Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » 35 évesen késő már hivatásos...

35 évesen késő már hivatásos légiforgalmi pilótának tanulni? Meg fog így térülni ez a befektetés?

Figyelt kérdés

A Bme-n néztem ki a repülési specialista képzést. Még a régi (5 éves) rendszerből van egy magyar tanári diplomám,tehát elvileg jelentkezhetek rá, mivel posztgraduális a képzés. Mindig is érdekelt ez a szakma, de soha nem volt lehetősègem és pénzem a repülèssel komolyabban foglalkozni, ráadásul sokáig angolul se tudtam, mivel az iskoláimban nem oktatták ezt a nyelvet. (német nyelvet oktattak) Azóta megtanultam angolul, nyelvizsgám is van és van nèmi megtakarítasom is, persze így is gondolkodom a diákhitelben.


Érdemes lenne egy ilyen komoly befektetést igénylő elhatározásba belevágni? Lelkesedésem megvan, sztem az egészségi állapotom is megfelelő. Annyi,hogy már kicsit öreg vagyok.



2018. okt. 10. 14:31
 1/10 A kérdező kommentje:
Jah, és nő vagyok, lehet ez is hátrány.
2018. okt. 10. 14:34
 2/10 anonim ***** válasza:
34 vagyok es tanulok (igaz, nem ezen a területen). Én is hosszú, új utat választottam és leszek vagy 45 mire a végére érek. De úgy vagyok vele, hogy amíg azt tanulom, amit szeretek, addig ez már meg is térült nekem. Nem anyagiakban mérem az értékét, hanem abban, hogy minden nap vidáman foglalkozom vele, mert jólesik. És nekem így megéri. Persze szeretnék sokáig dolgozni és jó szakember lenni végül. De már addig is lehet jó :) :)
2018. okt. 10. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Hát, merész húzás, főleg, mivel mire rendes utasszállítót vezethetsz igen hosszú az út. Mire az egy rotoros gépből oda eljutsz az rengeteg idő és pénz, főleg az előírt repülési idő. Az az ami nagyon húzós pénzügyileg és sok időt is elvisz. De, összességében nem lehetetlen. Bár, az orvosi húzós, kérdés, hogy 35 évesen mennyire elnéző veled egy orvos.
2018. okt. 10. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

"Pilótaképzés ma Magyarországon kizárólag költségtérítéses formában érhető el, és a BME-n kívül mindössze néhány intézmény nyújt hasonló programot. A műegyetemi négy féléves oktatás tandíja 18,3 millió forintjából az elméleti vizsga félmillió forintba, a kereskedelmi-pilótajogosítvány közel 12 millió forintba kerül. A tandíj fedezi a gyakorlati repülési órák és a tanuló-repülőgép üzemeltetési díját is. "


[link]

2018. okt. 10. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Ha bme-ről indulnék mennyi idő míg eljutok egy első tiszti pozicíóba? Ha jól tudom még típus vizsgát kell tenni a tanulmányok után, de ha minden jól megy kb hány év alatt van meg ez mind? Tudom, hogy csak költségtérítéses képzés van, erre venném fel a diákhitelt. Ezen kívül van némi megtakarításom is.
2018. okt. 10. 15:08
 6/10 anonim ***** válasza:
Attól függ, milyen gépen akarsz első tiszt lenni? Ha már a legalapabb kétüléses gépen szeretnél ott lenni, akkor nem kell olyan sokat várnod, de az utasszállítóhoz a képzést végig kell csinálnod. Hitelre meg azért elég merész lépés.
2018. okt. 10. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Valószínüleg ezt a képzést sokan csak hitelből tudják megfinanszírozni a magyar viszonyok között. Nem hiszem,hogy lehet ezt máshogy...
2018. okt. 10. 16:23
 8/10 anonim ***** válasza:
Hát a jövőt nehéz megjósolni, de most pilótahiány van, az biztos :)
2018. okt. 15. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Igazából abszolút lehetséges, de szerintem úgy általánosságban viszonylag kockázatos az egészet egyben csinálni. Eleve hitel kell rá, ami bizony a szakmában való tapasztalat nélkül lehet rizikós is. Ez viszont nem azt jelenti, hogy lehetetlen, sőt, a komplex képzés is tökéletesen lehetséges, csak szerintem lehet biztonságosabb modulárisan csinálni. Az egészet az anyagiak határozzák meg, viszont ha lépésenként haladsz, az ára kb. ugyanannyi lesz, vagy talán valamivel olcsóbb, mintha egyből megcsinálnád az egészet. Viszont itt megvan annak az előnye, hogy már jóval hamarabb elkezdhetsz dolgozni a szakmában, és ha esetleg nem fejezed be legyen annak akármilyen oka, a már teljesített képesítések ott maradnak, azokhoz bármikor nyúlhatsz, és CPL-lel lehet már dolgozni is. Ha frozen ATPL-t csinálsz, akkor az elméleti anyagból már a CPL képzés során levizsgázol, utána X repült óra után megkapod az ATPL-t, amivel már elhelyezkedhetsz légitársaságoknál is. Nálunk szerencsére annyira nem szigorúak az elvárt repült órák számát illetően, mint az USÁ-ban.


Amit javaslok, hogy alaposan gondold meg, hogy a moduláris képzést választod-e, vagy inkább belevágsz a komplexbe, és az se feltétlen hülyeség, ha körülnézel külfödi oktatási lehetőségek között is. A probléma a magyar képzéssel az, hogy a legtöbb esetben vagy posztgrad, mint a BME-n, ami sokaknál eleve probléma, vagy ad valamilyen mérnöki végzettséget mellé, pedig egyáltalán nem biztos, hogy ez a legoptimálisabb mindenkinek, és nem feltétlenül elvárás maga a diploma sem, a mérnöki diploma meg főleg nem kötelező. Szóval olvass ennek alaposan utána külföldi fórumokn, redditen, mert sok lehetőség van, és nehéz elsőre megtalálni a számodra legoptimálisabbat.


Az viszont biztos, hogy magához a képzéshez nem vagy öreg, és szerencsére az, hogy nő vagy ma már az ég világon semmiféle hátrányt nem jelent ezen a területen. :) Olvass utána, ha gondolod, rengeteg sztori van emberekről, akik bőven 40 felett(!) kezdték el, és simán el tudtak helyezkedni. Ha nincs valami komolyabb egészségügyi, krónikus problémád, súlyos látás- vagy hallászavarod, akkor jó eséllyel azzal nem lesz gond.

2018. okt. 22. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

en is no vagyok, elmultam 40 mire megszereztem a szakszot. Igaz csak 1motoros privat jogsim van, de ha nagyon nagyon akarnam (de nem akarom) siman megcsinalhatnam az ATP-t, mert ismerek olyat (pilota forumon), aki 50 evesen kezdte es mar elsotiszt.

Angol megy ugye? Keress ra jutubon captain joe-ra. Elsotiszt vmelyik nagy cegnel. Sok hasznos infot ad pilota carrier temaban (is)!


Ami fontos, es amin sajnos sokan elcsusznak, az az egeszsegugyi. Sokan azt hiszik, eleg tanulni meg repulni sokat es kapitanyok lesznek, de egy kicsit komolyabb betegseg (cukor, szivelegtelenseg, enyhe mentalis zavar) sajnos az egesz almot meghiusitja.


guglizz ra repuloorvosra

2018. nov. 7. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!