Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Rossz pedagógus az a matematik...

Rossz pedagógus az a matematika tanár, aki nem veszi észre 5 év alatt, hogy egy diákja diszkalkuliás?

Figyelt kérdés
8.-12. között tanította.
2019. márc. 30. 11:00
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
75%

Mivel a gyereket nyolcadiktól tizenkettedikig tanította így én azt a véleményt osztom (az előző hozzászólókkal ellentétben), hogy nem neki kellett volna észrevenni a diszkalkuliát. Ez nem 14 évesen alakult ki. A nevelési Tanácsadóban gyógypedagógia főiskolát végzett emberek teszteken keresztül állapítják meg.


Matematika tanárként nincs meg a tudásom és a képességem a diszkalkulia megállapítására. Jellemzően 30 fős osztályban tanítom a matematikát. Minden osztályban vannak gyengébb matekosok (akik vagy a szorgalmuk miatt, vagy a humán beállítottságuk esetleg a képességeik miatt) állnak gyengén. Nem tudok minden elégtelen és elégséges matekost szakemberhez küldeni, mert ehhez nincs jogom.

Ha már mindenképpen felelőst akartok keresni a pedagógusok között akkor az alsós tanítónéni a bűnbak. Változatlanul állítom, hogy a szülő felelőssége a legnagyobb.


Többen írták, hogy sokan felmentetik magukat matekból a középiskolában aztán meg csodálkoznak, hogy a BME-re nem veszik fel őket. Az elégtelen és az elégséges matematika osztályzat nem egyenlő a diszkalkuliával.


2-es válaszoló voltam

2019. márc. 30. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
26%
Hát, kedves előző "kollega" (szerintem nem vagy az, például akkor le tudnád írni a saját foglalkozásodat helyesen, egybeírva illetve tudnád, hogy nevelési tanácsadó már nincs, csak pedagógiai szakszolgálat, amúgy a matekot a legtöbb helyen bontva tanítják), én angolt tanítok, és egyértelműen ki tudom szűrni a diszgráfiásokat középiskolában is, és el is küldöm őket vizsgálatra, sőt pedagógiai véleményt is írok, merthogy ehhez természetesen nemhogy jogom van, de szakmai-erkölcsi kötelességem. És kivétel nélkül minden általam elküldött gyerekről bebizonyosodott, hogy diszgráfiás, egyértelmű jelei vannak gyógypedagógiai képzettség nélkül is. Egy pedagógus szakmai tájékozottságába, önképzésébe beletartozik, hogy ezeket a jegyeket felismerje.
2019. márc. 30. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 Estádio de Felchút ***** válasza:
45%

Nem biztos, hogy nem vette észre, valószínűleg csak lesz*rta.

Annyi pénzért mondjuk jól is tette. Lehet reklamálni a sóhivatalban.

2019. márc. 30. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
46%

Nem. Eddigre már bármitől lehet gyenge a gyerek. A matek egymásra épülő tárgy, ha általánosban lemaradt mert nem gyakorolta be vagy valamit nem értett meg attól is simán lemaradhat. 30+ osztálylétszámban nem feltétlenül fog erre gondolni egy középiskolai tanár, gondolom sok gyenge matekost látott már életében.

A diszkalkuliát, ha valóban az, már alsóban észre kellett volna venni a tanítónak és a szülőnek.

2019. márc. 31. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
32%

A 30-as osztálylétszám semmire sem mentség.

Ha ebben a tanárt teljesen felmentjük, akkor miért is van??? Ennyi erővel egy gép is leadhatja és visszakérdezheti az anyagot.

Igen, a tanár feladata ott KEZDŐDIK, hogy figyeli a diákjait és segít nekik, ha szükséges.

Természetesen nem neki kell elbírálni a problémát. De hogy probléma van, azt fel kell ismerni, és legalább szólni kell szülőnek, felettesnek egyaránt.

12-es válaszoló: RESPECT - minden tanárnak így kellene gondolkoznia!


Az, hogy kevés pénzt kapnak, nem menti fel őket a munkájuk alól - ha már elvállalták, tisztességgel meg kell csinálni a feladatukat!

