Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Változtatnál a magyarországi...

Változtatnál a magyarországi közoktatási rendszeren (középiskola)?

Figyelt kérdés

2022. szept. 4. 19:24
1 2
 1/18 A kérdező kommentje:

Azért kérdezem, mert sem a politikában, sem a pénzügyekben, sem egészség megőrzésben, sem idegen nyelvismeretben,

sem a logikus gondolkodásban, sem a kritikai gondolkodásban,

sem a gyereknevelésben, sem a konfliktuskezelésben,

sem az igényes életvitelben, sem az önfejlesztésben, sem az élethosszig tartó tanulásban, sem abban, hogyan kell vállalkozást működtetni vagy érdeket képviselni a munkáltatokkal szemben nem remekel a lakosság x része.

2022. szept. 4. 19:24
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Több önállóság kellene összetettebb feladatokkal. A jelenlegi rendszernek az az eredménye, hogy mindenki csak várja, hogy mindent a szájába adjanak, miközben fölösleges információkat jegyez meg. Nézd csak meg a kérdéseket ebben a kategóriában: a 80% teljesen életképtelen. Inkább kiírja ide, mint be a keresőbe és hisztizik, ha széttrollkodják.
2022. szept. 4. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

2-es. Igaz.

Miért nem tanítják meg a fiatalokat kérdezni és kutatni, információkat összehasonlítani, szelektálni?

2022. szept. 4. 19:38
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
Valószínűleg nem érdekük. Nekik irányítható emberek kellenek, nem önállóak és kritikusak.
2022. szept. 4. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

Igen, és pont abban, amit te is pedzegetsz. A konkrét tényanyag nagy része helyett inkább a gondolkodásra, a hiteles információ megszerzésének képességére kéne helyezni a hangsúlyt. És igen, ebbe beletartozik a kritikus gondolkodás is.


Semmi értelme megkövetelni annak az ismeretét, hogy pontosan mikor kötötték a Breszt-litovszki békét, viszont a hatásairól mindenkinek tudnia kéne. Ha a pontos dátum a kérdés, akkor bármikor rá lehet keresni.


Ami a gyermeknevelést, önfejlesztést és hasonlókat illeti, megfelelő átcsoportosítás után lenne rájuk idő. Viszont én azt hiszem, ezeket a kérdéseket már általános iskolában is tisztázni kéne (nyilván az adott korcsoportra vonatkozó szinten).

2022. szept. 4. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

“Semmi értelme megkövetelni annak az ismeretét, hogy pontosan mikor kötötték a Breszt-litovszki békét, viszont a hatásairól mindenkinek tudnia kéne.”


Jó gondolat! Köszönöm!


A történelmet miért nem a jelen életünk felöl oktatják (hiszen ebben élünk, erről van fogalmunk), majd visszafelé haladva az időben, összehasonlításokat kellene végezni mint

- aránytalanságok,

- bűnök,

- bűnszövetkezetek,

- célok,

- csoportok,

- egyének,

- érdekcsoportok,

- érdekek,

- érdekellentétek,

- értékek,

- feszültségek,

- holdudvarok,

- intézmények,

- klientúrák,

- klikkek,

- korlátok,

- lehetőségek,

- lobby-k,

- műveltségi viszonyok,

- osztályok,

- összefonódások,

- pártok,

- rétegek,

- szervezetek,

- szövetségek,

- törekvések,

- pénzügyi és gazdasági szereplők stb.

Végül ezekből következtetéseket levonni a jelenlegi politikai, gazdasági, oktatási, egészségügyi, kulturális, vallási helyzetre.

Vagy a hatalmon lévők annyira féltik a hatalmukat, hogy nem akarják, hogy a nép okosabb legyen mint “ők”?

2022. szept. 4. 19:50
 7/18 A kérdező kommentje:

Miért nem tanítják meg gondolkodni a fiatalokat?


