Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Művészetek » Vannak itt olyan emberek,...

Vannak itt olyan emberek, akik úgy gondolják, hogy nem feltétlenül helyes, ha egy tanuló kettest kap a rajzára rajz órán? (bővebben lent)

Figyelt kérdés
Szóval. Szerintem, amikor olyan feladat van, amihez nem tanulni kell, hanem ügyesség, azoknál rosszul van az osztályzás (szerintem). Tehát ha mondjuk rajzolni kell rajz órán, vagy szerkeszteni mondjuk matekon, és arra a tanuló kettest kap, az nem helyes. Nem azt kéne nézni, hogy hogy néz ki, hanem hogy mennyire akarta. Mert ha mondjuk valaki béna ilyen téren, és nem tud szerkeszteni vagy rajzolni, de ő tőle telhetően mindent megtett, arra nem kéne rossz jegyet adni. Vagy kéne egy 5-s, mert hogy akarta, csak mondjuk csúnya és az volna a kettes. Tehát ha valahova nem tanulni kell, hanem ügyesség kell, ott nem azt kéne nézni, hogy milyen lett, hanem hogy mennyire akarta. Ha valaki nem ért valamihez ezért nem tudja végrehajtani, azért nem kell rossz jegyet kapnia. Ez akkor a legrosszabb, ha minden másból jól áll, és mondjuk a rajz lehúzza az átlagát. Remélem sikerült felfognotok, amit írtam. Eléggé össze vissza írtam... 17/F

2013. nov. 6. 16:05
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
88%
Pontosan! Nem értem, hogy a sutább, ügyetlenebb gyerekek esetében miért frusztrálják őket egy rohadt talajtorna kettessel? Akarta? Akarta. Megcsinálta? Legjobb tudása szerint! Jó lett? Nem, mert suta. Öröklött képességek és azok hiánya miatt büntetni egy gyereket... elég sokat elárul az iskolarendszerről! Mi most vesszük ki hasonló okok miatt a gyereket az iskolából, magántanuló lesz. Majd én osztályozom tornából...
2013. nov. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
76%
Nálunk (Szlovákiában) a rajz nem számít bele az átlagba, mert csak vagy abszolválva van vagy nem. De akkor ezek szerint Magyarországon ez is hülyén van megoldva.
2013. nov. 6. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
67%
Ha minden másból 4-5-ös vagy akkor kakkantsd hanyatt! Amúgy mondasz valamit ja, de akkor mindenki 5-ös lenne rajzból! Szóval valahol igazad van de valahol tévedsz is! :)
2013. nov. 6. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:
Az a plusz 5ös így utólag tényleg hülyeség. De ettől még a véleményem ugyanaz. És a tesit ki is hagytam a példákból. örülök, hogy nem csak én látom így ezt a dolgot.
2013. nov. 6. 16:33
 5/27 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk a tanár azt mondta, ha látja a tanulón, hogy igyekezett nem kap rossz jegyet, mert szar a rajz :) De aúgy igaz, ez egy szemét köcsög dolog...
2013. nov. 6. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 A kérdező kommentje:
Nálunk tesin van így. Ha látja, hogy akartad de nem megy, akkor kapsz egy plusz ötöst.
2013. nov. 6. 16:37
 7/27 anonim ***** válasza:
60%

Nálunk a tesitanárnak volt erre egy jó elve: egyest csak az kap, aki meg sem próbálja. Kettest az, aki rettentő béna, de legalább megpróbálja. És így tovább.

Szerintem ez elfogadható, hiszen nem csak a készségtárgyakhoz kell érzék. Én például a matekon és a fizikán kívül minden másból meglehetősen jó voltam, de azokból, ha megfeszültem, akkor se tudtam kettesnél jobb jegyet összeszedni. Szóval szerintem ez reális: aki legalább megpróbálja, az megérdemli a kettest, ha másra nem is, legalább az erőfeszítéseire.

2013. nov. 6. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
83%

Sajnos a rendszer nem tokeletes, de valami alapjan osztalyozni kell. Az elet sem mindig fair, nem hatrany szerintem ha a gyerek megtanulja hogy az igyekezet sajnos nem mindig eleg.


A kerdezo verzioja szerintem mukodeskeptelen, az hogy a tanar szerint ki mennyire igyekezett az egy eleg szubjektiv valami. Egy rajzon lehet latni hogy hasonlit a feladatra vagy nem, es ez alapjan lehet osztalyozni. Tegyuk fel Ti jok vagytok tortenelembol, es kulonosebb igyekezet es nehezseg nelkul megirjatok a temazarot. A logika szerint akkor nektek egyest kellene kapni, mert siman meg tudtatok csinalni? Aki meg egy evszamot nem talalt el annak meg otost, mert igyekezett? Ez igy eleg erdekes lenne:)


Ertem nyilvan azt is amit Ti mondtok, de szubjektiv szempontok alapjan nem lehet osztalyozni, csak teljesitmeny alapjan.

2013. nov. 6. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
56%

"Mi most vesszük ki hasonló okok miatt a gyereket az iskolából, magántanuló lesz. Majd én osztályozom tornából..."


Szerencsétlen gyerek...

2013. nov. 6. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
78%

Ez elég kettős dolog.


Az lenne az igazságos, ha az igyekezetet és a munkát osztályoznák.

De az az életszerű, ha az eredményt osztályozzák.


Mert ahogy írták már előttem: az iskolapadból kikerülve a szándék édeskevés lesz. Eredmény kell. Szóval az se feltétlen rossz, ha az embert nem "élesben" csapja arcon, hogy mi is az ábra.

2013. nov. 6. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!