Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Milyen végzettség kell ahhoz,...

Milyen végzettség kell ahhoz, hogy utasszállító (repülőgép) pilóta lehessek?

Figyelt kérdés
2010. ápr. 18. 09:10
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Kar

Légiközlekedési hajózó, közlekedésmérnök ezen belül kell választanod majd a pilótaképzést.

Elég drága, arra készülj fel. Nézd meg a honlapjukon a képzési kínálatot:

[link]

Közlekedésmérnöki képzésen belül kell keresni.

2010. jún. 5. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
köszi, ez igen hasznos volt :)
2010. jún. 11. 23:14
 3/11 anonim válasza:
80%
Szóval akkor minden pilótának mérnök végzettsége van? Ezt ugye csak viccből írtad? (jó nagy marhaság)
2010. jún. 24. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Én voltam az eredeti válaszoló.

A kérdés úgy hangzott, hogyan lehet belőle utasokat szállító repülőgép pilótája. Ha ilyen repülőgép alatt mondjuk egy Boeing-777 gépet értünk és a kérdező nagy légitársaságokhoz akar eljutni, akkor ez a célszerű képzés.

A régi rendszerben is mérnöki diplomát adtak a sugárhajtású gépek vezetői.

Bár, ha már kérdés, legyen teljes a válasz, sokkal részletesebb, mint ahogy a kérdésben volt.

Miért is ne? :-)


Tehát ahogy az autók esetében, úgy a repülőgépeknél is több "jogosítvány" létezik. Ezek:


PPL - magánpilóta - ezzel pénzt nem lehet keresni, csak hobbirepülést lehet végrehajtani és gyűjteni a repült órák számát. A repült óraszám fontos a pilóta pályafutásában, ez egy fontos mérőszám. Az első 200 órát PPL-es engedéllyel kell összegyűjteni. Tehát első lépés a PPL megszerzése és 200 órát kell pilótaként a levegőben töltened (minimum).


CPL - üzleti pilóta - ha megvan a 200 repült óra, akkor lehet letenni a CPL-t. Ezzel már lehet repülőt vezetni és kaphatsz is pénzt azért, hogy repülsz, magyarul alkalmazhatnak pilótának, kiválthatsz vállalkozóit, stb. Ha már van 400 repült órád, akkor tehetsz egy oktatói vizsgát is és lehetsz oktató.


ATPL - utasszállító repülőgép vezetői engedély - ez már több hajtóműves gépekre is jó. Ha ez a vizsgád megvan, akkor még le kell tenni az egyes típusokra is a vizsgát, tehát ez egy általános engedély. Ennek birtokában jön a típusengedély és egyéb kiegészítő vizsgák. Nagyon leegyszerűsítve azt lehet mondani, hogy a PPL és a CPL esetén az alapján kell tudni repülni amit látsz és amit a műszerekről leolvasol, de ATPL birtokában csak műszerekkel is kell tudnod repülnöd. Ehhez az engedélyhez már angolból is jónak kell lenned. Van egy speciális angol, az úgynevezett angol fónia, ami nem más, mint az angol nyelvű rádióforgalmazás. Ez nem egy egyszerű angol, tele van speciális rövidítésekkel. A korábbi szintű jogosítványokhoz is szükséges, ha elhagyod az ország területét. Angol fónia nélkül nem léphetsz ki a magyar légtérből.


Mivel a kérdés egyértelműen az utasszállító repülőgépekre vonatkozik, ezért nem térek ki a vitorlázó engedélyre, az SPL-re, az A,B,C kategóriákra, a VFR és NVFR vizsgákra, mivel egyértelmű, hogy neki a célja az ATPL, tehát neki mindezek szükséges lépcsőfokok.


Az ATPL előtti szint kb. (minden költséggel együtt) 4-4,5 millió forintból magánúton is megszerezhető, különböző repülős tanfolyamokon, magáncégeknél. Ehhez képest az egyetem mérnöki képzésén belül ennek töredékét kéri el a diákoktól. Ha jól tudom, akkor minden költséget összegezve ez nem több 1,5 millió forintnál.


Amúgy van ATPL-ig felsőoktatáson kívüli út és akkor nem lesz mérnök a pilótából.

Például:

[link]

Ők szerveznek ATPL-elméleti képzésig mindent.

A gyakorlati képzés elindítása létszámfüggő. Úgy értesültem, hogy ez a társaság szervez majd ATPL-gyakorlati képzést is.


Úgy tudom, hogy jelenleg egyetemi életen kívül nincs Magyarországon ATPL-gyakorlati képzés, ezért javasoltam a kérdezőnek az adott egyetemet.

Még annyi hiányossága van az eredeti válaszomnak, hogy Budapesten a BME közlekedésmérnökin is van pilótaképzés:

[link]

A BME-ről azonban annyit kell tudni, hogy igen nehéz elvégezni. Ha esetleg valaki ide elkezdené leírni, hogy "csak tanulni kell" meg ilyesmi, akkor is tény marad, hog piszok nehéz.


A válasz írója egykori BME-s, aki magáncégeknél szerezte meg az engedélyét, úgyhogy tapasztalatból tudja, hogy a legkedvezőbb árban, oktatói minőségben, felszerelésben Nyíregyházán van ATPL-engedély megszerzési lehetőség :)


Persze ehhez el kell viselni, hogy az ember kap mellé egy mérnöki diplomát.

2010. jún. 27. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
ebben aztán tényleg benne volt minden amire kíváncsi voltam, ezer köszönet! :)
2010. júl. 3. 16:49
 6/11 anonim ***** válasza:

kell angol és matek éretségi.

(még csak Zlin 142-sel repülők de B737-800-sal fogok majd)

2010. szept. 24. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat, tényleg sokat segítettek.

remélem én is bejutok valamilyen módon a Nyíregyházi fősulira :-)

2011. jan. 2. 22:30
 8/11 anonim ***** válasza:
Utolsó előtti: hol repülsz te Z-142-essel?
2012. máj. 15. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Én a mai nap folyamán beszéltem a Nyíregyházi főiskolával, és ha hivatásos pilóta szeretnél lenni, ott is ugyan úgy ki kell fizetned a képzés díját ami 10.500.000 Ft. Az állami támogatott képzésre a felvételi ponthatár 459 pont volt tavaly, amibe kötelező a matek, és ha az emlékezeteim nem csalnak akkor költségtérítésesen 294 pont + szemeszterenként 325.000 ft a fizetendő tandíj.
2012. nov. 12. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
És a végzettség közt mi a különbség amit itt lehet " [link] illetve amit a Nyíregyházi egyetemen lehet tanulni? ha szabad kérdeznem :)
2015. jan. 3. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!