Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Gazdákodás és menedzsment...

Gazdákodás és menedzsment vagy kereskedelem és marketinget éri meg jobban választani a mai világban?

Figyelt kérdés
Ha esetleg tudnátok írni pár infót a két szakról, azt megköszönném!

2022. jún. 22. 22:53
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
5%
Egyik se jó, ha már gazdasági szakra akarsz menni, akkor csakis az alkalmazott közgazdaságtan
2022. jún. 23. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
5%
Gazdálkodás és menedzsment: mondanám, hogy kitörölheted vele, de ez nem igaz. Túl kemény a papír.
2022. jún. 23. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Akkor milyen szakot javasoltok? Manapság mindenre csak azt mondják, hogy nem jó... alkalmazott közgazdaságtan-t ajánlotta az első.

Ezen kívül van még?

2022. jún. 23. 09:06
 4/15 anonim ***** válasza:
18%
Inkább a gazd.men., mert utána még mehetsz marketing mesterre.
2022. jún. 23. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
És ha pl. nem szeretnék majd mesterre menni?
2022. jún. 23. 13:01
 6/15 anonim ***** válasza:
84%

Pénzügy-számvitel, nemzetközi gazdálkodás.

De a gazdmen, kermark meg ezek tipikusan azok a szakok, amire az megy, aki nem tudja mit akar, csak legyen egy papírja


Marketing mesterre meg bármilyen gazdasági szakról mehetsz. Nagy az átjárás

2022. jún. 23. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
88%
Remélem, itt mindenkinek legalább egy alkalmazott közgazdász diplomája van, komment huszárok.
2022. jún. 23. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
24%
El lehet végezni a gazdment, de akkor menj utána közgazdasági elemző mesterre
2022. jún. 23. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
83%

Na akkor szakmabeliként hadd szóljak hozzá.


Egyetértek azzal, hogy ha jó vagy matematikából, akkor menj matekosabb alapszakra, ezek pedig:


* Alkalmazott közgazdaságtan, lehetőleg SPM képzéssel együtt

* Gazdaság- és Pénzügymatematikai Elemző (GMPE) szak

* Esetleg sima Matek BSc + Biztosítási és Pénzügyi Matematikai MSc

* Marketing alapszak és ELTE Survey statisztika mesterszak


Mivel én az utolsó opciót tolom (csak nem az ELTE-n hanem külföldi egyetemen), azaz data scientist vagyok marketing képzéssel és szakmai háttérrel, ezért természetesen elfogult vagyok a 4. opció irányába, de az előzőek is tökéletesek, sőt.


Ma már egyébként simán lehet külföldre menni mesterszakra, nem kell magyar egyetemekkel kalkulálnod, nézd meg pl. ezt a képzést az Erasmuson:

[link]


Nagyon jó opció még a pénzügy-számvitel alapszak és pénzügy mesterszak is.


Ami a marketinget illeti: egy kis félreértés övezi, miszerint a marketing "reklám" vagy "értékesítés" lenne. Hát nagyon nem. Ezek egy KIS részei a marketingnek, de egyiket sem marketingesek csinálják!!! A reklámot kommunikációs ügynökségek (ahol kommunikációsok, magyar szakosok, filmesek stb. dolgoznak, NEM marketingesek!!!), az értékesítést meg mindenféle emberek pl. mérnökök, műszaki menedzser szakosok stb. Marketinges alig.


Akkor mit csinál a marketinges?

- Primer és szekunder piackutatást (többnyire szociológusokkal közösen)

- Trendelemzést (szintén szociológusokkal közösen)

- Termékfejlesztést (!!! mérnökökkel közösen - az egyik félreértés, hogy a termékeket mérnökök fejlesztenék... nagyon nagy mértékben nem. Marketingesek fejlesztik, mérnökökkel karöltve. Ld. Steve Jobs és Steve Wozniak...)

- Árazási stratégiát

- Értékesítési csatornák menedzselését (még egyszer: NEM ők értékesítenek. ők szervezik meg, hogy a terméket hol árulják, milyen boltokban stb. stb.)

- Marketinglogisztikát

- Online marketinget (webshop, weblap, kampányok stb.)

- Online és offline promóciókat, reklámokat (még egyszer: NEM a marketingesek készítik a reklámokat, hanem kommunikációsok!! A marketingesek elemzéseket készítenek, reklámbüdzsét allokálnak, együttműködnek a kommunikációsokkal és ügynökségekkel, NEM reklámoznak)

- Eseménymarketing (pl. street fesztiválokon, zenei fesztiválokon stb.)

- Merchandising (hogyan legyen az áru elhelyezve az áruházakban stb.)

- Arculattervezés [grafikusokkal, ügynökségekkel közösen]

- PR (újságcikkek írása, vagy akár blog, vlog, stb.)

- Ügyfélszolgálat, call center [MEGSZERVEZÉSE!! nem mi ülünk a call centerben...]


... és ami a legfontosabb:

- Marketingstratégia

- Termékstratégia

- Forgalmi és kampányelemzések

- P&L jelentések

- BSC

- ... rengeteg, rengeteg elemzés, statisztika és ez egyre inkább így lesz.


Marketing szakember vagy osztály MINDEN céghez kell (amelyiknek nincs, az hamar be szokott bukni), és még egyszer: a marketingesek értelmes tervező munkát végeznek, nem a call centerben hívogatják az embereket.


A marketingben hatalmas lehetőség van és nagyon jó karriert és jövőt is biztosít. Ha rendesen csinálod.

2022. jún. 23. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
0%

A marketing ROSSZ


A marketingnek nincsenek pozitív externális hatásai a társadalomra. A közgazdászok nagyrésze egyetért abban, hogy a marketing, a reklámok piaci kudarcokat okoznak. A reklámok elsősorban a fogyasztók érzelmeire hatnak, meg akarják téveszteni a fogyasztókat, hogy olyan termékeket vásároljanak, amiket valójában nem vennének meg. A fogyasztók számára pedig túlságosan magas kognitív költségeket jelent, hogy elkülönítsék a manipulációt a tényinformációtól. A marketing továbbá márkahűséget épít, ami növeli a piacra való belépés költségeit és csökkenti a piac megtámadhatóságát!!!!

A marketing tehát káros a tökéletes versenyre és a Pareto-hatékonyságra!


Ne legyél marketinges, legyél igazi közgazdász, aki hozzájárul az emberek jólétének növeléséhez!

2022. jún. 24. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!