Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » 3D modellezést hol tanulhatnék...

3D modellezést hol tanulhatnék felső szinten?

Figyelt kérdés

Blender-ben szoktam alkotni, és ezen kívül nemigazán érdekel olyan dolog amivel pénzt lehetne keresni. Aztán kereslet gondolom van erre, hiszen pl minden videójátékban valakinek meg kell csinálnia a modelleket.


Milyen egyetemeket/főiskolákat, esetleg tanfolyamokat ajánlotok ?


Annyit hozzátennék (nem tudom számít e) hogy rajzolni nem igazán tudok, de pl blenderben ennek a hiányát még nem nagyon tapasztaltam.



2014. nov. 15. 22:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Tanfolyamokon általában az alapokat kapod meg. Nincs olyan, hogy elvégzel egy tanfolyamot és profi leszel. A felső szintet úgy éred el, ha magadtól gyakorolsz (sokat), önállóan alkotsz, fejleszted magad.
2014. nov. 15. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Igen ez nyilván így van, csak itt főleg olyan okatásra gondoltam, emiről papírt is kapok. Hiába tudok én bármit is, ha nincs róla papírom...

Tanfolyamokat mellékesen említettem, főleg egyetem/főiskola az amit keresek, azok érnének valamit...


Vagy szerintetek lehetne puszátn úgy is állás találni, hogy demonstrálnám mit tudok és az alapján vesznek fel ? (tudom hogy volt már rá példa, de ez mégis mennyire jellemző?)

2014. nov. 15. 23:26
 3/11 anonim ***** válasza:
Ha van referenciád akkor lehet munkát találni.
2014. nov. 15. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Van ezzel kapcsolatban tapasztalatod?

Hogyan működik ez? Pl elküldöm az önéletrajzom egy cégnek, és mellékelem, hogy milyen projeketeken dolgoztam amatőr szinten?

Pl ha egy modolt játékhoz készítettem modelleket, akkor az alapján lehetséges hogy alkalmaz?

2014. nov. 16. 00:26
 5/11 anonim ***** válasza:
Csinálj egy oldalt ahova feltöltöd a referenciáid, esetleg egy pdf fájlba rendezd be őket és úgy küld el.
2014. nov. 16. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
69%

Aki egy papirt tud csak felmutatni (legyen az akár egyetemi), nem jut az életben sehova.

Nem gyári munkás akarsz lenni, ahol egy papirral igazolod, hogy tudod utánozni amit az iskolában mutattak.


Nem kérdezik hogy amatőr vagy profi vagy, dolgoztál e másnak, vagy otthon anyudnak mutattad csak meg a munkáid addig. Elkészítesz egy portfoliót, belerakod a legjobb munkáid, önéletrajzban felsorolod mihez értesz, mióta csinálod. A munkád beszél helyetted. A munkaadónak a tudásod kell, nem a papir vagy a neved (bár lehetsz olyan hires, hogy a neved miatt kérnek fel valamire).


Blendert elfelejtheted ha komolyan akarsz ezzel foglalkozni, 3ds Max amit meg kell tanulj, ha modellezni szeretnél, photoshop fog kelleni, felsőfoku angol, zbrush, és rajz. Nem érzed talán a hátrányát, de rajzolnod tökéletesen kell, annak ellenére is, hogy számítógépen dolgozol. Ha van egy ötleted, másnak meg kell mutatni, és általában nem lesz időd modellezni, előtte, 1-2 perc alatt fel kell vázolnod, és ha időben be kell fejezni a munkát, akkor rajzolnod kell, mert ha modellezésnél hibázol, az lehet több óra munka, de rajzban csak 1-2 perc.


Ha fejlődni akarsz, animációt (magyarországon csak a régi 2d animáció van), azt tudom ajánlani, vagy fotó szakot. Nem a papir miatt, hanem megtanulod a digitális kommunikáció alapjait, szinek, kompozició stb, de ezeket neten is meg lehet tanulni gyorsabban, olcsóbban, könnyebben.


