Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi lesz a magyar oktatással?

Mi lesz a magyar oktatással?

Figyelt kérdés
Szerintetek mi vár a magyar oktatásra az elkövetkezendő években? Tekintve a fizetéseket, iskolaösszevonásokat, tanárhiányt stb.

2022. jún. 24. 15:34
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
100%
10, Akkor maradjanak is azok? Szép.
2022. jún. 24. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
0%
A kérdés az volt, mi lesz a magyar oktatással. Semmi különös, az ami az elmúlt évtizedekben.
2022. jún. 24. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
79%

"A budapesti, megyeszékhelyi oktatás olyan lesz mint eddig lesznek jó gimik, gyengébbek, lesznek gyenge közepes szakgimik meg gyűjtők."


Szóval ugyanazt a hulladék magoltatást nyomatják akármilyen gimiben is, csak amit "erős" giminek hívunk, ott jobban követelik majd a pontosabb bemagolást, a gyengébb gimiben meg nem annyira. Így gondoltad? Itt nem az iskola megléte vagy nem léte a probléma, meg hogy bezárják-e vagy sem, sőt nem is a tanárhiány. Ez a 19. századi lexikális magolásra ösztönző, gondolkodást megsemmisítő elavult oktatás a legnagyobb probléma, és hogy még van olyan gyökér ebben az országban, aki érvel amellett, hogy ez jó oktatás... Ha ezt nevezzük oktatásnak, akkor legyen csak nyugodtan tanárhiány, lehetetlenüljön el ez a 200 évvel ezelőtti skillekre épülő "oktatás" Már XXI. században járunk. Kicsit megváltozott a vikág, az oktatás viszont ugyanaz maradt, mint évtizedekkel ezelőtt volt. Semmi önálló gondolat, állj be a sorba, fogd be a pofád, ugorj te is 180-at a rúdon, énekelj úgy, mint egy profi énekes, rajzolj úgy, mint egyművész, mindenből is legyél kitűnő, csak épp egy adóbevalláshoz sem fogsz konyítani, meg nézni fogsz kifele a fejedből értetlenül, amikor egy hivatalba bemész egy sz.ros palírt kikérni, hogy hova kell menni. Ez az igazi probléma, a tanárhiány, a tanárok fizetése, az iskolák bezárása csak hab a tortán. Persze a tanárok fizetése valóban nevetségesen kevés, ettől függetlenül ez az egész rendszer egy vicc, és az is, aki szerint semmi probléma nincs. Nekem ez a véleményem.

2022. jún. 24. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
0%

"Semmi önálló gondolat, állj be a sorba, fogd be a pofád, ugorj te is 180-at a rúdon, énekelj úgy, mint egy profi énekes, rajzolj úgy, mint egyművész, mindenből is legyél kitűnő,"


Az, hogy mindenből legyél kitűnő (középiskolában!), az egy borzasztó káros hozzáállás, de csak részben ered a tanároktól, legalább akkora részben a szülőktől és tőlük leszármazva a gyerekektől maguktól. Semmi baj nincs azzal, ha egy komoly gimnáziumban a rajztanár csak a művészeknek ad ötöst, az énektanár a profi énekeseknek ötöst, stb. Meg kell szerezni belőlük a kettes-hármast és slussz, aki meg tényleg azt akarja az tanulhassa magas szinten.

Aki középiskolába jár, amikor bekerül, nézzen már körül, mihez és milyen jegyek kellenek neki. Egy felsőoktatási felvételihez elenyésző mértékben járul hozzá a tanulmányi eredmény, abból is adott esetben csak a fő tárgyak (matek, magyar, stb), abból is csak az utolsó két tanult év (!), és ott is csak a megszerezhető ötszát pontból száz pontnyinál játszik. És még azt is ki lehet kerülni, az ún érettségi duplázással, akkor nullát, zérót számít hogy hányas voltál végig gimnáziumban, azon kívül, hogy nem buktál meg.

Legalább egy idegen nyelvre (rohadt sok nyek-es meg két tanítási nyelvű meg miegymásos képzés van középiskolákban, aki szerint nem változott semmi az körülnézhet azért), meg vagy kettő fontos tárgyra kell koncentrálni, amivel tovább akarsz tanulni meg amivel emeltet akarsz érettségizni, a többit bátran lehet lazán venni. Ezt a mai napig nem érti szinte senki sem. És az egyetemi szakok többségére igen szerény pontszámmal is be lehet kerülni, még ez a komolyan vevés is 4-5 szakot érint kb...

