Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Hogy legyek motivált olyan...

Hogy legyek motivált olyan anyag megtanulásában egyetemen, ami se nem hasznos, se nem érdekes?

Figyelt kérdés

A tárgyaim fele olyan, hogy tudom, hogy a büdös életben nem fogom használni (max, ha átképzem magam, de jelenleg nincsenek ilyen terveim, hogy ezzel vígasztaljam magam, hogy milyen jó alaptudás lesz, ha a pályaelhagyás mellett döntök), ráadásul marhára nem érdekel, unalmas és elég nehéz, ahhoz, hogy a motivációm egy hanyag "legyen meg a kettes" című hozzáállásomat se tudja teljesen életben tartani.

Egyébként tanárin vagyok, és az egyik szakom matek. Általános iskolában szeretnék tanítani, ha végzek, valószínűleg soha a büdös életben nem fogom használni olyan mélységben a megtanultakat, mint amennyire elvárt. Egyébként nem vagyok rossz belőle, a gyakorlati jegyeim soha nem voltak hármasnál rosszabbak, a legtöbb inkább négyesre meglett, de ott van a hetente kötelező óra, amire be is kell járni. De az előadások... Semmi következménye nincs, ha szorgalmi időszakba ne se tolom a képem egyszer se, a gyakorlatot könnyen meg tudom érteni az előadás teljes elméleti anyaga nélkül is. Konkrétan volt olyan, hogy ugyanannak a tárgynak az előadásából egy büdös szót nem értettem, pedig arra be is jártam mindig, normálisan próbálkoztam is, stb, gyakorlaton meg különösebb erőfeszítés nélkül lettem ötös. Ugyanannál a tanárnál. A gyakorlattal elvagyok, az se érdekel különösebben, de muszáj rendszeresen foglalkozni vele, nem is olyan nehéz, legalábbis nekem. De az elmélet hihetetlenül nem érdekel, annyit tudok belőle stabilan, ami a gyakorlati órákra kell, azon kívül én vizsga időszakig többnyire rá se nézek, és akkor se szívesen.

Most persze kérdezhetjük, hogy akkor mi a gyászért vagyok matek tanárin, erre elég egyszerű az indok. Mindenképp tanár szerettem volna lenni, az fontosabb szempont volt az, hogy tanár legyek, mint az, hogy konkrétan milyen szakos. Volt egy tárgy, amit nagyon szerettem, de egy szakosnak lenni nem praktikus, másrészt tovább is tart csúszás nélkül, gimi végén a matek volt az egyetlen, amiből jó is voltam, nem is utáltam(akkor legalábbis, mostmár azért kezd elegem lenni belőle ebben a mélységben), elvoltam vele. Szóval ja, nem arról van szó, mint pár szaktársamnál, hogy ez volt a b terv, ha nincs meg a pont pszichológiára. Amikor kezdtem, szerintem az a 438 pont elég sok más szakra elég lett volna. :D



Szóval a kérdés, hogy legyek motivált valami megtanulásábab, ha valaminek nem látom a hasznát az egyetem elvégzése utáni időszakra, és meg magamtól se érdekel csak úgy önmagában az adott téma?


jan. 23. 20:03
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nehezen értem a dolgot, mert én mindig megláttam a szépet a matematikában, pedig nem ilyen szakra jártam. És aki tanítani akar, annak ezt az érzést, felfogást valahogy közvetítenie kellene. Szerintem.


Szóval általánosságban: nem tudom, hogyan leszel siekres, ha nem vagy "szerelmes" a tantárgyadba.


De mindegy, biztosan tévedek. Szerintem nézz utána, mi mire hó, és talán ettől érdekesebb lehet. Nekem pl. 20 évbe tellett, mire rájöttem, hogy a vektoralgebra nem egy pusztán valami önkényes f*szság, aminek semmi értelme.

jan. 23. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%

A magas szintű tananyag valamilyen szinten szelektál is, hogy ne lehessen minden jött-mentből tanár. Mesterdiplomát kapsz, ezért meg kell dolgozni.

Hányadéves vagy konkrétan? Volt már szakirány-választás általános vagy középiskola irányába? Ha igen, akkor az általános iskolai eleve 1 évvel rövidebb is, valamint sokkal kevesebb "magas" matekot kell megtanulnod, mint középiskolain.

Ha az új (2022 után) rendszerben kezdtél, akkor mindkét szakirány egységesen 5 év, de azok tanterve már lényegesen le van butítva, nem tartalmazzák a korábbi középiskolai irány jó néhány tárgyát.

"Mindenképp tanár szerettem volna lenni, az fontosabb szempont volt az, hogy tanár legyek, mint az, hogy konkrétan milyen szakos."

