Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ha valaki az első 2 félévben...

Ha valaki az első 2 félévben kibukik/ otthagyja az egyetemet, akkor az addigi féléveket vissza kell fizetni?

Figyelt kérdés

Sziasztok! :)


Egy középiskolás, jelenleg érettségi előtt álló diák vagyok. A továbbtanulást fontolgatom. Elsőkörben FOSZ-ra, utána pedig alapképzésre szeretnék menni.

Alapjáraton kitartónak tartom magam, amit elkezdek azt végigcsinálom.

Az átlagom jó, félévkor egy négyesem lett, évvégén meglesz az kitűnő.

Az érettségim várhatóan jól fog sikerülni, mindent megteszek ennek érdekében.



Azonban, most mégis elgondolkodtam. Mindenféleképpen állami ösztöndíjra mennék, mert az önköltséges képzést nem engedhetném meg magamnak.

Olyan szakra mennék, ahol már vannak tapasztalataim (középiskolás végzettségből adódóan) és nem a nulláról indulnék.

Ellenben attól rettegek, hogy azt érezném, hogy mégsem menne nekem és, hogy nem lennék elég jó. Nagyon félek attól, hogy esetleg az első félévben kibukok, vagy nem sikerülnének a vizsgáim. Azesetben, meg nem feltétlen tudnám visszafizetni a tandíj összegét.

Mindenki azt mondja, hogy ne idegeskedjek, mert úgyis menni fog, de az esetleges problémáktól mégis tartok, mégha kicsi is annak az esélye, hogy ez megtörténjen.


A kérdésem az lenne, hogyha probléma adódna és kibuknék/ otthagynám a képzést, akkor az addigi féléveket vissza kell fizetni? Ha ez, az első 2 félévben történik, akkor mi a helyzet?


A halasztást, meddig lehet megtenni és az von valami költséget maga után?


Előre is köszönöm a segítséget.:)



2022. jan. 23. 13:02
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

1. Értelmetlen előbb szakképzést, majd alapszakot végezni, nyugodtan menj egyből alapra.

2. Első félév után semmilyen kötelezettség nincs, második után pedig ledolgozni kell, nem egy összegben visszafizetni. A ledolgozást 20 éven belül kell megtenned, Magyarországon.


Szóval ne aggódj, próbáld ki az egyetemet, ha nem jön be, akkor se lesz probléma.