Aki meg nem akar felsőoktatásba kerülni, annak pláne nem számítanak a jegyek, senki nem nézi a munkaerőpiacon hogy hányas érettségd van meg hogy hányas voltál tizedikben földrajzból. A szakismereti tárgyak még lehetnek fontosak szakgimnáziumokban, de ott is a tudnivalók 90%-át munka közben, gyakorlat közben tanulja meg az ember.


Egyébként azokban az országokban, ahol kimagasló az oktatás, ott a magyarnál sokkal nagyobb a drill, legyen az Kína, Dél-korea, Szingapúr, Tajvan, meg a többi kis- és nagytigris. Nyugaton persze elég elterjedt a rajzolgassunk színes állatkákat metódus, de ha valaki komolyabb iskolába akarja járatni a gyerekét, ott aztán igen sokfelé igencsak csengetni kell.

2022. jún. 24. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
72%

"Semmi baj nincs azzal, ha egy komoly gimnáziumban a rajztanár csak a művészeknek ad ötöst, az énektanár a profi énekeseknek ötöst, stb"


Igaz, semmi baj nincs azzal, ha azt sugallják neked, hogy te egy darab sz.r vagy, mert nem tudsz így meg úgy rajzolni. Egy diáknak ezt sugallja akár tudat alatt is, ha valamire kettest kap pl. Csak mert ahhoz neki nincs olyan képessége. Ez kb. olyan, mintha pusztán arra kapnál egy jegyet, hogy milyen magas vagy. Egy adottságot osztályoznak, amiről te nem tehetsz. Nem osztályozhatnak valami olyat egy normális rendszerben, amit nem lehet tudatosan érdemben befolyásolni, mert egy képesség, amit ha lehet is fejleszteni, akkor is mindenkinek más és mindenki más szintről indul. Ellenben, ha valaki minden másban jó is volna, elveszi a kedvét, hogy ebből nem adják meg neki a jó jegyet.

2022. jún. 24. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
77%

"Ellenben, ha valaki minden másban jó is volna, elveszi a kedvét, hogy ebből nem adják meg neki a jó jegyet."


1. Aki énekből/tesiből bitang jó, kitűnik, jobb mint a többiek mert kiválóan tudja a tananyagot meg tehetséges, az megérdemli, hogy ez az osztályzatokból is látszódjon. Ne ugyanazt kapja a kiváló munkáért, amit mások a semmiért. Pont mint a komolyabb tárgyaknál.


2. A kitűnőhajszolás és a beteg hozzáállás kiváló bizonyítéka, ha valakinek elveszi a kedvét, ha nem kap jó jegyet abból, amiben amúgy tényleg nem jó. Az ilyen hozzáállásról kellene leszokni/leszoktatni másokat, nem a rajztanításról. Egyébként miért csak középiskoláig zavar valakit ha valamiből megmondják neki, hogy nem jó? A mérnökhallgatót miért nem zavarja, ha azt mondják, hogy tök hülye vagy orvoslásból meg politológiából?


3. Egyébként a rajz/ének/tesitanítás milyensége sokadrangú probléma önmagában, vagyis nem is probléma, kár is felvetni, mint lényeges tényezőt a magyar oktatás helyzetét illetően.

2022. jún. 24. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
56%

"Aki énekből/tesiből bitang jó, kitűnik, jobb mint a többiek mert kiválóan tudja a tananyagot meg tehetséges, az megérdemli, hogy ez az osztályzatokból is látszódjon."


Mit érdemel meg? Hogy aki esetleg ÖNHIBÁJÁN KÍVÜL nem jó rajzból, mert ez egy ADOTTSÁG, vagy nem tud bitang időt futni, mivel alacsony növésű, és kis lábai vannak, ami szintén egy ADOTTSÁG, akkor az nem ér annyit, mint a másik? Te fel sem bírod fogni miről pofázok, csak tolod a kretént, mint egy funkcionális analfabéta, aki nem bírja megérteni amit mondani akar a másik.


