Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Matekból miért kell a középkor...

Matekból miért kell a középkori szinten maradni?

Figyelt kérdés
Infós szakra járok, és nem értem, hogy levezetéseknél, bizonyításoknál miért csak azokat a módszereket lehet használni, amiket 100+ éve használtak. Kaptunk egy feladatot nemrég, amiben olyan számhármasokat kellett keresni, amiben mind 3 szám prím és egymástól különböző, valamint: 1<=a<b<=n és 1<=c<=n+1. n adott volt hogy mennyi. Pontosabban nem is keresni kellett, hanem megmondani hogy hány darab ilyen van. Én fogtam magam, és leprogramoztam ezt a feladatot. Megkaptam ugyan azt az eredményt úgy 15 perc alatt, mint aki órákon keresztül számolgatott. És az enyémet nem fogadta el a tanárom, mert "nem így kell megoldani". Kérdem, hogy miért? Ha ugyan az jön ki, akkor miért nem jó így? Azt bezzeg elfogadja, ha valaki papíron az összes ilyen számpárt összeszedi és a végén megszámolja őket... Én is ugyan ezt csináltam, csak nem papíron.

2020. dec. 5. 02:32
 1/7 anonim ***** válasza:
85%
Hát, egyébként teljesen jogos a kérdésed; de szerintem pl akkor a tanár éppen azt szerette volna, hogyha matekszakos a tanár, és matekóra volt, és lehet,hogy pl nem is ért az informatikához, na, szóval, hogy pl ő meg nem is érti pl feltétlenül azt a programozási nyelvet, tehát őmaga így nem tudja leellenőrizni, hogy jól vezetted-e le; vagy csak véletlenül pont jó megoldás jött ki. De ő tehát akkor éppen a matematikai logikádra akart építeni, mert ő is ahhoz ért, azt ismeri, meg ami mérvadóbb, hogy lévén, matematika óra volt. És pl tehát ha mondjuk egy matekos feladatlapot írsz éppen, én mondjuk tehát nem online van az óra, akkor pl élesben sem használhatsz a feladathoz programozást. Ami egyébként jó felvetés, hogy ez rossz; hogy tehát be vagy korlátozva; és végülis kijött az eredmény; tehát csomó időt megspórolhatnál ezzel munkahelyen is, hogyha pl nem "hagyományosan " számolnál, hanem levezetnéd egy programmal/ban. Szóval ez egyébként menő, hogy meg tudnád így oldani, tehát tök jó, hogy te tudod kreatívan használni azokat, a tudásokat , amiket te megtanultál, és ötvözni, átvezetni is tudod egyiket a másikba. Hát, szóval szerintem végülis az volt a baja, hogy matekóra volt, ez volt az elsődleges, a második pedig, hogy ő nem tud programozni, így tehát nem tudja ellenőrizni, hogy jó-e. Még ha le is van töltve neki az adott program , amiben a programlevezetést csináltad. Meg szal tök jó egyébként, hogy ilyen gyakorlatiasan megoldottad; ez nekem nagyon tetszik. Tehát pl, ha van a feladat mondjuk egy munkahelyen, az a lényeg, hogy legyen jól megoldva a feladat; az tök mindegy; hogy hogy jött ki, lehet, hogy pl egy kevésbé matekos kollégád mondjuk 3 napig számolná, és akkor te meg megcsinálod neki 15 perc alatt. Ez leleményes, meg szerintem célravezető, és pl a főnököd tudná értékelni. Szerintem ez így szuper, hogy te ötvözted a kettőt; a lényeg, hogy legyen eredmény, és lehetőleg minél kevesebb energiabefektetéssel. Minek számolná át valaki hosszasan, ha így is van lehetősége, képessége/képzettsége megoldani? Ez szóval szerintem nagyon jó, és nagyon ügyes felvetés is; nekem ez tetszik.
2020. dec. 5. 02:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
85%

*meg pl egy orvos is tök jó, hogyha pl testet -és lelket együtt nézi

||| Vagy pl hogyha valami több népnek, akiknek csak próbálják a történelmét visszafejteni, tehát ha nem pl külön-külön szemlélik őket, hanem lehet pl, hogy sok ilyen múltbéli sztori egybevág, és akkor lehetnek pl ilyen összefüggések; ha nem konkrétan csak egy népcsoportra szakosodik valaki, hanem többnek az életéből amit tudunk is összeveti, tanulmányozza. Meg ilyesmik jutottak még eszembe.

|||Tehát hogyha pl a legegyszerűbb, leggyorsabb, legátfogóbb, legkézenfekvőbb, legcélratörőbb megoldásra törexik valaki; vagy tudja így szemlélni, van rá képessége, rálátása; akkor az menő. :):):) De egyébként részlerületenként is lehet jó; de szóval az mégjobb, ha valaki még tudja másféleképpen is, egy adott feladatot megoldani.

