Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mit csináljak, ha mindenképpen...

Mit csináljak, ha mindenképpen építész mérnök akarok lenni, de nem igazán megy a rajzolás?

Figyelt kérdés
2011. okt. 10. 19:23
 1/7 anonim válasza:

akkor semmiképp se menj annak.


Nekik 8 tantárgyból 5-ön rajzolnak, kb. éjjel-nappal.

A műszaki rajzok mellet sok szabadkézi rajz van és van festés is. Végigrajzolják a 4-5 évet.

2011. okt. 10. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
tökéletes térlátás kell hozzá.
2011. okt. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Mondjuk 13 éves vagyok szóval talán van idő a rajz tanulásra. Esetleg elmehetnék egy rajzos gimibe.
2011. okt. 10. 19:40
 4/7 anonim ***** válasza:

Én építészhallgató vagyok, és lebeszélnélek. Pláne ha nem megy a rajzolás, akkor eléggé szenvedni fogsz, főleg az elején, amikor több a szabadkézi rajz.

De nem is ez a fő érvem, hanem az hogy iszonyat telített a szakma, pang az építőipar, nem fogsz tudni elhelyezkedni. Aztán még mesélhetnék rémtörténeteket, hogy átlagosan miért 7 év alatt végezzük el az 5 éves képzést...

De ha mindenképpen építész akarsz lenni, akkor javaslom hogy iratkozz be az adott egyetem rajzelőkészítő tanfolyamára. Itt kifejezetten azt oktatják, amit a rajz alkalmasságin kérnek majd, és amire később is szükséged lesz. Persze ez nem olcsó mulatság, BME-n pl 80.000 HUF.

Én azt is meggondolnám, hogy az építőmérnökit jelöljem be. Ott nem kell rajztudás, hasonló szakma, és jobban lehet vele érvényesülni. Bár a matek és statika része nehezebb, de rajzzal, ábrázoló geometriával nem szívatnak annyira. (bár valamilyen szinten ezek mindegyikét tanulod, akárhova mész, teljesen nem úszod meg őket)

Aztán vannak még rokon szakmák, pl energetikus, azon belül épületenergetika szakirány. Mostanában felkapott, az eleje tiszta gépészet, de ha azt túléled, szakirányválasztás után már épületekkel is foglalkoztok.

2011. okt. 10. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?