Az iszlám vallásban a többnejűségbe mennyire van beleszólása a nőknek?
Tegyük tisztába a dolgokat. Az iszlámban a házasság alapvetően nem egy egyházi intézmény (legalábbis nem olyan szinten, mint a kereszténységben), hanem egy jogi szerződés - az esküvő tulajdonképpen a szerződés aláírását jelent. Na most ha a szerződésben azt kötik ki, hogy a férjnek nem lehet második felesége, vagy csak az első feleség engedélyével, akkor ez bizony őt is köti! Tehát nem igaz az, hogy semmi beleszólása sincs a nőnek! Természetesen elképzelhető, hogy senki nem akarja elvenni, ha ilyen kikötése van, de az elvi lehetőség megvan.
Ezen kívül fontos, hogy a többnejűség egyáltalán nem gyakori, illetve komoly anyagi vonzata van: a férjnek ugyanis kötelessége ugyanazt az életszínvonalat biztosítani a 2., 3., 4. feleségének is, amit az elsőnek, méghozzá konkrétan olyan szinten, hogy ha az egyiket elviszi egy hétre nyaralni, akkor a másikat is el kell vinnie.
Fontos még, hogy az iszlám világon belül is nagyon az eltérések: van olyan ország, ahol a többnejűség ritka, mint a fehér holló, máshol a nők helyzete egyáltalán nem rossz, és teljes beleszólásuk van szerződésbe, így kizárhatják a többnejűséget, és van persze olyan ország, ahol teljes elnyomásban vannak a nők. DE ez utóbbi nem az iszlám országok többsége. Illetve ezeknek a helyeknek a gyakorlatát azért sem szabad általánosítani az iszlámra, mert pont az ilyen szélsőségesebb irányzatok képviselői azok, akik nem tartják be a saját vallásuk előírásait, akár a nők helyzetéről, akár a dzsihádról van szó (öngyilkos merénylet elkövetése civilek ellen az iszlám vallási jog szerint semmiképpen sem lehet dzsihád, több okból sem).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!