2019. márc. 31. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
62%

Egy tanár feladata középiskolába hogyan lenne már az, hogy minden gyereket istápoljon?? Alapból ha gimis akkor van egyfajta szűrés, sőt a mai rendszerben már 8.ban van a felmérő vizsga matekból meg magyarból, most ha van a szűrés és a jobb képességű emberek mehetnek csak, akkor nem fogják a tanárok elemezgetni, hogy na kinek milyen probélmái vannak, persze ha feltűnő akkor egyértelmű hogy fel kell lépni ellene, de egy diszkalkulia nem olyan, amit olyan könnyű észrevenni úgy, hogy leadja a tanár az anyagot és utána dolgozatot kijavítja, ennyi erővel minden rossz tanulót elkéne küldeni ilyen vizsgálatra. Egyébként is nehéz előadni egy 15+ gyereknek, hogy diszkalkuliás, vagy épp a szüleinek, hogy a "tökéletes gyereknek" baja van, egyből a tanárra fognák sok esetben mert sok szülő hárítja. Volt iskolai barátnőm diszlexiás, volt tanárunk 8.ban elmondta neki, behivatta az anyját, akihez a lánya suli után sírva futott haza, mert hogy a tanárnő azt mondta diszlexiás, az anyja meg beolvasott neki, hogy ő nem szakember ilyen témában és 8.ban már ne elemezgesse ilyen bunkón a lányát. Azóta is nehezen olvas, és félreértelmezi az olvasattakat, és végig az anyjával tanult, aki tagadott, vagyis inkább hárított mindent.

Egy középiskolai tanárnak már ez nem dolga, hogy lassan felnőtt embereket bíráljon, mert 10ből 7 esetben már a szülők vagy maga diák miatt már úgy se tehet semmit, hiszen akinél tehetett volna, az már rég tudja, mert ez nem egy nátha, hogy 15-19 évesen kialakul csak úgy. Sokan úgy gondolják hogy a gimisek, középiskolások olyan kis újszülött babák, holott lassan felnőtt emberek, oké kell nekik a segítség, de szerintem az ilyen dolgokat már sok esetben késő ilyenkor tanárként felhozni, ha eddig senki az ég világon nem foglalkozott vele. Vannak kivételek, de ritkán hallottam olyanról.

