Gazdákodás és menedzsment vagy kereskedelem és marketinget éri meg jobban választani a mai világban?
Akkor milyen szakot javasoltok? Manapság mindenre csak azt mondják, hogy nem jó... alkalmazott közgazdaságtan-t ajánlotta az első.
Ezen kívül van még?
Pénzügy-számvitel, nemzetközi gazdálkodás.
De a gazdmen, kermark meg ezek tipikusan azok a szakok, amire az megy, aki nem tudja mit akar, csak legyen egy papírja
Marketing mesterre meg bármilyen gazdasági szakról mehetsz. Nagy az átjárás
Na akkor szakmabeliként hadd szóljak hozzá.
Egyetértek azzal, hogy ha jó vagy matematikából, akkor menj matekosabb alapszakra, ezek pedig:
* Alkalmazott közgazdaságtan, lehetőleg SPM képzéssel együtt
* Gazdaság- és Pénzügymatematikai Elemző (GMPE) szak
* Esetleg sima Matek BSc + Biztosítási és Pénzügyi Matematikai MSc
* Marketing alapszak és ELTE Survey statisztika mesterszak
Mivel én az utolsó opciót tolom (csak nem az ELTE-n hanem külföldi egyetemen), azaz data scientist vagyok marketing képzéssel és szakmai háttérrel, ezért természetesen elfogult vagyok a 4. opció irányába, de az előzőek is tökéletesek, sőt.
Ma már egyébként simán lehet külföldre menni mesterszakra, nem kell magyar egyetemekkel kalkulálnod, nézd meg pl. ezt a képzést az Erasmuson:
Nagyon jó opció még a pénzügy-számvitel alapszak és pénzügy mesterszak is.
Ami a marketinget illeti: egy kis félreértés övezi, miszerint a marketing "reklám" vagy "értékesítés" lenne. Hát nagyon nem. Ezek egy KIS részei a marketingnek, de egyiket sem marketingesek csinálják!!! A reklámot kommunikációs ügynökségek (ahol kommunikációsok, magyar szakosok, filmesek stb. dolgoznak, NEM marketingesek!!!), az értékesítést meg mindenféle emberek pl. mérnökök, műszaki menedzser szakosok stb. Marketinges alig.
Akkor mit csinál a marketinges?
- Primer és szekunder piackutatást (többnyire szociológusokkal közösen)
- Trendelemzést (szintén szociológusokkal közösen)
- Termékfejlesztést (!!! mérnökökkel közösen - az egyik félreértés, hogy a termékeket mérnökök fejlesztenék... nagyon nagy mértékben nem. Marketingesek fejlesztik, mérnökökkel karöltve. Ld. Steve Jobs és Steve Wozniak...)
- Árazási stratégiát
- Értékesítési csatornák menedzselését (még egyszer: NEM ők értékesítenek. ők szervezik meg, hogy a terméket hol árulják, milyen boltokban stb. stb.)
- Marketinglogisztikát
- Online marketinget (webshop, weblap, kampányok stb.)
- Online és offline promóciókat, reklámokat (még egyszer: NEM a marketingesek készítik a reklámokat, hanem kommunikációsok!! A marketingesek elemzéseket készítenek, reklámbüdzsét allokálnak, együttműködnek a kommunikációsokkal és ügynökségekkel, NEM reklámoznak)
- Eseménymarketing (pl. street fesztiválokon, zenei fesztiválokon stb.)
- Merchandising (hogyan legyen az áru elhelyezve az áruházakban stb.)
- Arculattervezés [grafikusokkal, ügynökségekkel közösen]
- PR (újságcikkek írása, vagy akár blog, vlog, stb.)
- Ügyfélszolgálat, call center [MEGSZERVEZÉSE!! nem mi ülünk a call centerben...]
... és ami a legfontosabb:
- Marketingstratégia
- Termékstratégia
- Forgalmi és kampányelemzések
- P&L jelentések
- BSC
- ... rengeteg, rengeteg elemzés, statisztika és ez egyre inkább így lesz.
Marketing szakember vagy osztály MINDEN céghez kell (amelyiknek nincs, az hamar be szokott bukni), és még egyszer: a marketingesek értelmes tervező munkát végeznek, nem a call centerben hívogatják az embereket.
A marketingben hatalmas lehetőség van és nagyon jó karriert és jövőt is biztosít. Ha rendesen csinálod.
A marketing ROSSZ
A marketingnek nincsenek pozitív externális hatásai a társadalomra. A közgazdászok nagyrésze egyetért abban, hogy a marketing, a reklámok piaci kudarcokat okoznak. A reklámok elsősorban a fogyasztók érzelmeire hatnak, meg akarják téveszteni a fogyasztókat, hogy olyan termékeket vásároljanak, amiket valójában nem vennének meg. A fogyasztók számára pedig túlságosan magas kognitív költségeket jelent, hogy elkülönítsék a manipulációt a tényinformációtól. A marketing továbbá márkahűséget épít, ami növeli a piacra való belépés költségeit és csökkenti a piac megtámadhatóságát!!!!
A marketing tehát káros a tökéletes versenyre és a Pareto-hatékonyságra!
Ne legyél marketinges, legyél igazi közgazdász, aki hozzájárul az emberek jólétének növeléséhez!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!