Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért van szűkség házi feladat...

Miért van szűkség házi feladatra és miért tanulunk nyelvtant?

Figyelt kérdés

Elmondom, hogy mi a bajom. Minden kapunk leckét, ami semmire nem jó, legfeljebb arra, hogy elvegye az értékes időmet és lefárasszon. Mondhatjuk, hogy segít begyakorolni a vett anyagot, de ha a tanuló gyakorolni szeretné, majd saját maga megteszi, nem kell rá kényszeríteni. Épp elég lenne, ha a tanár kijelölne egy feladatsort a diákok részére, hogy azok (amennyiben szűkségük van rá) gyakorolhassák.

Most is itt van egy halom lecke, de tényleg, valami unfair mennyiségű és ezt kell csinálnom ahelyett, hogy egy dolgozatra készülnék...

És a másik dolog: Miért tanulunk nyelvtant? Az addig rendben van, hogy meg kell tanulni helyesen írni, de (főleg a későbbiekben) az anyag nagy része nem arról szól. Mindenféle elvetemült retket tanulunk, mint a hasonulások, meg a többi nyelvi törvény. Mégis kinek van erre szűksége? Ez egy felesleges tudomány, Istent nem érdekli... Senki sem fogja használni, ellenben felvételi tantárgy, szóval még le sem szabad *tojnom*...

Úgy kú*ja se**be a logikát ez az rettenetes tananyag, hogy egy tiszta lelkű embernek még a feje is megfájdul.



2016. szept. 15. 20:28
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Minden nap* kapunk
2016. szept. 15. 20:31
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Nyelvtant azért tanulunk, hogy megtanuljunk helyesen írni és olvasni. A házifeladat pedig azért van, hogy ne csak a számítógép előtt ülj és hülye kérdéseket tegyél fel a gyakori kérdéseken. :D
2016. szept. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Te sem olvastad el a kérdés leírását...
2016. szept. 15. 20:59
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Házi feladat: Azért, hogy kialakuljon bennetek az egyéni munkára való hajlam és annak módja. Ennek később óriási szerepe lesz, mikor ki kell majd dolgoznod egy érettségi tárgyhoz tartozó 30 tételt vagy egy egyetemi tárgyra kell majd készülnöd - hogy a munkáról ne is beszéljek. Ha kap a munkahelyed egy új gépet és a főnök azt mondja, hogy annak a jövő hét elejére működnie kell, s meg kell tanulnod a 200 oldalas kezelési utasítást, azt nyílván nem munkaidőben a munkahelyeden fogod olvasgatni. Mellesleg a tanulók egy szintre hozását is elvileg jobban segítené, ha a lemaradottabb tanulók otthon több házifeladattal foglalkoznak, bár én nem hiszek abban, hogy ez szülői segítség nélkül működik.


Nyelvtan: Ennek sokkal egyszerűbb oka van: ha nem tudsz választékosan beszélni, akkor rossz lesz a kommunikációs készséged (mint ahogy azt a kérdésed stílusa is mutatja) és erősen csökkennek a lehetőségeid az élet kb. minden területén (munka, párválasztás, további tanulmányok). Nem véletlenül van összevonva az irodalom tárggyal - a magyar nyelvtan megtanítja azt a szabályrendszert és logikát, ami alapján az egyes szavak felépülnek, az irodalomban pedig rengeteg köznyelvben használt szót ismertek meg. Olyan nincs, hogy valaki az összes magyar szó jelentését fejből tudja, de van, aki mondjuk műszaki területen használt szakszavak jelentését is viszonylag könnyen vissza tudja fejteni akár anélkül, hogy valaha is dolgozott volna azon a területen (oké, elismerem, elég sok a latin meg angol, de azért elég szép számmal akad még magyar is). Meg ha engem kérdezel magának a magyarnak van egy olyan nyelvi logikája, amivel mind többek között az agglutináló nyelveket sokkal könnyebb lesz tanulnod.

2016. szept. 15. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

"Ha kap a munkahelyed egy új gépet és a főnök azt mondja, hogy annak a jövő hét elejére működnie kell, s meg kell tanulnod a 200 oldalas kezelési utasítást, azt nyílván nem munkaidőben a munkahelyeden fogod olvasgatni."


Ez elég hülye példa, biztos majd otthon munkaidőn kívűl fogom végezni a munkámat.