2019. márc. 31. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Ha a maga gyerekével, 16-os, nem foglalkozna egy tanár személyre szólóan, maga lenne a legjobban felháborodva. Természetesen nemcsak egy osztályt, egy masszát tanítunk, hanem az abban lévő gyerekeket (sőt, urambocsá a felnőttoktatásban még a felnőtt tanulóknak is lehetnek egyedi problémáik, akik megoldásában szintén segíteni kell). Nem igaz, hogy egy középiskolás majdnem felnőtt, egy 14 éves még abszolút gyerek, és a 18 éves is épphogy megérkezett a felnőttkor küszöbére. Az se igaz, hogy a diszkalkuliát nem lehet felismerni, annak kifejezett jegyei vannak, és ha egy gyereknek nagyon rosszul megy a tanulás, akkor a tanárok összeülnek és megbeszélik az okokat, és ha az derül ki, hogy a gyerek másból kifejezetten jól teljesít, matekból meg sehogy, akkor ezeket a jegyeket meg kell vizsgálni, egyénileg beszélgetni vele és szakemberhez irányítani. A tanár feladata nem merül ki a tananyag tömeges leadásában és a leosztályzásában. A tanár gyerekeket tanít.
2019. márc. 31. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
55%
19 vagyok, most kezdtem el az egyetemet, szóval benne vagyok az adott korban, remélem még nem lesz gyerekem egyenlőre. (De ha lesz is nem a matek tanár lesz az anyja, és odafigyelek rá már oviban is, meg követni fogom az alsós ismerkedését a számokkal és amint látom hogy nem megy neki, és a TANÍTÓ is figyelmeztet, mivel már akkor felmerülnek a gondok, nem fogom kivárni, hogy jólvan majd gimiben helyrejön, ja nem jött helyre akkor tuti a gimis tanár hibája mert nem szólt arról amit már rég az alsós és a felsős tanárnak is észre kellett volna vennie, akkor már amikor időben kiderül teszek ellene, amúgy is nehéz ezt eltitkolni) És nálunk gimiben nem babusgadtak, sőt jobb is volt mert az egyetemen most meg egyáltalán nem is vesznek figyelembe az előadók, nem is tudom mi lenne velem ha hozzá lennék szokva, hogy minden problémámat mások intézzék el, így messze az otthonomtól, egy megyei szinten kemény, és elismert gimibe jártam, mondták mindig a tanárok, hogy itt kell megtanulnunk az alapokat az egyetemhez és az élethez. Segítséget kérhettünk, de egyikünk se várta el 18 évesen a tanártól hogy ők kérdezgessenek naponta, hogy mi az, ami nem megy. Egyetemen még csak nem is beszélnek velünk az előadók, magasnak tesznek rá kinek nem megy az adott tantárgy, a középiskola az az átmenet, pláne a gimi, ahonnét egyetemre készíttek fel minket. Mivel 1 éve voltam 18 évesen gimnazista végzős kijelenthetem hogy egy jó tanár lelkiismeretesen leadja az anyagot, amit leadott számonkéri mindenkitől, és igazságosan osztályoz. Nem kell nekünk bölcsőde, de lehessen fordulni a tanárhoz, és azt is értékeljük, ha megtudjuk vele osztani a gondjainkat az adott tantárgyból, ha mi magunk felkeressük vele, és ha tud segítséget ad, ha meg nem tud, mert nem foglalkozhat mindenkivel külön, mert nem lenne annyi ideje, akkor sem egyből őt utáljuk, hanem vagy korepra megyünk, vagy megbeszéljük vele, ha meg 1-1 diákkal sokkal többet foglalkozna, akkor igazságtalan lenne. Persze az is más ha pl valaki kitűnő tanuló 9.-10. osztályban aztán teljesen lerontja a jegyeit, akkod egyértelmű a tanárnak kell cselekednie legalább annyit ,hogy felhívja a szüleit, de ha valaki alapból végig rossz matekból, az nem olyan, hogy most követem és könyörgök neki hogy mi a baja, hogy lusta vagy nem érdekli a matek, vagy csak a humán tantárgy megy neki, vagy diszkalkuliás. Én tavaly ültem a 32 fős osztályteremben, könyörgött a matektanár az igazgatónak, hogy legyen osztálybontás, mert heti 4 óra nem elég 30 emberrel foglalkozni matekból, de mivel nincs elég tanár(!!) és amennyi van azoknak is bőven megvan az óraszámuk, amennyit dolgozniuk kell, nem minden esetben megoldható a 15 fős csoport. De gondolkozzunk el, ki az, aki mai fejjel tanárnak menne ennyi elvárással, egyben kell lennie egy tanárnak mindenttudónak, pszichológusnak, gyógypedagógusnak, szociálismunkásnak, és irodai munkásnak is, emellett nem árt acél idegekkel rendelkeznie, mert egyre bunkóbbak a gyerekek, és a szüleik is és a fegyelmezést is nagyon bekorlátozzák, mert már sok helyen egy kiabálásért feljentik az embert. Én mondjuk mindezek tudatában tanulok jelenleg matek tanárnak, mert imádok másokat korrepetálni, átadni a tudásom, szeretem a matekot, és idealistán hiszek abban, hogy még jobb lesz a tanárok helyzete idővel, de egyre kevesebben gondolkodnak így, és ahelyett hogy olyan dolgokért a középiskolai tanárokat hibáztatjuk, amik már alsóban szűrhetők, becsüljük meg azokat a tanárokat, akik készülnek órára, felkészítenek az egyetemre, az alapokat megadják, és még kitartanak a tanárság mellett. És igen, ha ez így megy tovább lehet gépek tanítják majd a gyerekeket, de nem a bunkó tanárok miatt, hanem mert annyian kevesen lesznek, és mindenért könnyű a tanárt hibáztatni, mikor a diák az igazi odafigyelést elsősorban a szüleitől kéne kapnia, és nem 15 évesen mindent a tanárokra fogni.
2019. márc. 31. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
49%

Az se mentség a tanárnak, hogy “ez a szülő dolga”. Igen, ez a szülő ÉS a pedagógus dolga. Megosztott a felelősség. Vagy ha a gyereken külsérelmi nyomok vannak (verik otthon), akkor ezt se a pedagógus dolga jelenteni?


Sajnos sok a flegma, nemtörődöm “tanár”, aki ilyenekre hivatkozik, mint itt fentebb, hogy “30 fős az osztály”, “ez a szülő dolga” stb. Hogy a saját léhaságát, alkalmatlanságát mentegesse. Igen, a tanár dolga minden egyes diákjára odafigyelni.

2019. márc. 31. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
100%

Ez a történet nagyon nem kerek nekem. Pl. érdekelne, hogy végül is hogyan derült ez ki? Középiskola után,a mikor az illető valószínűleg nem is akart már matekkal foglalkozni, ha addig se ment neki. Honnan jött az ötlet, hogy ez a gond? Milyen szakember és milyen körülmények közt diagnosztizálta? Mert érettségi után már nincs nev. tan. Vagy senki szakember nem is diagnosztizálta, csak az illető olvasott egy cikket és úgy gondolja az rá illik? Mert ez utóbbi édes kevés.

Ha van hivatalos papír akkor meg miért pont a középiskolai tanár lett a bűnbak? Miért nem a tanító? Esetleg,ha ő jelezte, hogy gond van miért nem a szülő? Ennek a betegségnek már alsóban komoly tünetei vannak, akkor miért nem vették észre és miért nem küldték vizsgálatra a gyereket?

2019. márc. 31. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!