Több youtube-os channel van, ahol nagyon szépen megtanítanak rajzolni, és ajánlom a számítógépes rajzolást is. Az inkább a koncepciós vagy az illusztrátor dolga (számítógépen kitalálni/felvázolni a dolgokat), de ugy érzem a modellezőnek is ismernie kell a digitális rajzolást/festést (és valószínűleg nemsokára, pár év mulva, elvárás is lesz).


Munka mindig lesz, de nem olyan egyszerű dolog ez mint ahogy kinéz. Nem tudom mennyire csináltál komoly dolgokat blenderben, de napi 8 órában modelleket csinálni nem olyan egyszerű és jó móka mint ahogy sokan gondolják.

Ne érts félre, szerintem az, de ezzel nagyon sok munka van mire kész lesz egy call of duty karakter ami olyan menőn néz ki.

Röviden: ezt vagy utálni, vagy imádodni fogod, nincs középut.

2014. nov. 17. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Eddig még főleg csak Blenderben dolgozgattam (bár még nem olyan rég óta)... sok jót hallottam róla, és gondoltam ha ebben megtanulok, akkor más programban is fogok tudni (vagyis könnyen belejönnék), végülis az alap koncepció ugyan az...


A rajzolással kapcsolatban igazad lehet, de mit csináljak ha egyszerűen nem tudok... bár biztos lehetne fejleszteni valamennyire a rajztudásom, de ehhez tehetség kell...


Modellezésben meg eddig azért nem számított, mert pl ha akartam egy fegyvert modellezni, akkor elég volt kitalálnom, esetleg egy kezdetleges rajzot készíteni, és aztán a többit meg már a programban csináltam...


Amúgy meg gondolom a modellezőkből is van egy csomó fajta.. valaki arcokra, elő dolgokra fókuszál, valaki architektúrára, valaki a textúrára, animációra stb.. szóval mindet nem is nagyon lehet megtanulni...

őszintén, eddig zbrush szerű organikus modellezéssel nem foglalkoztam, és nem igazán tudom, hogy teljesítenék benne... lehet ahhoz nincs is tehetségem (mert gondolom annál különösen fontos, hogy szépen tudj rajzolni), de ettől függetlenül élettelen dolgokat meg tudok rajzolni 3d-ben, és eddig a kreativitással sem volt gondom.

Azt szeretem a modellezésben, hogy ott meg tudom rajzolni azt amit elképzelek.. míg papíron, 2d-ben ez soha nem ment

2014. nov. 17. 18:14
 8/11 anonim ***** válasza:

Az önbizalom hiányát érzem a levegőben :).


Mindent meg lehet tanulni/csinálni. Ezt komolyan is gondolom. Lehetsz akárki, akármi, csak tudnom kell pontosan mi az amit szeretnél. Ha azt tudod, akkor már csak annak kell utána nézned, hogy érd el és tenni érte hogy el is érd.

Ha le akarod futni a maratont, akkor nem buli ha megállsz a felénél.


Modellezésnél vannak kategóriák, de egy egy kategória több mindent foglal magába. Vannak karakter modellezők, ők mindent tudnak a karakterekről. Vannak környezet modellezők, ők nem csak dobozokat és falakat készítenek, hanem annál sokkal komolyabb dolgokat is (űrhajó, sci-fi fegyverek/környezeti elemek, vagy középkori városok/tárgyak és a modern hadviselés elemei/mai városok pontos mása stb). Vannak táj modellezők, akik a tájat és a vidéket készítik el, többnyire virág/gaz/fák/stb, dombok/hegyek.


Ha a skyrim-ot vesszük, ott nagyon szépen látszik. Voltak a karakteresek (lehet külön a szörny-állat és ember készítők), környezet modellezők (várak, házak, tárgyak, stb) és a táj készítői. (persze ez mindig több részre oszlik még, de ezek a fő elemek).


