Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Hogyan tennétek korszerűbbé...

Hogyan tennétek korszerűbbé (elsősorban a köz)oktatást? Mit változtatnátok rajta?

Figyelt kérdés
Adott esetben mit vennétek ki a kötelező tananyagból, illetve mivel bővítenétek ki?
2021. febr. 23. 09:08
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Kivenném a vers tanulást és a kötelező olvasmányokat is korszerűsíteném (ki a franc akar 6.-ban Egri csillagokat olvasni?).

Bevezetném az online házit: legyen lehetőség arra, hogy online Word-ben is beküldjek egy házit, de maradjon meg a kézzel írás lehetősége is.

Ne csak lexikális tudást akarjanak belénk tenni, hanem valami élethez kapcsolódó dolgot is (pl. mikre figyeljünk lakás vásárlásnál, milyen buktatói lehetnek egy albérletnek, mi kell egy vállalkozáshoz stb.).

2021. febr. 23. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Gyakorlatiasabbá tenném. Ehhez valószínűleg csökkenteni kellene a kötelező tananyagot, de úgy gondolom, inkább kicsit kevesebbet tudjon az ember, de azt gyakorlati példák útján stabilabban, hosszabb távon tudja használni, mint a pár hét alatt elfelejthető lexikális tudást. Ide tartozhatnának akár projektjellegű feladatok, akár például történelemmel kapcsolatban több olyan múzeum, ahol a gyerekek megtapogathatják a dolgokat, animált filmeket nézhetnének 1-1 csatáról, színes ábrákon lennének megmutatva a szövetségi rendszerek stb. Ezt a többi tantárggyal is el lehetne játszani, különösen a természettudományokkal.
2021. febr. 23. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

- óraszámok csökkentése

- adminisztráció csökkentése

- pedagógus pálya vonzóvá tétele (pl. fizetésemelés, óraszámcsökkentés, helyettesítések csökkentése)

- jelenleg preferált könyvek jobb minőségűre cserélése

- nyelvórák növelése, csoportbontás, nyelvvizsgára való felkészítés iskolai keretek között is

- kollégiumok építése, korszerűsítése

- nem közvetlenül ide tartozik: tömegközlekedés fejlesztése (új buszok, diákjáratok, gyakoribb takarítás)

- jó tanuló, átlagos vagy hátrányos helyzetű tanulók szociális segítése

- speciális igényű, magatartás problémákkal rendelkező tanulók külön csoportba, osztályba, intézménybe történő bontása, külön speciális tanár, felkészítés

- iskolák közötti átvételi vizsga, ezekre történő felkészítés

- tanulószobák kialakítása

- könyvtárak fejlesztése, könyvtárakban tanulószobai lehetőség

- iskolai étkezés nagyobb mértékű támogatása

- egyetemen a tandíj eltörlése, könyvtárak radikális fejlesztése

- aktuálpolitika, politika minden iskolából vonuljon ki (van ahol ez már most is így van)

- egyetemi kollégiumok felújítása, 2 szobánként legalább 1 WC, zuhanyzó

- agglomerációban élő tanuló ne vagy csak nyomós indokkal lehessen kollégista

- a pontozás, felvételi a kollégiumokban ne bizottságok által történjen hanem transzparens nyomonkövethető pontrendszer alapján

- egyetemisták komolyabb szociális támogatása

- vidéki egyetemisták támogatása, hátrányos helyzetű térségből érkezők támogatása

- érettségi felkészítő tanfolyamok szervezése egyetemek által ingyenesen

- alapítványi modell eltörlése

- érettséginél lehessen kérvényezni nem saját tanárnál történő vizsgázást közép szinten is, bármely intézményben!

- Iskolapszichológusok magasabb bérezése, minden iskola számára legyen elérhető akár online is

- iskolai idő után ne lehessen a diákokat és a tanárokat sem feladatokkal online térben ellátni

- erasmus program kibővítése, egyetemi nyelvtanulás teljeskörű biztosítása

2021. febr. 23. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Tesiórák számának csökkentése, kötelező ének, rajz kivétele középiskolákban, természettudományos órák és a tananyag mennyiségének növelése, több világirodalom, kevesebb névtelen, felejthető szerzőtől származó hazai irodalom.
2021. febr. 23. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Ez egy nagyon bonyolult dolog kérdés, hogy mit kellene kivenni a tananyagból. Például én soha az életben nem fogok függvényt deriválni, de valaki meg pont azt fog. Nem lehet minden gyerekre személyre szabott tantervet készíteni. Meg hát az ember soha nem tudhatja, hogy mire lesz szüksége az életben.

Ettől függetlenül én is megváltoztatnám a magyar oktatási rendszert. Én nem annyira a lexikális tudást erőltetném, hanem egy kicsit gyakorlati(bb) tudást adnék a gyerekeknek. Például évekkel ezelőtt jártam Németországban, és volt szerencsém beülni egy biológiaórára. A gyerekek nem azt biflázták, hogy a kutya gyomra milyen nedvet termel, hanem azt tanulták, hogy hogyan viselkedjenek, ha meg akarja támadni egy kutya. Ennek például sokkal több értelmét látom. Azt ki tudom számolni, hogy mekkora az esélye annak, hogy szőke hajú gyerekem lesz, de arról fogalmam sincs, hogy mit kéne csinálni akkor, ha például összeesik mellettem egy ember. Az az egy 45 perces Életmentés-óra nyolcadikban édeskevés volt.

