Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Pilóta szeretnék lenni,...

Pilóta szeretnék lenni, mennyi szabadideje van egy pilótának?

Figyelt kérdés

Nagy vágyam, hogy pilóta legyek... De viszont nagyon-nagyon aggódok, hogy nem lesz időm a sportra, családomra (majd ha lesz ;)). Egy csodálatos sportot űzök az márpedig a lovaglás... 3 lovam van rengeteg minden lehetőségem van... Amit életemből és szívemből csinálok... Először nagyon meghökkentem, hogy nem lesz egyáltalán szabadidőm.... Azon is elgondolkodtam, hogy a Lovas Akadémiát választom....álmomat válasszam vagy a pénzt.... Légyszi adjatok tanácsot vagy esetleg információt a pilótáknak a szabadidejéről... Tobább tanulásom céljából!!

Köszönöm!!



2018. nov. 4. 22:37
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Szabadidővel kapcsolatban nem tudok mit mondani, de biztosan több szabadidejük van, mint annak, aki mindennap 8-9 órát munkában tölt (plusz utazás). Nekik van kötelező pihenőidő és nem minden nap repülnek.

Bár nem írod hány éves vagy és miben befolyásolná ez a továbbtanulásodat, de bármennyire is szeretnél pilóta lenni erre az egyre ne tedd fel a jövődet. Pár év alatt el lehet végezni egy tanfolyamot, bármikor elkezdheted (talán 40 éves kor a határ), előtte tanulj valamit, ne csak ez az egy szakmád/végzettséged legyen.

2018. nov. 4. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a lovaglás és a pilótáskodás egymást kizáró "szerelmek", teljes embert kívánnak. A pilóták 20-25 napot dolgoznak egy hónapban, és keveset vannak otthon ahhoz, hogy a lovaikkal eleget tudjanak foglalkozni. Egyébként repülsz már? Mert akkor tudnád, hogy vagy a lovak, vagy a repcsik.
2018. nov. 4. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Helló!

Ha azt vesszük, hogy évente maximum 900 órát repülhetnek a pilóták és a légitársaságok általában közel ennyit reptetik a pilótáikat, hónapokra leosztva nagyjából 70 órát repülnek, természetesen ez a turistaszezonoktól, meg hasonlóktól variálódhat, de nagyjából ennyi. Aztán a short-haul pilóták (akik az ilyen Budapest-Párizs, meg hasonló távolságokat repülik) nekik a munkarendjük általában úgy néz ki, hogy 5 nap munka, 4 nap szabad, vagy 6-2-6-7 és hasonlók, így eloszthatod a repült órákat, plusz mondjuk 1,5-2 órát hozzájuk adhatsz naponta, mert a 70 óra csak a levegőben töltött idő.

Én pilótának tervezek menni, szerintem ez a munkarend sokkal családbarátabb, mint mondjuk a gyármunkás, ahogy már felettem írták. Legjobb tudomásom szerint a WizzAir-nél vannak és lesznek is még egy jó pár évig üres pozíciók (2026 körül érkezik egy csomó gépük) és náluk például minden nap otthon alszol, persze ha nem csúszik át a másik napba a munkarended. Még annyi, hogy az is változó, hogy melyik nap mennyit dolgozol, lehetnek napok, amikor 9-10 órát dolgozol és vannak, amikor csak 5-6-ot.

2018. nov. 4. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm!! Amúgy 16/L vagyok...
2018. nov. 7. 08:12
 5/6 anonim ***** válasza:

"álmomat válasszam vagy a pénzt" - egyem a szived, ha gazdag akarsz lenni, akkor ne pilotanak menj :D


Tevedesben van aki azert valasztja a repulest mert baromi jol meg lehet belole elni.

Ott kezdodik, hogy a kepzes nagyon sokba kerul. Vagy felveszel hitelt, amit evekig torlesztesz, vagy vmi csoda folytan olcson meguszod a kepzest, de akkor evekre elkotelezed magad adott legitarsasaghoz (aki a kepzesedet fizeti), de hacsak nem a szomszed utcaban van a kepzes, akkor lakhatast/megelhetest kell fizetned, amig tanulsz.


Tovabba hierarchia van a pilotak kozott. Sok ido mire bekerulsz a fulkebe es akkor is "csak" elso tiszt vagy, aki minimumot kapja. Evek, mire kapitany leszel. Es ha megvaltozik az eleted (vagy a vilag) es atmesz masik legitarsasaghoz, nem szamit, hogy elotte kapitany voltal, az uj cegnel ugyanugy elsotisztkent kezdesz, elsotiszti fizetessel.


Tovabba, a pilotasag nem merul ki abban, hogy valaki a WizzAirnek dolgozik. Vannak pilota oktatok, setarepules pilotak, mezogazdasagban, idojarasban, mentesben dolgozo pilotak. Persze Magyarorszagon kevesebb, de pl. az USAban a nagy tuzeknel rengeteg pilta dolgozik az oltasnal, ok sosem visznek utasokat Abol Bbe. Sot, pilota melo az is, amikor a gep moge akasztott reklam plakatot vontatod. Szoval ne hidd, hogy csak legitarsasag pilotaskodas letezik. Van egy ismerosom (USA), aki egy magan cegnel dolgozik es hires embereket utaztat, mert ugye a celeb nem akar a tomeggel sorban allni a repteren a becsekkolasnal, ok magangeppel utaznak.


Tovabbtanulas celjabol (nemcsak a pilotasaghoz) elengedhetetlen az angol. Es ha az angol jol megy, akkor keress ra jutubon "captain joe"-ra. O egy fiatal srac, aki vmelyik nagy cegnel elsotiszt es rengeteg videot posztol a munkajarol es arrol, hogy hogyan jutott el odaig. Erdemes megnezni.

2018. nov. 7. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
ha valaki lehúz 5 évet fapadosnál, lesz annyi repült órája, amivel pályázhat ázsiába, ott havi NETTÓ 7 millió forintot is lehet keresni.
2019. ápr. 10. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!