2016. szept. 15. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Hát a nyelvtan jó kérdés. A helyesírás fontos dolog, viszont a többi része a tantárgynak, hát azt megértem, hogy nem szereted. Gimiben én se szerettem, sőt. De irodalomtanár szeretnék lenni, és ezzel együtt jár a nyelvtantanár is. Egyetemen már sokkal izgalmasabb minden, de sajnos középsuliban nem jut idő az izgalmasabb dolgokra. Persze nem érdekelhet mindenkit minden, de a maga módján a nyelvészet is lehet érdekes dolog, ha belegondolsz: a nyelvünket mindennap használjuk, szavakat és mondatokat mondunk, és bele semm látunk, hogy a nyelv milyen komplex jelenség. Miért használják egyesek ezeket a szavakat, egyesek meg másokat? Miért beszélnek máshogy az emberek az ország különböző pontjain? Egyáltalán, miért beszélünk, honnan ered a nyelvünk? Ha nem vagy alapvetően humán érdeklődésű, nem biztos, hogy megérted, de ez rendkívül érdekes a nyelvészek számára. Valakit az emberi szervezet érdekel, valakit az állatok, valakit az emberi viselkedés, valakit az emberi nyelv. Ha nem tanulsz nyelvtant, honnan tudod, hogy érdekel vagy sem? Én pl. a matekot utáltam középsuliban, de jó volt arra, hogy fejlődjön a kitartásom, a türelmem, és rájöjjek arra: soha, de soha a büdös életben nem akarok matematikával foglalkozni.


A dolgozatos dolog.Teljesen egyetértek azzal, hogy rengeteg a felesleges lecke középiskolában, de őszintén: ha a tanár csak kijelöli a feladatokat, de nem teszi kötelezővé, senki se fogja megcsinálni. Egyetemen se, ahol pedig az embereket még érdekli is az adott tantárgy. Ha valami kötelező, az kötelező, és az embernek nagyobb motivációja van rá, hogy megcsinálja: vagy mert amúgy is szereti, vagy mert egyest kap, ha nem csinálja meg. A helyzet az, hogy az oktatás ennél jobbat még nem tudott kitalálni - de szerintem mindenki tudja, hogy így nem jó ez az egész, ahogy van. Majd biztos lesznek változások előbb-utóbb, de addig sajnos ezt kell kibírni. És visszatérve az érettségire: ne aggódj, nagyon minimális nyelvtant kell tudni ahhoz, hogy átmenj a magyar érettségin, kb. 90% irodalom a középszintű érettségi, csak szóban van egy nyelvtan tétel, ahol kb. 5 percig kell beszélni. Ezt ki lehet bírni szerintem, cserébe meg nem kell többet vele foglalkoznod :)

2016. szept. 15. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
5%

Az egyetemen nekünk azért adtak otthonra sok-sok feladatot, nehogy kiváló nyugati színvonalú mérnökök legyünk, ne tudjunk tanulni. Ez nem cicc, nem is tagadta egyik tanár. Mert a tanárok irigykedtek volna a hallgatókra ha jó szakemberek leszünk és itthon vagy odakint jobb állásunk lesz mint nekik. Ez megismétlődött egy nyelviskolában is. Ott egy angol egynyelvű tanár kiválóan tanított. De a hazaiak irigységből csak azért se, sőt még a nyelvtanulást is évekre megutáltatták velünk.

Az összes iskola befejeztével aztán úgy döntöttünk hogy ideje lenne nekiállni okosodni és tanulni is, amit odahaza önszorgalomból értünk el. Az a tudás lett értékes és azzal vittük sikerre az életben amit odahaza önszorgalomból szereztünk diploma után, amiről én dönthettem el hogy kell-e nekem vagy sem és nem pedig más parancsolta meg hogy az nekem hasznos lesz. Ez nem tévesztendő össze a házi feladatokkal mert köszönőviszonyban sem áll vele.

Egyetlen diákból sem lesz sikeres ha nem bontakozhat ki hanem csicskaként feladatokat kell megoldania. Amelyik tankörtársam diploma után az egyetemen tanultakkal akart érvényesülni, elég szánalmas "karriert" futott be. De aki "önfejűen" szerezte ismereteit diploma után, na ott kezdődött a karrier. Jeles tanuló voltam mindig és a diploma után arra eszméltem hogy "csont hülye" vagyok. Mert akár egy 8 általánost végzett is tudta hogyan kell a pénzét dolgoztatni vagy céget alapítani, én meg legfeljebb csicska lettem volna ha nem változtatok szemléletet és ha nem dobom félre azt a cselédképző butítást amiben részesültünk. Sajnos a papírok érdekében sok hülyeségnek eleget teszünk. Persze kiváló tudást is át tudnának adni a tanárok, tehát nem a tudásuk színvonalával van a baj.

