Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mit gondoltok, hogyan javítsa...

Mit gondoltok, hogyan javítsa egy tanár a dolgozatot középiskolában, egyetemen?

Figyelt kérdés

Ha mondjuk egy számolós feladatnál valaki az elején valamit rosszul számol ki, de a továbbiakban ugyan arossz eredménnyel de jól oldja meg a feladatot kapjon rá pontot?


Vagy pedig mivel az eredmények nem jók, ezért nullázza le?



2023. máj. 4. 13:11
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Természetesen az első.
2023. máj. 4. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Normális tanár esetén az első. Ha nem nézi át rendesen, csak a végeredményt, akkor reklamálj.
2023. máj. 4. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk középsikolában az első eset állt fennt, egyetemen már a második.
2023. máj. 4. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyetemen nalunk az elso eset all fenn. Egy tanar probalkozott a masodikkal, de mentunk reklamalni hogy mi ezt a javitasi modot nem fogadjuk el, igy szunetben kb ujra le lett mindenkinek pontozva egyesevel a zh.
2023. máj. 4. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Pedagógiai szempontból az elsővel értek egyet. Nálunk az egyetemen statból például az volt, hogy minden feladatra 3 pontot kaphattál. Egyet, ha tudtad, hogy az adott feladatot hogyan kell kiszámolni, egyet, ha a végén helyes lett a szám, és egyet, ha legvégül értelmezni tudtad a kapott eredményt. Ezen túlmenően viszont nem volt cizellálva, részpontok és társai, ezek viszont objektíven megítélhető dolgok voltak. Az más kérdés, hogy 67%-tól volt kettes, vagyis ha minden feladatban csak 2-t tudtál a háromból teljesíteni, akkor nem tudtál átmenni.
2023. máj. 4. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
87%

"Pedagógiai szempontból az elsővel értek egyet."


Mindenféle szempontból. Ha valaki végigszámol mindent helyesen, jó logikával, csak az elején vétett egy számolás hibát (vagy elírta, mindegy), nehogy már annyit érjen a munkája, mint akinek gőze sem volt az egészről.

2023. máj. 4. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Matematikatanárként válaszolok. Ha a megoldandó probléma lényegében nem változott az elején elszámolt részeredmény miatt, akkor az elszámolt részre nem jár pont viszont a többi részre jár a max pont. Ha a hibás részeredménnyel jól számolt tovább.
2023. máj. 4. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
78%
Én köztes megoldást tartanék jónak: ha a feladatot logikailag jól vitte végig, de az eredmény nem helyes, akkor 50%-ot adnék. Mindegy, hol számolta el. A válasz végülis nem volt helyes, ezért szerintem jár a levonás. Mert az, hogy valamit elméletben tudsz, egy (nagyon fontos) dolog, de azt a feladatot a gyakorlatban is meg kell tudni oldani.
2023. máj. 4. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon nem mindegy, hogy valaki rosszul számol vagy elvi hibát követ el.


Egy számolási hiba után kapott rossz részeredménnyel ha rosszul számol akkor a középiskolában kapja meg a hiba után járó részért járó pontokat.


Ha egy elvi hiba alapján kapott hibás részeredménnyel számol jól tovább akkor én kevesebb pontot adnék.


Természetesen mindkét esetben igaz az amit a 7-es válaszomban írtam, hogy a probléma lényege és nehézsége az elszámolás miatt nem változott, csak akkor adható pont.


Megértem a másik oldalt is. Ha egy kőműves elrontja a ház alapozását, de a falakat, tetőt és a többit tökéletesen megcsinálja akkor Te kifizetnéd a kőművest? Hiszen az alapozásnál valamit elszámolt de a többit jól megcsinálta ezért jár neki a pénz?


Gyakorlatban az van, hogy egy iskolai dolgozat javításánál a szaktanár dönti el, hogy az elszámolt rész utáni helyes számolásokra ad e pontot vagy sem. Erre semmilyen törvény vagy jogszabály nem kötelezi. Az érettségi dolgozatokban le van írva, hogy miként kell javítani. Idézet az egyikmatematika érettségi dolgozat javítási útmutatójából:


"Ha a megoldásban számolási hiba, pontatlanság van, akkor csak arra a részre nem jár pont, ahol a tanuló a hibát elkövette. Ha a hibás részeredménnyel helyes gondolatmenet alapján tovább dolgozik, és a megoldandó probléma lényegében nem változik meg, akkor a következő részpontszámokat meg kell adni. "

2023. máj. 4. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
89%

9

Ok, de a diák nem kőműves, hanem tanul. Ha kőműves vagy akármi lesz, akkor majd asszerint osztályozzák a szakmai jegyeit, ahogy kell.


A "másik oldal" hogy tesz különbséget azon két diák tudása között, aki az elején valamit rosszul adott össze, de amúgy logikailag minden tökéletes, de a kezdeti hiba miatt rossz a végeredmény, és a között, akinek a legkisebb fogalma sem volt az egészről, hót hülyeséget számolt végig. Vagy éppen semmit sem,

2023. máj. 4. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!