Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » ELTE programtervező szak...

ELTE programtervező szak tényleg csak át lett nevezve?

Figyelt kérdés

Innen-onnan hallottam, hogy eredetileg matematika szak volt, vagy hasonló, de mivel kevés jelentkező volt, ezért át lett nevezve. Ez igaz?

Aki erre a szakra jár, mi a véleménye róla?



2018. febr. 21. 19:21
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

A régi neve valóban programtervező matematikus volt (nem csak az ELTE-n, a többi egyetemen is így hirdették meg). Valahol a bolognai rendszer bevezetésével kapott új nevet.


Én a BSc-t és MSc-t is ebből csináltam, csak akkor jelentkezz ha valóban érdekel (és nem csak a jó fizetés motivál, mert a matek füzet felett ülve az kevés lendületet fog adni:D). Meg persze szorgalmasnak kell lenni. Kb ennyi.

2018. febr. 21. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Tehát tényleg kőkemény matek...?

Maga a programozás abszolút érdekel, programozgatok is (főleg adatbázis kezelés).

De végül játékfejlesztőként szeretnék elhelyezkedni grafikával párosítva. Akkor jól gondolom, hogy az ELTE programtervező szakja legkevésbé sem alkalmas erre? Programozási alapokat bőven megadja nem igaz?

2018. febr. 21. 19:29
 3/13 anonim ***** válasza:
75%
Tényleg kőkemény matek. A programozási alapokat félig-meddig megadja, de inkább arra tanít meg, hogy hogyan lehet logikusan gondolkodni és otthon, egyedül elsajátítani a programnyelveket.
2018. febr. 21. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat:) AKkor lehet talonba megy az ELTE.
2018. febr. 21. 19:33
 5/13 anonim ***** válasza:
79%

Az általad leírt célhoz ez a szak a legmegfelelőbb. Igen, elég kemény a matek, de pont a játékfejlesztéshez, grafikához kell a legjobban.

Az egyetem mindenből egy alapot ad, aztán rajtad múlik, hogy milyen irányban indulsz el és fejleszted magadat. A képzésnek nem az a célja, hogy profi programozókat termeljen a multiknak (sokan ebben a tévhitben élnek, azért mondják, hogy az egyetem felesleges), hanem egy látásmódot alakít ki benned. Más szemlélettel fogsz megoldani egy problémát.

2018. febr. 21. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Oké ez kellett. Akkor marad első helyen a jelentkezéseknél, aztán már csak a tanulás van hátra.
2018. febr. 21. 19:39
 7/13 anonim ***** válasza:
8%
Tipukus eset. Hidd el jatekot fejleszteni nem olyan moka es kacagas es izgalom mint azt elkepzeled. En mernok infon vagyok es itt is halalrauntatnak a targyak, egy szoftver tervezo orank van a tobbi matek fizika halozatok elektronika. Ha nem eroltetik a szuleid az egyetemet akkor en okjt javaslok fizud nem lesz olyan magas de tobb elvezeted lesz az eletben es ha van egy jo angolod akkor barmit megtanulhatsz ami erdekel netrol. De ha into szavam nem terit jo utra, legalabb annyit nezz meg h hogyan raknak ossze egy jatekot, es igen nezd vegig a tobb reszes tobb oras videot, ha ezutan is van kedved akkor hajra.
2018. febr. 21. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Már alsós korom óta játékokat készítek, jól tudom, hogy mit jelent játékot írni, vagy motor segítségével összerakni.

Game maker Studio, RPG maker kb összes verziója, (főleg) Unity számomra az otthonaim. Több ezer órányi hasonló videókat, streameket néztem, úgyhogy szerintem állíthatom, hogy van rá affinitásom. PS-t évek óta használom.

De visszatérve. Én mindenképpen szeretnék diplomát, számomra ez nem vita tárgya.


Esetleg tudnál ilyen OKJ-t javasolni?

2018. febr. 21. 19:48
 9/13 anonim ***** válasza:
91%

Az a helyzet, hogy pályákat tervezni unityben vagy unreal engineben vagy lepakolni az objektumokat nem programozás, az játéktervezés. Van beépített visual scripting nyelv, de az is maximum a tervezéshez jó, hogy hozzávetőlegesen hogyan gondolkozzon az AI vagy hogy mozogjon a karakter. Ha játékprogramozó leszel, akkor nem ez a dolgod, hanem az, hogy a már történetírók, grafikusok, dizájnerek által összerakott játékot optimalizáld. Ezt úgy kell érteni, hogy az egészet át kell írnod C++-ba, mert az sokkal gyorsabb, mint egy magas szintű script nyelv. Azt pedig látjuk, hogy egy rosszul optimalizált játéknak milyen nevetségesen nagy játékigénye van. Ehhez pedig kell matematika, vektorokkal, mátrixokkal kell dolgozni, akkor is, ha a grafikai részt programoznád: merre néz a kamera, hogyan követi a karaktert, stb.


Ha AAA csapatba akarsz bekerülni, oda megkövetelik a computer science diplomát, indulni szoktak játékprogramozó mesterképzések is, mondjuk nem itthon. Szerintem nézegesd, hogy milyen állásokat kínál a Blizzard, EA, Ubisoft stb, ahol leírják, hogy milyen követelményeknek kell megfelelni, a továbbtanulásodat pedig tervezd aszerint. Van itthon is indie játékfejlesztő csoport, azokra a honlapokra is eltévedhetnél, de OKJ-s képzést egyik se szereti.


Ha nem játékprogramozó, hanem játéktervező akarsz lenni, ahhoz nem kell egyáltalán programozás, legfeljebb előny. Ehhez meg tényleg felesleges elvégezni bármilyen képzést, OKJ-t is.

2018. febr. 21. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Sajnos az ELTE-n még mindig azt hiszik hogy assembly-ben megy vagy lyukkártyán a programozás a matek oktatást is ehhez igazítják


+ valszeg van egy csomó feles matektanáruk ezért nyomatják a matekot hányásig...


Eredetileg progarmozó matematikus volt a szak fél évig "élveztem"

2018. febr. 21. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!