Matekórán például nem a sinusz/koszinusz függvényt, statisztikát meg a vektorokat erőltetném, mert tapasztalatból tudom, hogy egy csomó embernek a négy alapművelet sem megy, és gondolok itt saját magamra is. Ha tüzes vasat dugnának a seggembe, akkor sem tudnék írásban osztani. Meg én inkább azt tanítanám, hogy mi a fészkes fene az a hitel, a kamat, a kölcsön, a százalék, mert erre szükség van az életben, de a másodfokú egyenletekre aligha. (vagyis nem túl valószínű)

A kötelező olvasmányokat is egy az egyben megreformálnám. Nem tartom normálisnak, hogy egy 10 éves gyereknek a Kincskereső kisködmönt erőltetik. Kész csoda, hogy nem kezelt iskolapszichológus a könyv után. 10 évesen Micimackót, meg a Két Lottit kellene olvasni, nem a halálról, a szegénységről és a nyomorról. Biztos, hogy van neki mondanivalója, de biztos, hogy érti azt egy 10 éves? Na meg a Kőszívű ember fiai 13 évesen, meg a Bánk bán 16 évesen. De az Ember tragédiája 17 évesen is egy kínszenvedés. Legalább nekem mindenképp az volt. Nem állítom, hogy rossz könyvek ezek, de nem tizenéveseknek kellene erőltetni. A mai gyerekek már magát az olvasást is büntetésnek fogják fel (tisztelet a kivételnek), pláne, ha ilyen 200 éves, száraz, unalmas könyveket adnak a kezükbe, amiknek már semmi aktualitásuk nincs, mert annyira más világot élünk már, és a gyerekeknek ezek a könyvek már semmit sem mondanak. De még nekem se, holott nem vagyok már gyerek. Én imádok olvasni, de ezeket a könyvetek, amiket most felsoroltam, pénzért sem olvasnám el. Na, meg az, hogy eleve kötelező… Szerencsére már a tanárok is rugalmasabbak, és nem ragaszkodnak foggal-körömmel ezekhez az olvasmányokhoz. A tesómnak például hetedikben Az emlékek őrét kellett elolvasni. Nem tudom, hogy az feltétlenül 13 éveseknek való-e, de a Kőszívű ember fiaitól kategóriákkal jobb. És a gyerekek a tetejébe még elvezték is olvasni, és nem csak becsukták, bamba képpel feltették maguknak a kérdést, hogy „Mivan??” és el is felejtették.

Azt sem tartom normálisnak, hogy egy elsős gyereknek, aki azelőtt egész nap csak játszott, most 6 órája van, és elvárják tőle, hogy kussban üljön hatszor 45 percen keresztül. Na, meg a gimi… Nekem 11. osztályban a kilencedik órában német fakultációm volt, de a tanár feladta a házit, és elengedett, mert látta, hogy már a fejemből sem látok ki. És akkor hazaérek, (vidékiként 5 óra előtt egy perccel sem) és készülhetek a másnap rám váró 8 órára. Ha este 11 előtt ágyba kerültem, akkor már boldog voltam. Miért kell, hogy egy gyereknek reggel nyolctól este 11-ig iskolai elfoglaltsága legyen? És ez érettségi évében csak több lesz. És mi van azokkal, akiknek sport, zene, Bibliakör meg egyéb elfoglaltságai vannak? Azok mikor kerülnek haza? Este 8-kor? Mert ugye nálunk a tanárok elvárták, hogy az egész napos ülés után mozogjuk kicsit a tesiszakkörben (vagy tudja a rosseb, hogy hívtuk). Meg ugye zenét is tanuljunk, mert a zenei műveltség is nagyon fontos. Nem tudom, máshol hogy van, nálunk ez volt.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Azt azért leszögezném, hogyha bárki bármivel nem ért egyet velem, az ne ugorjon nekem, mert ez az én véleményem, én ezeket a dolgokat láttam, tapasztaltam. Csak mert sokszor látom gyakorin, hogy ha X-nek nem az a véleménye, mint Y-nak, akkor aztán világvége van. :D

Puszipacsi!

2021. febr. 23. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
100%

Én elég sok dolgon változtatnék, íme néhány

- 16 éves korig az iskolát késöbb kezdetném: tudományosan bizonyított, hogy a serdülőkori gyerekek csak este 10 óra környékén álmosodnak el: a mostani rendszerben szinte lehetetlen bármit beleszuszakolni a fáradt gyerekek fejébe.

-kompetetív alapú oktatás helyett kooperatív oktatás: finn példa, a gyerekek nem versenynek hanem együttműködésnek élik meg az iskolát.

-normális tantárgy eloszlás: konkrétan semmi értelme nincs a heti 5 testnevelésnek

-ismét finn példa: pályaorientációs beszélgetések(például) 16 17 18 éves korban pl aki informatikus akar lenni, nincs igazán értelme még 2 évig földrajzot tanulnia.

-megfelelő mennyiségű tanár megfelelő fizetéssel.

-másféle iskola berendezés: szintúgy finn találmány: kisebb létszámú osztályok, kevesebb stressz (a magyar zsúfolt 30 fős osztályok helyett.)

2021. febr. 23. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!