:):):)

||| Tehát tök jó, hogyha pl valaki ugyanarra a feladatra tud más módokat is. :):)

2020. dec. 5. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
69%
*szal azért csak legyél nyugodtan büszke magadra; később egyébként a tanárnak is megmondhatod majd, amikor már leérettségiztél, hogy te azért egyébként milyen kis ügyes voltál, mert én abszolút meg tudlak dicsérni. Ez nekem ez tökre tetszett; hogy nem a "tanár által elvárt", "hagyományos" módon álltál neki a feladatnak, hanem más lehetőségeket is megvizsgáltál, figyelembe vettél; és ez amúgy azt is jelenti, hogy jó a programozás-tanárod; mert tudod használni, amiket megtanított, mert jól mondta el, vagy te vagy szorgalmas diák,ami szintén jó, ha meg ő is jó tanár, meg te is szorgalmas vagy; akkor az meg még jobb. :):):) Szerintem ez így praktikus volt tehát, de matematikailag -, hogyha pl én egy szimpla matektanár lennék; -én se bírnám értelmezni; mert tehát nem az én szakterületem formájában vezetted le; én nem tudom, hanyast adnék rá; mondjuk pl hogyha csak ez az egyetlen feladat van, szerintem egy kettest mindenképpen megadnék rá, de lehet, hogy tanárodként lennék pl annyira buzgó, hogy megkeresném az infótanárodat, hogy mondja meg, hogy 'ez a feladat jó-e'; márminthogy jó-e a te megoldásod; és akkor lehet,hogy akár még ötöst is kaphatnál. Tehát ha pl annyira beleásnám magam és annyira kíváncsi lennék, hogy jó-e , amit írtál ; szerintem tehát simán egyeztetnék egy kollégával, akinek ez a szakterülete; hogy mondja meg ő, hogy jó-e; mert én pl azt az adott prognyelvet nem értem.
2020. dec. 5. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
77%
*Ja és persze lehet,hogy a matektanárod is jó, csak te ismertél más módot is. Ha egyszer fölhoznád neki, amikor már nincs tétje, és nem áll fönt a veszélye, hogy megsértődik; tehát akkor még azért ezt is tedd hozzá, nehogy szomorú legyen; hogy ő is pl mindent beleadott az elmagyarázásába. Tehát azért ezt is tedd hozzá, hogy te is ügyes vagy; az infotanárod is ügyes; meg a matektanárod is. És akkor tuti nem veszi zokon. (Bocsi, hogy külön írtam , nem egybe' jutottak eszembe.; de ezzel még úgy éreztem, muszáj kiegészítenem.)
2020. dec. 5. 03:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A matektanárod az érettségire készít fel és ott nem használhatsz számítógépet.


Természetese matektanárként elfogadnám a házimegoldásodat de egy dolgozatban nem fogadnám el, hiszen a követelményrendszerben nincs benne a számítógéphasználat.

2020. dec. 5. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Tom Benko ***** válasza:
77%
Oké, leprogramoztad. Hogyan igazolod, hogy a programod helyesen futott le, és a helyes eredményt adta (ráadásul mindet és csak a helyeset)? Igen, szinte minden matematikai problémát meg lehet kísérelni számítógéppel, de az csak eltolja egy szinttel a probléma magvát: hogy igazolni kell a helyességet.
2020. dec. 7. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Amit a 6-os mond az tetszik vagy sem, de teljes mértékben igaz.

Persze ez első sorban az olyan problémáknál áll fent, ahol emberéletek múlnak a program helyességén. Érthető módon például egy játék vagy valami GUI-s cucc esetén nem lényeges a program matematikai helyessége, na de ipari alkalmazásoknál, egészségügyben, erőművekben már nagyon nem mindegy.

Be kell bizonyítani formális verifikációval, hogy a program működőképes, és semmilyen esetre sem hibázik. Ha pedig hibázna, azt jelzi a felhasználó felé.


Attól függetlenül jó, ha a feladatot automatizáltad.

2020. dec. 9. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!