---------


Rajzolni meg tudsz tanulni, az nem tehetség. Aki jól rajzol, arra azt mondjuk tehetséges, de valószínűleg csak sokat rajzolt előtte is, és azért lett annyira jó. (Persze vannak akiknek könnyebben megy, de a legcsúnyábban rajzoló is eljuthat a profik közé, csak esetleg kicsit több időbe telik)


Ha elkezded az alapoktól, 2-4 éven belül te is "tehetséges" leszel. A 2-4 év az átlag idő ahhoz hogy valamit elsajátíts magas fokon. Ha naponta rajzolgatsz, akkor ennyi idő alatt simán megtanulsz nagyon szépen rajzolni. Ebben biztosítalak. Suliban sok embert láttam, aki csúnyán rajzolt, és később nagyon sokat fejlődött, el is kerülte a lustábbakat. Az egyetlen módja, hogy szépen rajzolj, ha rajzolsz. Youtube-on sok videó van kezdőknek, indulásnak nagyon jó. Először meg kell tanulnod a rajzolás alapjait, és sok időd nyersz ha valaki elmondja neked, mintha magad akarnál rájönni.


Eleinte könnyű a neten találni anyagot (bár néha nem lehet, és akkor kell a rajz), de komolyebb munkához új dolgot kell kitalálnod, a neten talált dolgok már koppintásnak számítanak, amire senki sem kiváncsi. Új dolgot kell alkotnod, amit legkönnyebben úgy érsz el, ha rajzolsz. Én általában 20-30 rajzot készítek mielőtt valamirevaló ötlet pattan ki a fejemből.

Az első 15-20 "ötlet" valójában csak emlékből jön. Miután ezt kimerítetted, akkor jönnek a saját ötleteid, és itt kezd igazán nehéz lenni a dolog. A húsz ötlet után saját terveid kezded rajzolni, egyedi terveket, és akkor kell még legalább tíz. A huszadik után jön a gagyi saját ötlet, majd fejlesztgeted, és kb a harmicadiknál eljutsz egy szép kis tervhez, DE csak akkor ha mindet lerajzolod.


Szóval kezdj neki, és tanulj rajzolni, mert meg lehet, és ha ezt akarod csinálni, akkor meg is kell.


---------


ZBrush-t használnak már mindenhol, nem csak emberek és szörnyek készítésénél. Pl a fegyveren a karcolásokat (csak maradjunk a fegyvereknél, de minden apró részletet már ezzel csinálnak. Később erről a high-poly modelről leveszik a Normal mappot, és ráteszik az alap 3d modellre, ami igy kevés háromszögből áll, de látszólag rogyásig van részlettel).

Szóval kell a ZBrush is.


---------


Amit említettél, hogy animáció meg textúra, az más dolog. Vannak animátorok, textúra művészek, ők nem modelleznek, teljesen más a munkájuk.

Vannak karakter modellezők, ők állat-ember-szörny modellezésében tarolnak. Vannak táj modellezők, ők nagy kiterjedésű területeket készítenek el úgy, hogy az szép legyen és a számítógép is elbírja (pl witcher 3), és vannak környezet modellezők, akik legtöbbször tárgyakat modelleznek (ez lehet egy hatalmas űrhajótól kezdve, egy sátoron/köpenyen át, néhány tégláig).


Ez tovább oszlik ha valaki specializálódik (de akkor nagyon profi abban amit csinál) pl csak ember, csak szörny, csak sárkány, csak autó, csak bútorok, csak sci-fi elemek stb (nem mind játékhoz).



Még egy dolog ami nagyon fontos, hogy megtanulj angolul. Az nélkül nincs esélyed. Az angol olyan mint a levegő, az nélkül nem tudsz élni ebben a szakmában (és valójában nagyon kevésben nélkülözhető ma már).


Szerintem válts 3ds Max-ra ha ilyesmit szeretnél csinálni. Könnyebb váltani ha ismered a blendert, de minek szenvedni a váltással, ha kezdheted rögtön azzal amit kérnek?


Sokkal nehezebb ez a szakma mint ahogy kinéz, de mint mondtam, ha ezt akarod, akkor már csak ki kell találni, hogy érd el, és jelen esetben úgy, ha gyakorolsz és tanulsz.


Gondolom már egy szép kisregény írtam, de remélem segít.

2014. nov. 18. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Először is szeretném megköszönni, hogy ilyen részletesen kifejtetted a válaszaid, már most nagyon sokat segítettél.


