Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Milyen a magyar közoktatás?

Milyen a magyar közoktatás?

Figyelt kérdés

2022. júl. 28. 16:45
A kérdező szavazást indított:
Rossz
Nagyon Rossz
Nagyon Jó
24 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha az egészet egyben nézzük, akkor sehol sincs. Vannak „elitebb” iskolák, ahol nagyon jó az oktatás, de az iskolák 95%-a szinte csak gyerekmegőrző szintjén van.
2022. júl. 28. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Még mielőtt a tanárok ócsárolásába kezdenénk: alulfinanszírozott, átpolitizált a tananyag, korszerűtlen tartalmakat tanít, leromlott infrastruktúra stb. Nem tudás alapú társadalomban gondolkodik, kompetenciákat nem fejleszt. Erősen szegregáló lesz, mert a szegényebb gyerekek csak alacsony szintű oktatást kapnak, a jóért fizetni kell és nem keveset.
2022. júl. 28. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Sok a háttérben meghúzódó, ki nem mondott probléma... Ezeket a szőnyeg alá seprik mindazok, akiknek jogosultsága lenne tenni ellene. Így milyen is lehetne az oktatás?

Sok bambaleket nevel ki a mostani közoktatás...

2022. júl. 28. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

“Egyre inkább rá kell ébrednünk arra, hogy a képesség érték, méghozzá olyan érték, amelynek piaca van. Elég, ha csak a labdarúgókra gondolunk, hiszen köztudott, hogy egy-egy jó képességű labdarúgó mekkora összegért változtat klubot. De nincs ez másképp az értelmiségi pályákon sem (noha az összeg már korántsem akkora). Ahol valódi piaci viszonyok uralkodnak, ott nyilvánvalóan a legjobbakat választják ki az adott munkakörök betöltésére, mert ez éri meg az adott cégnek. Ugyanakkor meg is fizetik őket, azért, hogy a képességeik legjavát nyújtsák. Más kérdés, hogy hazánkban ez a dolog még nem teljesen így működik, de minden bizonnyal így fog működni.

A képességek piacán – legalábbis nemzetközi szinten – ma már rendkívül kiélezett a verseny, s csak az marad talpon, aki ezt a versenyt bírja. Nem egy példát tudunk arra, hogy egy-egy viszonylag szerény természeti adottságokkal bíró ország azért kerülhetett a világ élvonalába, mert felismerte, hogy más jellegű pontencialitása nem lévén a szellemi és erkölcsi potencialitását kell hasznosítania. Természeti adottságokban hazánk sem bővelkedik, így más utat aligha követhet.” Tóth László


Vannak nagyon értelmes emberek Magyarországon, akik jól látják a helyzetet, de egyszerűen a politikai akarat miatt, esélyük sincs jobbra fordítani Magyarország sorsát.


Az oktatás céljának kellene lennie a

- lelki és testi egészség megőrzésének oktatása,

- szervezési és vezetési készségek,

- életvezetési és párkapcsolati készségek,

- kommunikációs készségek,

- informatikai készségek,

- viselkedéssel és hozzáállással kapcsolatos készségek,

- párkapcsolati és nevelési készségek,

- közösségi készségek,

- politikai és érdekérvényesítési készségek,

- természettudományos készségek,

- kutatás módszertani készségek,

- tanulásmódszertani készségek,

- információ értelmezési, szűrési, kezelési, rendszerezési készségek fejlesztése, hétköznapi hasznosítása.


Mindig a szem előtt kellene lebegnie ezeknek a kérdéseknek:

- Hol, mikor, mire tudom hasznosítani?

- Mi mitől függ?

- Mi miktől függenek?

- Mi mit határoz meg?

- Mi mire hat?

- Minek milyen hatásai vannak?

- Mi a meghatározói?

- Mik a meghatározottak?

- Mik a meghatározó, kialakító tényezői?

- Mi a rá vagy rájuk vonatkozó, velük kapcsolatos legfontosabb tudnivaló?

- Mi az összetétele?

- Mik a kapcsolatok?

- Mik a jellemzők?

- Mik a műveletek?

- Mi vagy mik a hozzávalók? stb.

2022. aug. 7. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A válasz lemaradt.

Nagyon alacsony hatásfokú a közoktatás színvonala.


- A kérdezés tudományának oktatása tantárgyakra, témákra lebontva is nagyon fontos lenne.

- A pénzügyi és közgazdaságtani készségek fejlesztése is nagyon lényeges lenne.


A bolygónk jövője szempontjából a vezetésben és szervezésben, természettudományokban stb. tehetséges fiatalokkal kiemelten kell foglalkozni, de nem politikai célból.

Csak ők tudják biztosítani új gondolatokkal, módszerekkel a föld jövőjét!

2022. aug. 7. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:

10-ből 9 tanár egyszerűen nem való tanárnak.. utálja a tanítványokat, pofára osztályoz, csak ledarálja az anyagot, érthetetlenül magyaráz, logikátlan vagy túl sok elvárás a számonkérésekkel, kis piti hülyeségekkel próbálja kiélni a hatalmát, rengeteg terhet helyez a diákra stb..



Ha csak 1 normális tanárod van már szerencsés vagy.. én konkrétan érettségi elött állok és kb amiből jó érettségit szeretnék abból magántanárhoz kell járnom.

2022. aug. 10. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
6. Ez messze nem így van, a terhet a tanterv helyezi a diákok vállára a túl sok tananyaggal. Ha neked nem ment a suli, nem a tanár hibája. lesz ez még rosszabb is!! Visszasírjátok még a "rossz" oktatást.
2022. aug. 10. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

“Visszasírjátok még a "rossz" oktatást.”


Nem kell visszasírni olyan, ami már 40-60 éve is elavult volt.

Inkább előre kell tekinteni, keresni, kutatni, fejleszteni a módszereket.

Lásd a 4-es válaszom példának.

2022. aug. 10. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
8. Látom, már több variációban kb. ezerszer leírtad.
2022. aug. 10. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!