Hallottam egyszer egy ismerősömtől hogy összesen csak huszon valamennyi alaptörténet létezik? Linkelne egy oldalt amin rajta vannak ezek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
szerelem, harag, féltékenység, irígység, kapzsiság.
Ezekre lehet mindent visszavezetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én vagyok a legfontosabb, a másik is fontos vagy fontosabb vagy csak ő fontos.:)
Tehát valaki fontos vagy sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
minden lényegében ugyanarról szól, csak más körettel
bár attól függ miről beszélünk...
filmekben ezekről van szó, ezért is utálom az olyanokat, ahol valami tök egyszerűen megoldható dolgokon nyavajognak egyfolytában, a sok idióta barom
persze lehet olyan történet is, ami összetettebb, például a történelem, feltalálók, életútjaik, stb
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"huszon valamennyi?? viccelsz? kábé 5 alaptörténet van"
Azért ehhez nagyon logikátlan módon kell már beskatulyázni a történeteket. Meg egyébként is, milyen szempontból van csak néhány?
Ha mondjuk vesszük azt, hogy sok történetbe belesulykolható, hogy ez a jó és a rossz harcáról szól, akkor van, hogy a jó győz, van, hogy a rossz, vagy egyik sem.
Nézzünk néhány példát az első esetre. Van egy krimink, meg mondjuk a Harry Potter. Mindkettőben a jó (magánnyomozó/Harry Potter) győz a rossz (gyilkos/Voldemort) fölött. Akkor most egy tetszőleges Columbo epizód és a Harry Potter alaptörténete ugyanaz? Ennyire túlegyszerűsítve a dolgot kb annyira értelmes, mintha az alapján titulálnál hasonlónak két random könyvet, hogy mindkettőben betűk vannak.
Na de visszatérve, a jó és a rossz viszonya ad nekünk néhány lehetséges alapsztorit. De mi van, ha nem ez alapján dolgozunk, ha nem is ez jellemzi a művet?
Lehet olyan a történet, ahol nem lesz pozitív és negatív szereplő, csak ellentétes személyiségek, akik mindketten hősei a történetnek a maguk módján, de egyik sem jó, se nem rossz. Mint pl a nemrég megjelent Hajsza a győzelemért. De ez a felállás is többféle cselekményre ad lehetőséget.
Sőt, az se biztos, hogy két ellentétes karakter a főszereplő a sztoriban. Lehetnek hasonló jelleműek is. Lehet, hogy megváltoznak majd a sztori alatt, vagy csak egyikük kerül szembe a másikkal, vagy épp nem történik jellemfejlődés.
Aztán semmi sem zárja ki, hogy ne vihetné több karakter a cselekményt, ezáltal kettőnél többpólusú cselekményeket létrehozva, újabb események és végkifejletek lehetőségét vonva maga után.
Na és mi van, ha nem is a karaktereken van a hangsúly, hanem valamilyen értéken, amit képviselnek? Vagy a hangsúly maga a cselekmény? Stb, stb...
Ez a huszonvalamennyi is gyanús nekem, kíváncsi lennék egy listára, ahol ezeket összefoglalják.
Az 5-ös viszont egyszerűen értelmetlen...
Mindegyikőtök olyan segítőkész mint egy tengeralattjáró a sivatagban. Az utolsó legalább megpróbált erőfeszítéseket tenni.
Leszarom hogy mit gondoltok. A véleményeteket feldughatjátok magatoknak, ha így jobban tetszik.
Kommunikációs szakos egyetemisták tanultak ilyet, valami irodalmi kurzuson. Nem érdekel hogy igaz-e szerintetek, csak annyi hogy hallottatok-e róla.
Igen=leírod hogy hol, nem=nem írsz semmit.
A további válaszolótól ezt várnám el.
Az előzők meg többet ne írjanak.
(Tudom hogy így is visszasértődtök valamit mindig szokott ilyen lenni, de legalább megpróbálom kikerülni)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerinted mennyi van? Mondasz egy számot és a te ismeretedhez egy linket akkor oké.
Amúgy meg én matek szakon és kapok ki totál más jellegű órákat, mit a matek. Ennyi erővel lehet hogy ő is azért kapott ki ilyet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tobias, Ronald B. 20 Master Plots. Cincinnati: Writer’s Digest Books, 1993. (ISBN 0-89879-595-8)
Quest
Adventure
Pursuit
Rescue
Escape
Revenge
The Riddle
Rivalry
Underdog
Temptation
Metamorphosis
Transformation
Maturation
Love
Forbidden Love
Sacrifice
Discovery
Wretched Excess
Ascension
Descension.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!