Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulás külföldön » Érdemes viselkedési közgazdasá...

Érdemes viselkedési közgazdaságtant tanulni?

Figyelt kérdés
Jelenleg másodéves alkalmazott közgazdaságtan hallgató vagyok, és a diploma után MA-re szeretnék jelentkezni, de még nem vagyok biztos az irányban. Ami elsőre megtetszett az a viselkedési közgazdaságtan, mert a pszichológia is érdekel. Pl. az amsterdami egyetemen indul ilyen program behavioural economics & game theory néven. A kérdésem arra irányul, hogy kamatoztatható-e egy ilyen helyen szerzett tudás, azaz érdemes-e ezt tanulni, és ha igen, akkor konkrétan mivel foglalkozik a mindennapi életben az, aki ilyet tanult?

2015. márc. 31. 14:14
 1/3 Kacsa Tibor ***** válasza:

Nos, én egyelőre még a BA-s éveimet tengetem a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán, de néhol már találkoztam a közgazdaságtan ezen ágával. Én személy szerint roppant izgalmasnak és érdekesnek tartom, de az más kérdés, hogy mész e vele valamire a jövőben. Feltehetően csak elméletet tanulnál, viszont ha sikerül a tanultakat a gyakorlatba is átültetned, nos úgy gondolom, hogy remek stratégiai menedzser lenne belőled. Nagy sajnálatomra az SZTE-n jelenleg nem tanítanak játékelméletet, de annak megértésével elsajátíthatnál egy olyan gondolkodásmódod, mely alapján a te döntéseidre mások úgy reagálnának, ahogy te azt eltervezted (legalábbis ez a tömör, rövid lényeg :D ). Ez egy versenypiacon hatalmas előny, főként ha még a komplex gondolkodás is az erősséged :D A viselkedési közgazdaságtan jobbára a pszichológiához köthető, mely feltehetően a gazdasági szereplők viselkedését hivatott modellezni pszichológiai megközelítésből. Ahhoz, hogy ezt a részét a közgazdaságtannak elsajátítsd, úgy gondolom, hogy erősen bele kell mélyedned a pszichológiába is, amire úgy gondolom, hogy az MA-s képzés nem lesz elég, szükség lesz arra, hogy önállóan képezd magad.