És amúgy meg áruld már el nekem, mit ér vele valaki, hogy az oktatási rendszer elhiteti vele, hogy ő kitűnő, vagyis mindenhez is ért? Akkor esik majd pofára, amikor kikerülve az életbe azt látja, hogy sok bukott osztálytársa idővel többre fogja vinni mint ő vitte, meg olyanok fognak fölötte állni majd a társadalmi ranglétrán, akik amúgy nem voltak kitűnök, netán nincs is olyan magas iskolai végzettségük, mint neki, viszont a valódi élethez szükséges skillekkel meg rendelkeznek. Ez az oktatási rendszer egy f.szsága, hogy beleneveli a gyerekbe, hogy neked ezt meg azt meg kell tanulni, mert így leszel sikeres, ìgy fogod sokra vinni, aztán majd nézel, amikor kiderül hogy nem. Majd nyilván beokádod, hogy te márpedig komolyan vetted és sikeres is lettél, csakhogy cáfolhasd, amit írok, attól még ez igaz.


Vont anno egy amerikai kutatás, ahol hosszútávon vizsgáltak iskolásokat, hogy mire vitték évek múlva. Visszakeresheted, nem fogom most belinkelni, megtalálod, ha akarod, ha beírod a keresőbe és akarsz olvasgatni, megleled. Az volt a lényege, hogy hosszútávon azok lettek sikeresek, akik közepes tanulók voltak, és nem voltak mindenben jók, mert a kitűnők, akik megették azt a kamut, hogy a tanulás a kulcs, azok a könyvet bújták állandóan, míg a közepes tanulóknak volt szociális életük, szórakoztak, kapcsolatokat építettek, kialakult egy jó kommunikációs képességük, ami a való életben fontosabb, mint a kovalens kötést megjegyezni, vagy a világosi fegyverletételt.


"Ne ugyanazt kapja a kiváló munkáért, amit mások a semmiért. "


Milyen kiváló munka? Kiválóan magolta azt, amit a wikipedián néhány másodperc keresés után megtalálni? Ez lenne a minőségi tudás a XXI. században?


"A kitűnőhajszolás és a beteg hozzáállás kiváló bizonyítéka, ha valakinek elveszi a kedvét, ha nem kap jó jegyet abból, amiben amúgy tényleg nem jó. Az ilyen hozzáállásról kellene leszokni/leszoktatni másokat, nem a rajztanításról. "


Ez pont az oktatás hibája te értetlen. Szerinted ki készteti arra a gyereket, hogy jobb legyen minden semmirekellő sz.rságból? Ez pont emiatt alakul ki valakiben, hogy gyerekeket osztályoznak, minősítenek valami alapján. Mi az, hogy elégtelen? Nem volt hajlandó bemagolni valami ökörséget, mert az okostelefonján másodpercek alatt megtalálja ha őt érdekli? Neked feltűnt, hogy már nem szükséges minden tudást fejben tartani (amit amúgy is a megtanulása után egy, max két hónappal elfelejted, mivel nincs rá szükséged)? Ehelyett inkább azt kellene megtanítani, hogy hogyan érvényesülj, és hogyan használd az előnyödre ezt a rohamosan fejlődő technológiát, ahol naponta több száz hírt a képedbe tolnak, ha akarod ha nem. Hogyan ismerd fel mi az igaz, mi a kamu. Tanulj meg gondolkodni! Ezt kellene sulykolni többet, nem azt, hogy XY huszadrangú, 300 évvel ezelőtt élt költő vajon mire gondolhatott, amikor zöld színűnek nevezett egy asztalterítőt.



"A mérnökhallgatót miért nem zavarja, ha azt mondják, hogy tök hülye vagy orvoslásból meg politológiából? "


Ennyire gyökér tényleg nem lehet valaki. Te érvelsz az oktatásról, akinek láthatóan még a hú mekkora nagy színvonalas oktatás mellett is borzasztó nagy értlemezési problémái vannak, az érvelése pedig full hibás. A mérnökhallgató SAJÁT MAGA választotta, hogy mérnökhallgató lett, nem pedig ráerőltették, hogy az legyen, mint ahogy középsuliban ráderőltetik, hogy te mindenvől jó legyél.


"Egyébként a rajz/ének/tesitanítás milyensége sokadrangú probléma önmagában"


Ebben az egyben igazad van. Minden úgy sz.r, ahogy van.

2022. jún. 24. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
77%

"Mit érdemel meg? Hogy aki esetleg ÖNHIBÁJÁN KÍVÜL nem jó rajzból, mert ez egy ADOTTSÁG, vagy nem tud bitang időt futni, mivel alacsony növésű, és kis lábai vannak, ami szintén egy ADOTTSÁG, akkor az nem ér annyit, mint a másik? Te fel sem bírod fogni miről pofázok, csak tolod a kretént, mint egy funkcionális analfabéta, aki nem bírja megérteni amit mondani akar a másik."