Ez egy nagy marhaság. Ez kb. "mindennek az árán akkor is tanár leszek" mentalitás. De minek, ha nem élvezed? Én is tanárszakos vagyok, a tárgyaimnál jobban semmit sem szeretek.

jan. 23. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
91%
Ha nem tanulod meg, nem kapsz diplomát. Ez elég motiváló szerintem.
jan. 23. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
82%

"Szóval a kérdés, hogy legyek motivált valami megtanulásábab, ha valaminek nem látom a hasznát az egyetem elvégzése utáni időszakra, és meg magamtól se érdekel csak úgy önmagában az adott téma?"

Sehogy, szorítsd össze a fogad bírd ki tanulj meg amennyit bírsz és írj 2-est

jan. 23. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Másodéves vagyok, tavaly kezdtem.


Őszintén szólva csak az elméleti anyaggal vannak nálam nagy bajok. A gyakorlati anyaggal úgy vagyok, hogy amúgy annyira nem érdekes, de ha neki ülök mondjuk a házimnak, akkor egészen el tud "szórakoztatni", meg tényleg mindig megcsinálom, és addig be se fejezem, amíg nem jött ki az eredmény. Nem idegesít fel, ha órákig foglalkozom vele, a végére tudom élvezni, stb. Na az elméleti anyagot nem. Untat, nem értem, van hogy azt se tudom, hogy mégis annak mi a franc közé van ahhoz, amit gyakorlaton tanultunk, ha erőlködöm se tudom magamtól levezetni a bizonyításokat, aminek az a vége, hogy bemagolom, aztán ha ez megvan, akkor írásbeli vizsga esetén talán nem lesz tragikus az eredménye, ha szóbeli van, és belekérdez a vizsgáztató, akkor baj van. Aztán megszületnek az ilyen torz eredmények, hogy ugyanabból a tárgyból a gyakorlati jegy ötös, ilyen maxpontos, vagy ahhoz közeli zh eredményekkel, vizsga meg ilyen csak épphogy kegyelemkettes, mert jóindulatú volt a tanár.

jan. 23. 21:20
 6/8 anonim ***** válasza:
65%

Általános iskola felsőbb tagozatában szerepel néhány bizonyítás, de többnyire az eredményeket bizonyítás nélkül közlik. Neked tudnod kell, mi áll a háttérben; azaz hogy a matematikában az eredményekhez bizonyítás is hozzátartozik.

Jó képességű vagy akár tehetséges tanítványok kérdezgethetnek arról, hogy mi áll a háttérben, hogyan lehet valamit bizonyítani. Vagy bármiről, ami meghaladja akár a középiskolás színvonalat. És akkor te tudsz nekik segíteni.

jan. 24. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

#2 Én egyetértek, hogy ne lehessen minden jött-mentből tanár, de azért igazán lehetne szakmailag relevánsabb dolgokkal "tesztelni" a jelentkezők kitartását. Konkrétan a tanáris csoporttársaimnál azt látom, hogy a pszichológiás-neveléstudományi tárgyakból nemcsak kevés van, hanem felesleges tölteléktárgy szintjére le vannak butítva, némelyiknél még a legegyszerűbb szabvál is nehezebb, és mindez megfejelve egy feleletválasztós, webkamera nélküli online vizsgával, aminek körbe jár a kérdéssora amúgy is.


#6 Én nem matek tanárin vagyok, hanem bsc-n, elsőéves, de egy csomó tárgyam közös a tanárisokkal. Pontosan ugyanaz az elvárás a közös tárgyaknál. Azért, amit tanárin elvárnak bizonyítás téren, soha a büdös életben nem fog előkerülni egy általános iskolában. Mármint én nagyon jó képességű gyerek voltam, jártam versenyekre, többnyire eredményesen , de soha fel nem merült bennem általános iskolában, hogy mégis hogy is van a Cramer szabály bizonyítása meg egyéb egészségügyi ilyen "finomságok", amiket tudniuk kell a tanárisoknak. :D

Gondolom nem az általános sulis bizonyítások okoznak gondot a kérdezőnek, különben el se jutott volna oda, hogy megfordul a fejében, hogy pont a matekot választja, hanem választott volna valami könnyűnek hangzó tárgyat a matek helyett. Mit tudom én, etikát, vagy ezt a könyvtáros tanárit, vagy mit.

jan. 28. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

A diplomád mint cél motiváljon.


Anno, a Kádár érában kötelesek voltunk Marxizmus-leninizmus, tudományos szocializmus, szocialista és kapitalista közgazdaságtan, munkásmozgalom tárgyakból kollokválni.


Tök mindegy volt, hogy milyen tanár, orvos, jogász, mérnök leszel-e.


Utáltuk, kiröhögtük, a gúnyneve az amerikai rajzfilm utá Fixi Maxi volt, de át kellett esnünk rajta.

Tömény primitív, hazug hablaty volt, tele tudománytalan, demagóg baromsággal.

Na, azt megjegyezni volt megpróbáltatás.


De ha nem abdzolváltad, nem kaptál diplomát.

jan. 29. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!