Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mitől rossz a magyar oktatás?

Mitől rossz a magyar oktatás?

Figyelt kérdés

2016. febr. 6. 15:30
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Attól, hogy hozzá nem értő emberek alkották a rendszert.
2016. febr. 6. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
23%
Attól függ, melyik rossz részére gondolsz.
2016. febr. 6. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Hogy egy kicsit jobban kifejtsem a kérdést:

A hazai szakemberek képzetlenebbek a külföldiekkel (értsd: németek,amerikaiak,finnek,svédek,angolok stb.) szemben?

és ha igen, az miből fakad?

- a magyar mentalitás?

- a törzsanyag hiánya?

- a tanulók motiválatlansága?

- a gyengén támogatott oktatás? (ha gyengének tartod, mit hiányolsz a képzésből?)

- a tanárok hozzáállása?

- egyéb?

2016. febr. 6. 16:57
 4/17 anonim ***** válasza:
88%
Mi alapján állítod, hogy képzetlenebbek?
2016. febr. 6. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Nem állítom, kérdezem.
2016. febr. 6. 17:23
 6/17 anonim ***** válasza:
36%

Már régóta nem megfelelő az oktatás.


A színvonalat a béka segge alá süllyesztették. A középiskolai követelmények, és az érettségi szintje évről-évre gyengül.

Az egész oktatási rendszert tönkretették az utóbbi 20 évben. A felsőoktatásból tömegképzést csináltak, a természettudományos tárgyakat visszaszorították, a humán tárgyak súlyát és szerepét megemelték, melynek eredményeképp lett ennyi fölösleges bölcsész, és selejtes szak.

2016. febr. 6. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

"A középiskolai követelmények, és az érettségi szintje évről-évre gyengül. "


- Idáig olvastam. Nem tudom eldönteni, szándékos hazugság, vagy csak visszamondott tévhit.

Éppen hogy az utóbbi 10 évben egyre nehezebb. Amit én írtam érettségi, sokkal könnyebb volt, mint a maiak. De kérdezz meg nyugodtan gimnáziumi szaktanárt (én is az vagyok, így van rálátásom).

2016. febr. 6. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim válasza:
55%
A szint tényleg egyre jobban süllyed.Már az én időmben(kb 15éve)sem volt egy nagy valami,de a napokban jöttem rá,hogy hol tart az oktatás.Kislányom harmadikos könyvébe belenéztem és az egyik oldalon részletesen el volt magyarázva(ábrával),hogy hogyan kell használni az okostelefont(pl.az ikonok mit jelentenek)...no comment.Nincs bajom azzal,ha a tananyag halad is a korral,de ez már a debil szint szerintem.Ezek után tényleg elgondolkoztam azon az összeesküvés elméleten,hogy azért zuhan az oktatás szintje,hogy a jövőben csak idióták legyenek,akik nem látják összefüggéseiben a világot és ezáltal birkamód irányíthatók pl.a politika(csak ránk szavazz!) vagy a kapitalista marketing(vásárolj!vásárolj!)agymosása által.
2016. febr. 6. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim válasza:
98%
Előző vagyok.Ja és ez szerintem nem a tanárok hibája,hanem a mindenkori rendszeré,ami irányítja az oktatást.
2016. febr. 6. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

A tanárok tényleg nem túl jól képzettek. Talán be tudja magolni az órára a szükséges anyagot, de hogy többet tegyen hozzá az órához, mint ami a könyvben van, már nem biztos, hogy menne. Az új dolgokkal nem mindenki foglalkozik, aztán ha megváltoztatják a tananyagot, már nem értenék jól. Gondolom nem mindenki tevékenykedik a tanítás után a szakterületén, ami érthető, van nekik elég dolguk, de e miatt nem lesz érdekes az óra, van, aki pocsékul magyaráz.

A tananyag sok esetben nem korszerű. A kísérleti tankönyvek nem megfelelő újítási formák. Nincs kellően karbantartva az anyag, mert nincs forrás arra, hogy akár évről-évre újítsák kicsit, meg sírnak a tanárok, hogy ők fix tananyagot akarnak, amire lehet építeni. Ez érthető, de hát valamikor el kell érkezni oda, hogy az egész tananyagot felújítják, ami 5-10 évre megfelelő lesz, a tanárok meg menjenek egyszer továbbképzésre. De ugye ők nem akarnak, több fizetés jobb lenne.

