folyamatosan ez van. De ha van érvetek a kiselőadások mellett, akkor mondjátok nyugodtan, vevő vagyok rá.

A másik amit meg nem értek, az a csoportmunkák. Azzal nem lenne kifejezetten bajom, de mindig veszekedés van belőle; van aki eljátssza a nagyfőnököt, van aki teljesen kihúzza magát a dologból, van aki mindent magára vállal stb. Legtöbbször ezekből sem lesz semmi értelmes eredmény, tapasztalatok szerint csak kínkeserves kínlódás az egész. Ez mire jó? Meg mi ez a kiselőadás-mánia a tanároknál egyetemen? Pl középiskolában alig-alig volt kiselőadás, mégis voltak feladataink meg interaktívak voltak az órák, szóval nem értem. Vélemények?



2020. szept. 16. 19:48
 1/10 A kérdező kommentje:
Amúgy ne értsetek félre, nincs bajom 1-1 kiselőadással, de az szerintem elég durva, hogy némely (alapból tök érdekes tárgy) csak abból áll, hogy minden órán kiselőadás, a tanár meg szinte semmit nem mond egész félévben.
2020. szept. 16. 19:49
 2/10 anonim ***** válasza:
76%
Milyen szakra jársz?
2020. szept. 16. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk ugyanez...nagyon utálom már. Én BGE gazdasági szak.
2020. szept. 16. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
96%
A szemináriumokat még megértem, hogy ezzel előadni tanítanak. A csoportmunkát kevésbé.
2020. szept. 16. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

#3 Én is BGE, gazdasági szak😀

#4 Na jó, de miért kell minden szemináriumon előadni tanítani? Én értem, hogy fontos a dolog, de úgy csinálnak, mintha kb az egész eljövendő karrierünkben előadnánk minden nap.

2020. szept. 16. 21:37
 6/10 A kérdező kommentje:
Én már arra is gondoltam, hogy egyszerűen nem tudnak milyen feladatot adni szemináriumokra és ezért marad ez a hülyeség. Csak ezáltal nem tanulunk semmit, meg nem is fejlődünk.
2020. szept. 16. 21:39
 7/10 anonim ***** válasza:
Nálunk is ez van és nekem is ugyanez róla a véleményem. A szemináriumok nálunk mind ilyen beszélgetős órák, csoportos vagy páros munka szokott lenni, prezentációt kell tartani stb., de most van egy ilyen előadásom is (a tanár kb. semmit nem csinál és az egész óra ilyen feladatokból áll)... Ebben a félévben összesen 11 prezentációt kell tartanom, majdnem mindenhol lesz csoportos munka is, de még csoportos prezentációnk is lesz négy. Egyébként alapvetően nem lennék ellene, mert azért ebből is lehet tanulni és hasznos tapasztalat lehet (gyűjtőmunka, feldolgozni az anyagot, ppt-t készíteni, előadni és beszélni mások előtt stb.-nem szeretem, de elismerem, hogy ez fontos lehet) vagy elméletibb szakoknál (az enyém az) nehezebb is gyakorlati feladatokat kitalálni, de ezekkel nem lehet kiváltani az óra anyagát és mennyiségben sem kell túlzásba esni. Valaki tök jó előadást készít, míg más tényleg összebogarássza a wikipédiát vagy az első két googleös találatot és kész. Valamint tényleg annyi mindent kell csinálni, olvasni, tanulni, van csomó órád, vizsgák stb., hogy nem biztos, hogy van kapacitásod csak egy tárgyra 5 prezentációt készíteni. Nem szeretem ezeket az órákat, mert én is mindig azt érzem, hogy olyan dolgokat várnak el tőlem, amiket én nem tudok és a tárgy teljesítése során sem tanulok meg. Szóval én azért lennék ott, hogy tanuljak, de sokszor olyan témákról kell előadni, beszélgetni stb., amiről nem tudok semmit és akkor tényleg vagy megpróbálod megfejteni egyedül (és vagy sikerül vagy nem, mert millióféle forrás van, ez így gondolja, az úgy tartja stb.) vagy pl. csoportos munkáknál vagy beszélgetéseknél bámuljuk egymás síri csendben, mert senki nem tud hozzászólni. Az előadásokat sokkal jobban szeretem emiatt.
2020. szept. 17. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Én egészségügyi szakra jártam, ugyanez volt.

Szerintem így könnyebb a tanárnak. Lef0ssák mennyit fizetsz, nem akarnak dolgozni.

Már az első félév végén voltak olyan tárgyak, amikből csoporttársak vizsgáztattak. Ők mondták meg a feladatot, értékeltek. A tanár is ott volt, de csak lesett a háttérből.

2020. szept. 17. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Első évetekben is ilyen volt? Csak azért kérdezem mert én másik egyetemen gazdasági szakon vagyok első éves, viszont nekünk eddig egy ilyenről sem volt szó.
2020. szept. 17. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nálunk is sok ilyen van. BTK. A csoportmunkát még megértem, mert a legtöbb esetben a munkahelyen is csapatban kell dolgozni, mindenhol lesznek mindent magamra vállalok és semmit sem csinálok típusok is, ehhez hozzá kell szokni. Az állandó kiselőadást én sem szeretem, sokszor a tanár nem tesz hozzá semmit az anyaghoz. Ezzel kapcsolatban van egy pár rossz tapasztalatom, sajna. Pl, amikor végigmobilozta az előadásainkat. Vagy amikor a másik csoportnak kritizálta, hogy ő még ilyen rosszakat nem hallott. Oké, ha nem jó, de nem lehetne inkább nekünk mondani az építő jellegű kritikát?
2020. szept. 17. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!