Gratulálok a stílusodhoz kispajtás:) Igen, aki rosszabbul énekel, az ÉNEKből nem ér annyit mint a másik, aki nem olyan sportos, az TESIből kevesebbet ér mint a másik, aki rosszabbul rajzol, az RAJZból kevesebbet ér mint a másik. Sajnálom, ha nekem kellett ezt a megdöbbentő információt közölnöm veled, remélem még nem késő. Amiről le kellene szokni, az, hogy a tökéletességet vágyjuk és aztán hót frusztrált lesz valaki ha nem, és hogy a kitűnőségnek meg eleve a jegyeknek marha nagy jelentőséget tulajdonítunk. Ettől lesz beteg a diák, a társadalom, az egész oktatás. Úgyhogy ha te a fenti szellemben tanulsz, vagy neveled a gyerekeidet, akkor jó nagy marha vagy öcsém, és sajnálom az esetleges rád bízottakat.


"És amúgy meg áruld már el nekem, mit ér vele valaki, hogy az oktatási rendszer elhiteti vele, hogy ő kitűnő, vagyis mindenhez is ért? Akkor esik majd pofára, amikor kikerülve az életbe azt látja, hogy sok bukott osztálytársa idővel többre fogja vinni mint ő vitte, meg olyanok fognak fölötte állni majd a társadalmi ranglétrán, akik amúgy nem voltak kitűnök, netán nincs is olyan magas iskolai végzettségük, mint neki, viszont a valódi élethez szükséges skillekkel meg rendelkeznek. "


Pont te akarod elhitetni vele, hogy mindenhez is ért, te nagytudású jóska:) Basszus, pont ezt magyarázom neked hsz-eken keresztül, hogy mire is kellene figyelni, aztán most hirtelen mint saját felfedezés rádöbbensz? Hát gratulálok, zseni vagy!:)



A többiről már volt szó, olvass vissza, értelmezz, aztán nem leszel ilyen frusztrált a rajznégyesedtől. Fel a fejjel!:)

2022. jún. 24. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
56%

"Gratulálok a stílusodhoz kispajtás:) Igen, aki rosszabbul énekel, az ÉNEKből nem ér annyit mint a másik, aki nem olyan sportos, az TESIből kevesebbet ér mint a másik, aki rosszabbul rajzol, az RAJZból kevesebbet ér mint a másik"


A te stilusod a hányás, ha már itt tartunk, nem véletlen lett 0%-os valamelyik válaszod. 🤡 Azon csodálkozok, hogy egyáltalán hogy voltál eddig tele pipás. Valszeg egy friss accot futtattal fel, vagy eddig még nem pontozták le a minden szempontból támadható, ökörség hsz-aidat. Nincs ilyen, hogy bármiből nem ér ennyit meg annyit. Pont ez az, hogy normális rendszerben NEM kellene olyan tárgyat osztályozni, ami adottság. Eleve valaki tesiből pl. felmentett. Na akkor hogy is van ez? Akkor aki nem felmentett és nem is kiváló belőle, az miért ne mutogathatna a másikra, hogy bezzeg neki nem kell csinálnia? Neki nincs tétje, a másiknak meg lehet, hogy emiatt lesz rosszabb jegye.


"Amiről le kellene szokni, az, hogy a tökéletességet vágyjuk és aztán hót frusztrált lesz valaki ha nem, és hogy a kitűnőségnek meg eleve a jegyeknek marha nagy jelentőséget tulajdonítunk"


Pont az oktatási rendszer tulajdonít neki jelentőséget, te analfabéta. (Most már stílust váltottam, ha már te is) A tanár késztet arra, és sulykolja, hogy márpedig az ő tárgyából neked jónak kell lenned, és lecsesz érte, ha nem tudsz valamit. Te pedig nem pofázhatsz neki vissza, hogy márpedig te sz.rsz nagy ívben a tárgyára, és jó neked a kettes belőle.


"Úgyhogy ha te a fenti szellemben tanulsz, vagy neveled a gyerekeidet, akkor jó nagy marha vagy öcsém, és sajnálom az esetleges rád bízottakat."


