Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a baj a mai közoktatási...

Mi a baj a mai közoktatási rendszerrel, mi az ami rosszabb illetve jobb lett az elmúlt tíz esztendőben?

Figyelt kérdés
Tíz éve szándékomon kívül abba kellett hagynom a pedagógus pályát, az akkori bal oldali kormány iskolabezárásai és az őrült óraszámemelései végett, s ezek után kedvem se volt többé visszatérni a pályára. És most kíváncsi vagyok mert sokat hallok arról hogy azóta se változott semmi, sőt rosszabb lett a helyzet. De miért?
2018. márc. 23. 01:17
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Egy oktatási kerettanterv kidolgozása és az ahhoz szükséges tanári képzések átalakítása és az oktatók továbbképzése legalább 10 évet vesz igénybe. Mire az új tantervben kezdő elsős leérettségizik, addigra eltelik még 12 év. Aztán még legalább ugyanannyi, mire szakmát tanulnak és a jobban felkészített munkaerő hatását elkezdjük megérezni. Ez kb fél évszázad. Ebből nagyon jól látszik, hogy egy átfogó oktatási reform egy nagyon drága és nagyon hosszútávú beruházás. Pontosan emiatt nem is hoz szavazatot, mert nem érezteti a hatását 3-4 ciklus után se.


Ami marad, az a populista kívánságok teljesítése. Erkölcstan/hittan a vallásos közösségeknek gesztus, az 5 órás testnevelés a testképzavaros bőrfejűeknek, a heti >35 órás tanítási idő pedig a kultúrsznoboknak. Az nem számít, hogy kontraproduktív, mivel már fentebb kifejtettem, hogy ez hosszútávon fejti ki a hatását, így egy jó intézkedés nem hoz, egy rossz pedig nem visz szavazatot. A lényeg, hogy megtegyük a gesztusokat, mert ez valós eredmény nélkül is emeli a társadalmi elégedettséget. Minden más pedig csak a költségvetés minimalizálása.

2018. márc. 23. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Mert hittanóra van, és plusz testnevelésórák tornatermek nélkül. 15 évvel ezelőtt is borzalmas volt, meg egy katyvasz az egész, csak akkor még nem volt hoffmann rózsa.
2018. márc. 23. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Egyre csak szarabb lesz.

Elsos másodikos gyereknek 30 + óra... A legtöbb pedig magoltat és a jegyekkel élvezik az emberek kedvét az egésztől.


Hol van olyan matek óra ahol pl a diák megkap egy képlet sort és neki csak alkalmazni kell tudnia és fél ismerni hogy melyik működik adott helyzetben? KB sehol.


Olyan dolgokra adnak hangsúlyt kötelezően ami a kutyát nem érdekli. Heti 3 magyar óra.. Hova? Ahol többségében magolás van és kész. Ez kötelezően erőltetve van de hogy Petőfi élete kinek hozott akár 10 forint hasznot is...


Amúgy meg az oktatás le van szabályozva. Nincs semmi szabadság hogy mit adnak mikor vagy épp miből.

Emlékszem a tanár nekünk anno azt mondta hogy ez a kötelező matek könyv de még ne vegyük mert egy szar. Inkább költsönözzük egy régebbi.


A probléma hogy állami kézben kB soha nem fog semmi változni nálunk.

Érdekes hogy a magán dolgok működnek... Az állami meg sose. Magyar kormány szegénységi bizonyítványa.

2018. márc. 23. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
*kölcsönözzünk
2018. márc. 23. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nagyvonalakban a véleményem (sarkítok nyiván, senki ne sértődjön meg :)):


– Tanári oldalról: megemelt óraszámok (és nem, a fizetésük nem nőtt ezzel arányosan), az „életpályamodell” megalázó volta (nem az eredmények számítanak, hanem hogy mennyire tudod magad polírozni), az esztelen központosítás (központi tankönyvek, KLIK és utóda, önkényesen, „föntről” odatett igazgatók, kancellárok), a tanári pálya leértékelődése (ostoba szülők és tanárok szívózása), 16 éves korra levitt tankötelesség


– Tanulói oldalról: ahogy írták előttem, magasabbak az óraszámok (hittan, erkölcstan, több tesióra – anélkül, hogy lenne ehhez infrastruktúra), központi tankönyvek baromságai, életidegen tananyagok, kiégett tanárok


– Szülői szemmel: életidegen oktatás, az egyéni különbségek, képességek negligálása, kiégett tanárok, a központi hatalomtól rettegő (vagy annak nyaló) igazgatók


Szerintem alapvetően az oktatást a politikai érdekeknek rendelik alá most. Cirka öt éve csinálták ki a tankönyvkiadókat. Hogy miért? Mert valaki odafönn megirigyelte, hogy a tankönyvkiadás egy működő üzlet, és egyébként is, az EU-tól szép kis milliárdokat kaphatunk, ha új tankönyveket gyártunk. Bejött. Mármint a pénz, a tankönyvek már nem annyira (nem meglepő, hiszen a jó, tapasztalt szakemberek nem vettek részt a fejlesztésekben). Átgondolatlan, kapkodó kivitelezés, máig nyúló milliárdos projektek futnak ez ügyben – de sebaj, most majd újrakezdjük, mert jön az újabb NAT.

Kevés az adózó állampolgár, így azt is kitalálták, hogy leviszik a tankötelességet 16 évre. Azt gondolnánk, nem oszt, nem szoroz, pedig komoly számban vannak, akik kiveszik a gyereket – és elküldik közmunkára, hogy pénzt keressen. Szépen építjük a jövőt így.

A középfokú oktatásba is beletenyereltek, a szakiskolák, szakgimnáziumok (bár mire leírom, lehet, hogy már megint más a nevük :)) tantervét úgy módosították, hogy minél kevesebb közismereti tárgy legyen, így mihamarabb munkába állhatnak a srácok. Az nem gond, hogy funkcionális analfabéták. Az nem gond, hogy nagyon arrafele megy a világ, hogy az embernek tényleg képesnek kéne lennie az „élethosszig” való tanulásra.

Arra is remek ez (amit még fokozni kívánnak a jövőben, gondolom gimnáziumbezárásokkal), hogy minél kevesebben menjenek a felsőoktatásba.


Az alapvető gondnak azt tartom, hogy a mai oktatási rendszerünk a viktoriánus korszak terméke, mikor kis „biorobotokat” akartak előállítani (hogy a gyarmatokon is ugyanazzal a tudással bírjon mindenki, mint az anyaországban). Csak éppen a világ elég sokat változott az elmúlt száz évben, elég csak arra gondolni, mennyivel többet tudunk pl. az agyműködésről vagy az érzelmek hatásáról a tanulási képességekre (lásd még példának a matematikai szorongást, mint pszichés kórképet). Ennek ellenére mindent ugyanúgy csinálunk, mint annak előtte.


Már így is hosszú lett, ezért nem megyek bele, csak egy dolog még, ami nagyon elgondolkodtató példa szerintem az egész oktatással kapcsolatban: hogy van az, hogy 12 éven át arra buzdítjuk a gyerekeket, hogy versenyezniük kell, hogy nekik kell a társaik közt a legjobbnak lenniük, majd mikor belépnek első munkahelyük ajtaján, kb. elsőként azt kérdezzük, „mennyire vagy csapatjátékos”?

Nem ellentmondásos ez egy kicsit? :)

2018. márc. 23. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!