A diákok se igen lelkesednek a tanulás iránt, és az oktatási rendszer se törekszik ennek a javítására. Most nem azért, de az érettségi anyagát illene mindenkinek 4-esnél nem rosszabb jegyre teljesíteni úgy, hogy előtte 1 hetet tanul csak rá, és cseppet se izgul az eredmény miatt. Hát akkor miért nem teljesítik? Csak annyit kellett volna tenni, hogy órákon rendesen figyel, már pedig az általános iskola órái nem eget rengetően fárasztóak, és nincs is Magyarországon annyira sok diák, akinek nehézséget okozna a tanulás, mert fizikailag nem képes rá, betegség miatt. Van, akinek azért okoz gondot a tanulás, mert nem megfelelő nevelésben részesült, és egyszerűen kevésbé értelmes, mint a többiek. A maradék meg lusta.

A felsőoktatásnál súlyos gond a nem megfelelő informálás. Nagyon sokan kerülnek be úgy a felsőoktatásba, hogy csak akarnak szerezni valami diplomát, mert az biztosan jó, de mellette se nem tudják, hogy mire jó a képzés, se nem érdekli őket az anyag, se nem tesznek azért, hogy minimálisan értsék az anyagot (hiszen a kettes elég). Nem csoda, hogy a több tízezer jelentkezőből lesz ezer diplomás. De én ezt így időpazarlásnak látom. Ki kellene szűrni már az elején a motiválatlan, tájékozatlan, lusta, kevésbé szorgos, nem túl értelmeseket, akik biztosan ki fognak bukni. Mellette lehetne többet költeni a maradék hallgatókra, hogy ne 1 oktató jusson 5000 hallgatóra, még jobb felszerelések legyenek, és legyen pénz egy olyan cég megfizetésére, ami bármennyire is korrupt, tud egy értelmes Neptun-t programozni...

A felsőoktatás tananyaga úgy fest, nem megfelelő. Vagy túl könnyen teljesíthető a tárgy, vagy agyonszívatják a hallgatókat. Bárhogy is, olyan hírek keringnek, hogy a diplomások már nem indulnak kellő előnyben másokkal szemben. Személy szerint én utálom, hogy a VIK-en ennyire nyomják a matekot, fizikát, gazdasági/humán tárgyakat. Épp lég volt nekem a matek, ha kell valami, majd utánanézek, ettől én már nem leszek okosabb. A gazd/humán tárgyak nagy része meg színvonalon aluli, pár óra befektetés kel hozzá, így nem sokat ér az egész. A szakmai törzsanyag a BME-n szerintem egész jó, de ahogy elnéztem, más egyetemeken már nem annyira. A BME-vel meg az a baj, hogy elsősorban nem azért kell oda mnni, mert a szak megtanít mindenre, hanem hogy képese legyünk túlélni, és majd szabadidőben tanuljunk meg mindent. Ez nem valami jó rendszer. szerintem.

Szerintem mind az általános iskolára, és a felsőoktatásra igaz, hogy nincsenek a diákok a tanulásra ösztönözve. Talán az anyag még annyira nem is vészes, de senkinek nincs kedve tanulni, mert unalmasak az órák. Számtalan módon lehetne élvezetesebbé tenni a tanítást, de erre a tanárok nem igen hajlandóak, meg persze nincs rá pénz.

Amit én hiányolok az oktatásból, az a mindennapi életben szükséges tapasztalatok oktatása. Elég sok olyan dolog van, amit nem, vagy nem megfelelően sajátítanak el a szülőktől, vagy ők maguk se tudják jól. Pénzügyek, ügyintézés például. Az alapokat már a általános iskolában kén oktatni, akkor az egyetemre se kéne annyi gazd/humán tárgy, és sokkal okosabban bánnának az emberek a pénzükkel.

Szükséges olyan megoldások keresése, amik az emberek értelmiségét fejlesztik, mégsem matek szintű tananyag. Bármennyi órai feladatot is old meg az ember, attól még maradhat kevésé okos, már pedig az egész oktatásnak az lenne a célja, hogy fejlessze az emberek értelmiségét. A jelenlegi rendszer erre kevés, ezért kellene új módszereket találni. Ilyen lenne a megfelelő motiváció megtalálása, ami ösztönözné a gyerekeket arra, hogy érdeklődjenek a dolgok után, akarják megoldani a feladatokat (problémákat), akarjanak foglalkozni velük. Ebben nagy szerepe lenne az egész országnak, a nevelésnek, az iskolán túli eseményeknek, nem csak az oktatásnak.

Meg persze ott van a politikai rész, magának a rendszernek a felépítése, amit jól tönkretettek. Ezt tényleg mihamarabb helyre kell hozni. Nem ártana más oktatási rendszerek már jól bevált módszereit is végignézni.

2016. febr. 7. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!