Akkor ezek szerint az oktatásra bízottakat kell sajnálnod, mert ezt az oktatási rendszer váeja el a gyerektől, nem a szülő. Ha pedig a szülő várja el, akkor a szülő is csak egy becsapott áldozata ennek az oktatási rendszernek. Te viszont ettől függetlenül is egy hatalmas nagy marha vagy, szóval én is sajnálom a te közvetlen környezeted.



"értelmezz, aztán nem leszel ilyen frusztrált a rajznégyesedtől"


Pont te nem tudsz értelmezni te analfabéta. Ráadásul én spec pont jol rajzolok, rajzszakkörös is voltam, mert engem spec érdekelt és SAJÁT elhatározásból csináltam. Ennek ellenére kiállok amellett, hogy nem kellene olyat osztályozni, amit nem várható el, hogy mindenki egyenlő feltételekkel indulva azonos módon teljesíthet. Ez olyan, mintha egy sportban valaki 50 méterrel előrébb kezdi a futást, a másik meg hátrányból indul, majd miután az előnyben lévő nyilván hamarabb beér, őt kitüntetik, a másik pedig így járt, elégedjen meg a rosszabb eredménnyel, pedig hátrányból indult önhibáján kívül.


Az, hogy az érveléssel gondjaid vannak, az már ott kibukott, amikor te ezt a középiskolás KÖTELEZŐEN ráerőltetett f.szságokat azzal hasonlítottad össze, hogy egy mérnököt se zavar, ha azt mondják neki, hogy nem jó orvoslásból. Ezt csak tovább rontotta ez a rajznégyes mellényúlásod.


Ezzel te, aki ennek az oktatásnak bármelyik elemét próbálod itt mentegetni, csak magadat járatod le, hogy még egy érdemi érvet sem tudsz felhozni a kommentedben, csak erre az idétlen mérnök/orvos párhuzamra futotta, meg a személyeskedő rajznégyesedre, amit nyomban cáfolni tudtam. Mielőtt azzal vágnál vissza, hogy én is személyeskedtem, ez nem igaz, ugyanis te a kommentjeidben bizonyítékokat szolgáltattál arról, hogy funkcionális analfabéta és gyökér vagy. Én ezt az olvasottak alapján kétséget kizáróan megállapítottam, te viszont alaptalanul dobálózol az általad vélt baromsággal, amire semmilyen bizonyítékod nincs, mégis ezt dobálod vissza "érvként", mivel az érdemi érveid elfogytak.


Részemről itt a "vita" ennyi volt veled, olyan, mintha galambbal sakkoznék, semmi értelme. Az a sz.rkupac, ami gőzölög a kommentedből, nem érdemleges további időpazarlásra.

2022. jún. 24. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
62%

" Neki nincs tétje, a másiknak meg lehet, hogy emiatt lesz rosszabb jegye."

Juss már túl ezen a jegymánián.


"Te pedig nem pofázhatsz neki vissza, hogy márpedig te sz.rsz nagy ívben a tárgyára, és jó neked a kettes belőle."

Miért kellene visszapofázni? Értem, hogy ez a stílusod, de simán lehetsz kettes vagy hármas pofázás nélkül is.


"Akkor ezek szerint az oktatásra bízottakat kell sajnálnod, mert ezt az oktatási rendszer váeja el a gyerektől, nem a szülő. Ha pedig a szülő várja el, akkor a szülő is csak egy becsapott áldozata ennek az oktatási rendszernek."

Nem vár el egyáltalán kitűnőséget az oktatási rendszer. Pár hsz-szel korábban már igyekeztem megtanítani neked, hogy is működik a felvételi eljárás, semmilyen szükség nincs kitűnőségre, még főtárgyakból sem, nemhogy rajzból tesiből vagy bármilyen sallang tárgyból. Abból a néhány tárgyból kell jónak lenned, ami érdekel és érdekelni fog, plusz legalább egy nyelvből. És mivel ilyen a felvételi eljárás, ezért mondhatjuk, hogy az oktatási rendszer is erre ösztönöz. Az más kérdés, hogy a te típusú korlátolt szülő vagy tanár ezt esetleg ezt nem fogja fel, de ezzel nincs mit kezdeni, figyelmen kívül lehet hagyni.


Ami a stílust illeti: feltűnt, hogy a 17-es hsz-ben te kezdtél el irdatlan paraszt lenni, előtte ennek a stílusnak nyoma sem volt? Méghogy te stílust váltottál, ha már én is, ne viccelj, simán kilótt hirtelen a szádból a kapanyél. Na tipli van neked, tényleg.

2022. jún. 24. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!