Remélem igazad van a rajzolással kapcsolatban, és majd gyakorlással belejövök. (ez is olyan dolog lehet, mint a gitározás. Egy átlag ember, ha lát valakit gitározni, egyből azzal jön hogy milyen tehetséges stb, pedig több köze van a több száz, ezer, óra gyakorlásnak hozzá)


Angollal szerencsére nincs problémám, anélkül nehéz is lenne ezt tanulni.


Amúgy szerintem most mindennel fogok foglalkozni egy kicsit, úgy majd jobban el tudom dönteni mi érdekel legjobban, miben vagyok jó. A modellezésen kívül az animáció is érdekel, és még sok más is, szóval ez az egész összefolyik, egyenlőre nem tudok kiválasztani csak 1 dolgot.



Amúgy te milyen szinten foglalkozol ezzel? Amatőr, hobbi szinten, vagy ez a foglalkozásod is?

2014. nov. 18. 14:51
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Én építészeti látványtervezéssel foglalkozom (archviz), de régebben én is ilyesmiket szerettem csinálni (modellek, kis animációk), a 2d concept art-ot imádom, az animációkat, speciális effekteket, szép modelleket, stb, de ezekkel csak hobbi szinten foglalkoztam, mert jobban lekötött az építészet és a látványtevezés.

_____________


Szerintem úgy jössz rá leggyorsabban mit szeretsz, hogy egy nem túl komplikált dolgot csinálsz először.

Kitalálod, elkeded modellezni. Ha megvan, akkor uvw unwrap és elkészíted a textúrát. Ez után jön a riggelés, Végül pedig az animáció.


Ez egy hosszú folyamat lesz, mivel mindent csinálsz, de egyszerre csak egy dolgot, és így tanulsz a legtöbbet leggyorsabban, közben rá is jösz mivel szeretsz babrálni a legtöbbet.


A jelenet lehetne mondjuk egy nagy robot pók, ami mászik a földön egy romos félkész épületben, majd a földröl felmászik a mellette lévő falra, mászik felfelé, és átmászik egy, a falban, magasan lévő lyukon, ezzel eltűnik a szemünk elől.


Ehhez a jelenethez elég jól kell modellezni (maga a pók, romos épület, kiálló vasrudak, betondarabok, félkész oszlopok, háttér modellezése stb).

A textúra elég egyszerű, de nem túl egyszerű (graffitik a falon, piszkos beton, törmelék textúrája, pókon sokfajta karcolt fém és műanyag textúra stb).

A riggelés elég bonyolult, főleg ha nem csináltál soha. Meg kell találni a csuklópontokat, pl a lábakon a térd résznél, boka résznél, nyak stb, mindenhol ahol mozog a teste, és ezt szépen megcsinálni, hogy animációnál ne legyen gond. Modellezésnél is gondolni kell erre. Nézz mech/pók videókat/fotókat/modelleket/rajzokat/stb és elemezd, hogy oldják meg a csuklók mozgását elfordulását.

Animáció lesz igazán nehéz ha nem csináltad előtte. Ott rengeteg új eszköz/szerszám lesz, ami csak az animációhoz kell, és összehangolni az összes láb mozgását úgy, hogy jól is nézzen ki, plusz a fej-test mozgást, és a kameramozgást is megcsinálni egy komoly feladat.


Ennek az a lényege, hogy csináld az összes részt, legyen tapasztalatod, tanulj. Akármelyik is szeretnél majd lenni, a többi részt is kell ismerned. Modellezőként szem előtt kell tartani hogy azon mások is dolgozni fognak, és nekik is meg kell feleljen a modell. Textúrát nem praktikus rosszul felépített modellre készíteni, animálni meg valószínűleg nem lehet vagy rémálom. Viszon az animációs is ismernie kell a többi munkáját, mert az alapján meg tudja előzni a problémákat/fel tudja gyorsitani a folyamatot.


Csináld meg ezt a jelenetet, vagy találj ki magad egyet, de hasonló komplexitású legyen, és egyszerre csak egy dolgot csinálj, ne siess előre, mert akkor egyiket sem fogod rendesen megtanulni. Néhány hónapig el fog tartani, lehet egy év is mire egy ilyen videót összeraksz, de mire kész lesz, rengeteg tanulsz majd.

2014. nov. 19. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!