Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mért van különbség a magyar...

Mért van különbség a magyar általános iskolák %-os osztályozási rendszere között?

Figyelt kérdés
Van ahol 30, 40% alatt egyes egy dolgozat, és van ahol 51 % alatt minden egyes. Hol igazságos az, ha egy gyerek fele dolgozatot teljesen jól megírja és mégis ugyanúgy egyest kap rá, mint az, aki hozzá sem fogott az egészhez és egy épkézláb helyes válasza sincs???

2012. márc. 9. 20:00
 1/7 anonim ***** válasza:
90%

"Hol igazságos az, ha egy gyerek fele "


Egyszer eljut az egyetemre a gyerek ott meg néha 60% is karó.


Amúgy meg az életben sem mondhatja a főnöknek, hogy én a fele munkát elvégeztem az már valami nem? A félmunka is egyenértékű azzal, ha hozzá sem kezdett volna.


Meg úgy általában: az élet mikor igazságos?


Nem olyan nagy baj, ha ebbe időben belerázódik a gyerek utána kisebb a pofon az élettől...

2012. márc. 9. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
37%

Pl. nagyon nem mindegy, hogy egy 4 válaszlehetőséges teszt, vagy kifejtendő kérdéses dolgozat. Meg a kérdések nehézsége sem mindegy.


Én egyébként amondó vagyok, hogy általános iskolától kezdve 90%-nak kellene lennie a kettesnek, alatta és fölötte nem lenne differenciálás, a 3-5 jegyekért pedig extra anyagot kellene megtanulni. Ugyanis vannak tananyagok, amit teljesen tudni kell, hogy tovább lehessen lépni pl. matematikából, a 90%-ot a becsúszó hibák miatt mondom, ezért nem 100%. Egy ilyen rendszert könnyen ki lehetne alakítani, csak a követelményeket kellene csökkenteni, így az eredmény az lenne, hogy a leghülyébb is kénytelen lenne megtanulni számolni, százalékot számítani, rendesen olvasni, stb., nyilván a szögfüggvényekig meg csak a 4-es, 5-ös tanulók jutnának.

2012. márc. 9. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Igazat adok a válaszadóknak, részben. De mikor a szigorú százalékoláshoz olyan párosul, hogy kb. egy évvel későbbi szintű anyagból írják a dolgozatot, úgy azért mégis eléggé nehéz a gyereknek jól teljesíteni.

Matematikánál sem azt jelenti, hogy nem tudja az anyagot valaki, ha mondjuk időre megy a röpdolgozat, és a feje fölött számolnak, mondjuk 10-től visszafelé. Így azért már nagy az elszámolás lehetősége. Egyébként pedig általános iskola, alsó tagozatáról van szó, ahol a gyerekkel elsősorban megszerettetni kellene az iskolát, a tanulást, nem pedig megútáltatni. Ez a százalékos rendszer akkoris nagyon durva. Nálunk hasonló már csak gimnáziumban fordult elő, nem általános iskola alsó tagozatában.

2012. márc. 10. 06:09
 4/7 anonim ***** válasza:
2-es, nem tudom te ilyen iskolába jártál, de ha abba a középiskolába jártál volna, ahova most én, akkor nem mondanád ezt...
2012. márc. 10. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Mért, nálatok hány %-tól kettes egy dolgozat?

Mondjuk, hál isten, nem ezt kellett abban a gimnáziumban figyelnem,ahová én jártam, hogy meglegyen a kettesem, mert jó tanuló voltam. De azt tudom, hogy csak gimiben volt ekkora szigor a százalékos osztályzási rendszer keretein belül, mint most a fiam általános iskolájában!

Gimnáziumban volt az, hogy 51 % fölött kettes, alatta egyes. Egy normális általános iskolában szerintem 30-40 % már kettesnek kellene lenni, és így tovább fölfelé a rangsorolás, nem hiányzik alsóban még olyan mérvű szigor, ami teljességgel megutáltatja a gyerekekkel a tanulást, mert sorozatos kudarcélményeik vannak esetleg.

2012. márc. 11. 11:52
 6/7 anonim ***** válasza:
Utolsó vagyok. Nálunk minden tanárnál más a rendszer. Viszont olyan mennyiségű és nehézségű néha a tananyag, hogy a legokosabbaknak (pedig elég jó suliba járok és van egy-két szinte zseni osztálytársam is) is csak kemény tanulás után van meg az ötös.
2012. márc. 11. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Én főleg általánosban sokat szenvedtem attól, hogy például az ofőm 40%-ig egyest, 60%-ig kettest, 75%-ig hármast adott, de 90%-tól már ötöst. Akkor a többi osztályzatot is így kellett volna meghatároznia, hogy -tól, és nem -ig. Különösen kisebb pontszámú röpdolgozatoknál csúsztam le így a jobb jegyekről.
2013. jún. 2. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!