Példa:

Osborn–Panes-féle kreatív problémamegoldási eljárás


1. A ténymegállapítás során egyrészt számba vesszük azokat a problémával kapcsolatos tényeket, amelyeket már tudunk, másrészt megszerezzük azokat az adatokat, amelyek egyáltalán fellelhetők, és mindezt a lehető legrövidebb idő alatt. Ebben a lépésben a problémát úgy fogjuk fel, mint egy zavaros helyzetet, amiben rendet kell teremteni.

2. A problémameghatározás a probléma jól körülírt módon való megfogalmazását jelenti. Ehhez rendszerint a „Hogyan tudnék...” kezdetű kérdést alkalmazzuk, amivel a probléma pontosítására késztetjük magunkat. A probléma- meghatározás szakaszában a fő problémát részproblémákra bontjuk. Ez hozzásegít bennünket ahhoz, hogy újrafogalmazzuk vagy szűkítsük a problémát. Példa: Egy apa először így határozta meg a problémáját: „Hogyan tudnék segíteni a fiamnak a házi feladata elkészítésében?” Később, miután eltűnődött a részproblémákon, az eredeti kérdésfelvetést így módosította: „Hogyan tudnék több időt együtt tölteni a fiammal?”

3. Az ötletkeresés szakaszában a hangsúly azon van, hogy minél több ötlet szülessen. Erre a leggyakrabban használt módszer a csoportos ötletbörze, aminek a lényege, hogy a résztvevők elengedik a fantáziájukat, és minden ötletet kimondanak, ami csak az eszükbe jut. Mivel nem a minőségi, hanem a mennyiségi ötlettermelés a fontos, itt az ítéletalkotásnak nincs helye.

4. A megoldás megtalálása során az ötletkeresés szakaszában született ötletek közül kiválasztjuk azokat, amelyek a legnagyobb valószínűséggel hozzásegítenek bennünket a probléma megoldásához. Először felállítjuk az alternatívák értékelésére szolgáló kritériumokat, majd végig megyünk az összes alternatíván. Olykor a kritériumokat súlyozzuk is. Azt is megtehetjük, hogy készítünk egy táblázatot, aminek az oszlopfejeire felírjuk a kritériumokat, a sorokba az alternatívákat, a cellákba pedig plusz vagy mínusz jeleket teszünk aszerint, hogy az adott ötlet megfelel-e az egyes kritériumoknak, vagy nem.

5. Az utolsó lépés a megoldás elfogadtatása, illetve cselekvési terv kidolgozása. Ilyenkor át kell gondolni, hogy kik azok, akik feltehetően elfogadják a megoldást, kik, akik vélhetően elutasítják, és ennek figyelembevételével felkészülünk a megvalósításra.

2022. szept. 4. 19:57
 8/18 anonim ***** válasza:
67%
Jó gondolatok, de amíg nem te döntesz az alaptantervről vagy nem vagy magad is pedagógus, addig teljesen fölöslegesen pörögsz rajta
2022. szept. 4. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Miért nincs politika tantárgy?


Miért nem oktatják a politikusok felé a kiválasztási rendszert mint

- pszichológiai vizsgálat hazugságvizsgálóval,

- diploma és nyelvvizsga revízió,

- átláthatósági vizsgálat a párt működésénél (ideológia, ügynökakták, támogatók nevei és támogatási összegek, célok stb.),

- a választási program közlésekor pontos módszertan (hogyan?) és a ráfordítások összegének közlése,

- gyerekeknek oktatni a demokratikus gondolkodás jellemzőit,

- érdekérvényesítést stb.?

2022. szept. 4. 20:05
 10/18 A kérdező kommentje:

8-as.

Attól még lehet róla beszélni, hátha érdekli a - keveseket is.

Mert tény, sokan látják, hogy kritikán aluli a közoktatás színvonala, de mégsem tudják szavakba önteni a megoldást.

2022. szept. 4. 20:09
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!