Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mekkora a szerepe a szülőknek...

Mekkora a szerepe a szülőknek a gyermekei iskolai eredményeiben? Létezik erről valami kutatás?

Figyelt kérdés

2017. nov. 21. 11:41
 1/6 anonim ***** válasza:
93%

Tapasztalatom szerint minél nagyobb a gyerek, annál kevesebb.

Egy alsósnál még több. Leellenőrzöd, tanulsz vele, segítesz a leckében, együtt pakoltok be. Egy gimist sokszor már befolyásolni se egyszerű.

2017. nov. 21. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
30%

Kutatás nélkül is eléggé logikus, hogy nagyon nagy.

Pl. ha egy gyerektől elvárják a szülei, hogy jól tanuljon, és a gyerek tudja, hogy minden rossz jegyért el lesz verve, akkor valszeg a tanuláson fog járni az esze, nem a lógáson.

Ha a szülő nem vár el semmit a gyerektől, akkor az esetek 99%-ában a gyerek szarik a tanulásra.

Meg aztán mégis mit gondolsz, melyik gyerek tanul jobban? akit leszarnak? vagy akivel törődnek? engem már óvodás koromban megtanítottak írni-olvasni (senki sem erőltetett semmit, én akartam), számolni, iskolás koromban anyu mindennap kikérdezte a leckét, csináltatott velem gyakorló feladatokat, stb. Persze hogy én voltam a legjobb tanuló és nem Pistike, akit leszartak a szülei.

2017. nov. 21. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
93%

Óriási a szülő szerepe, hiszen ha folyamatosan figyelemmel kíséri, számonkéri, ha kell segíti a gyerekét, vagy szükség esetén tanári segítséget kér neki, ezzel meghatározó szinten befolyásolja az iskolai eredményeit. A nemzetközi PISA felmérésekből nagyon régóta látszik, hogy Magyarországon a többi országgal összevetve lényegesen nagyobb hatást gyakorol a "családi háttér" -

ideértve még pld. a szülők iskolai végzettségét, vagy a család jövedelmét - és a magyar iskolarendszer nemhogy tompítaná, hanem még növeli is azt a különbséget, ami már eleve fennáll a gyerekek társadalmi státuszából adódóan.

2017. nov. 21. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
91%
Én saját tapasztalat alapján vitatom az 1. hozzászóló megállapítását. Ha egy gyerek kiskorától hozzá van szokva ahhoz, hogy vele szemben milyen elvárások vannak az iskolai előmenetele vonatkozásában, annak az értékrendjében igenis fontos helyet foglal el a tudás megszerzése, melyet nyilván tanulással lehet elérni. Az ilyen családokból jellemzően olyan középiskolába kerül a gyermek, ahol "sikk" tanulni, és ciki butának lenni. Ebből következően a gyerek tanulni fog, elsősorban a saját jólfelfogott érdeke, és a vele szemben támasztott szülői elvárás miatt is.
2017. nov. 21. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
85%

4#

1# vagyok.

Normális esetben a gyerek már 10 éves kor körül felfogja, hogy magának tanul, és az motiválja, hogy jó jegyet akar. Önmagában is sikerélmény egy dolgozata ötöst kapni.

Egy elsős is pirospontot szeretne, de ő még azért, mert dicséretet kapott érte. A fekete is azért rossz, mert anya és apa szomorú lesz. Esetleg a tanár néni kedvében akar járni.

Egy gimis (jó esetben) már önmagában a sikerért tanul. Nem hatja meg különösebben, hogy anya és apa szomorú lesz, ha egyest kap. (A dicséret minden korban jól esik.)

Valahol ez is cél a nevelés során, hogy kialakuljon a gyerekben a kötelesség tudat.

2017. nov. 21. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Én is vitatkoznék, olyan családból származom, ahol sosem késztettek túlságosan a tanulásra, a testvéreimnél is elég volt kb. a 3-as 4-es átlag. Bár nagyon akartam, senki nem volt, aki óvodában megtanított volna írni, olvasni. Elsőben tanultam meg, kis időn belül a legjobb lett az osztályban a hangos olvasásom és helyesírásom, de azt hozzátenném, hogy nem egy rossz képességű osztályom volt, sőt. A szüleim kétkezi munkások, nem volt velem senki, aki elmondta volna, hogy ezt,meg azt hogyan is kell kiszámolni.

Amikor felkerültünk felsőbe, sok gyereknek az anyja írogatta ki a vázlatokat, segített neki minden délután a tanulásban, szorgalmikban, ezzel próbáltak a gyerek tanulmányaihoz hozzájárulni.

Ehelyett azt érték el vele, hogy gyermekük kiszolgáltatottá vált, nem érdekelte őket többé a tanulás, talán mert úgy gondolták, hogy anyjuk mindent megtanul helyettük.

Aztán a továbbtanulásnál jött a mély víz.

Hiába jártak előkészítőkre, különtanárhoz, nem tudták behozni lemaradásukat.

Engem felsőben még ki sem kérdezett anyukám, egyedül tanultam, egyedül fejlődtem. Nem szidtak le túlzottan a rossz jegyért, inkább magamtól vártam el a teljesítményt. A jellememből adódóan mindig is maximalista voltam, nyilván ez is közrejátszott sokmindenben.

De volt pl. olyan is az osztályban, akit meg folyamatosan kérdezett ki a hatdiplomás anyja, jó képességekkel rendelkezett, kitűnő lett.

A kedvenceim a tanárgyerekek voltak, akikről mindenki azt hitte, hogy milyen jók, de amikor az egyikkel szorosabb kapcsolatba kerültem, megtudtam róla, hogy hosszú-hosszú éjszakákon át szokott tanulni, ennek ellenére sosem sikerült még "beérnie" engem.

Ők is inkább szüleik elvárása miatt tanultak, mintsem maguk miatt.

A probléma szerintem ott kezdődik, ahol már alsóban kiszolgáltatottá válnak, elvesztik a saját motivációjukat a tanulás iránt.

2017. dec. 2. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!