2016. szept. 15. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

4# Nem tudom, mi a baj a kommunikációs készségemmel. Rendben, elismerem, elég ocsmány szavakkal tömtem meg szöveget, de hidd el, a diplomatikus fogalmazással sosem volt gondom. Ez csak egy fórum, itt tegeződünk, lazábban kommunikálunk, tehát és sem fogok egy novellát megírni.


Értem mit mondasz a leckével kapcsolatban, de értsd meg, 7.-8. osztályban már egyszerűen nincs idő erre.


Nyelvtanra meg főleg nincs. Helyesen írni rég megtanultam, bár sajnos ezt sok kortársam nem mondhatja el magáról... Az általunk tanult nyelvtannak semmi köze a választékos szóhasználathoz. Hasonulásokról, meg mély-magas hangrendű szavakról tanulunk jelenleg, bár ezt tavaly is átvettük. Elég ijesztő belegondolni, hogy középiskolában is lesz egy kedves, aranyos hölgy, aki a nyelvtant magyarázva minden rémálmomban szerepet kap majd.

De most komolyan... Ezt sosem fogom megérteni.


6# Azért a nyelvészet mégiscsak érdekesebb, eltudnék benne merülni, persze csak, mint laikus. Az érettségi még messze van, amiatt nem aggódok :)


Köszönöm a válaszokat, mindenkinek ment a zöld kéz.

Igen neked is, te figyelmes 2# :)

2016. szept. 15. 21:49
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

7-8. osztályban nincs idő házira? Azért a legtöbb esetben nem órákig tart megírni a házit. Én egyetem mellett dolgozom és még nekem is futja rá az idő. :D


Amúgy a házi feladatnak annyi a lényege, hogy amit órán leadnak anyagot azt otthon begyakorold.

Ha meg esetleg nem tudsz egy típusfeladatot megoldani akkor ez időben kiderül és segítséget tudsz kérni a tanártól, hogy magyarázza el azt a részt. Szerintem ez hasznos és amennyire tapasztaltam a tanárok nagy része szívesen segít, ha odamegy a diák hogy otthon megpróbálta de egy résznél megakad, hogyan kellene ezt megcsinálni? Amúgy ez jó, hogy " elég lenne, ha a tanár kijelölne egy feladatsort a diákok részére, hogy azok (amennyiben szűkségük van rá) gyakorolhassák". Pont akiknek gyakorolni kéne azok nem szokták megcsinálni a házit. Aztán megy a sírás, hogy ők ezt nem értik meg milyen sz@r ez a tárgy, meg milyen szemét a tanár, holott pont azért van a házi hogy otthon egyedül megpróbáld megoldani (és ne csak a tábláról másold le a megoldást) és kiderüljön hogy melyik része nem megy. Elkezdeni nem tud pl. egy matek példát, vagy csak egy műveleti résszel van a gond. Humán tárgyakból talán csak magyar házi szokott lenni, de azok is csak annyi, hogy ki tudod-e szűrni egy szöveg lényegét és rövidítetten leírni vagy megy-e a szövegértés stb., ezek meg csak a kompetenciákat javítják.


Ami meg a nyelvtant illeti, alap hogy az anyanyelvedről az alapvető szabályokat megtanítják. Heti egy óra szokott nyelvtan lenni, nincs olyan megtanulhatatlanul nagy mennyiségű anyag nyelvtanból. Nem felesleges tudomány, van akit érdekel, ők nyilván jóval mélyebben ismerik a témát, amit az iskolában leadnak az tényleg csak a felszín.

2016. szept. 15. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Megkérnék mindenkit, hogy a saját kérdése alatt pontozgassa le a válaszolókat, mert ez az én kérdésem és majd én eldöntöm, hogy kinek a válasza hasznos nekem. Én viszont minden időráfordítást megköszönök, szóval jó lenne ha itt csak a zöld kezecskék ugrálnának. Köszi!


K. utolsó! Köszönöm a te válaszodat is, bár elhiheted errefelé egy gyerekről sem tudok, akit egy kicsit is érdekelné nyelvtan :)

Ment a zöld kéz.

2016. szept. 16. 15:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!