Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Vannak napjainkban vallásos...

Vannak napjainkban vallásos tudósok? Ha igen, kik ők?

febr. 8. 09:09
1 2
Nemrég volt ez a kérdés.
febr. 8. 09:25
 2/17 KZitus ***** válasza:

Szia

Te kit nevezel vallásos tudósnak? Hogyan definiálnád?

febr. 8. 09:28
 3/17 anonim válasza:
Pl. Erdő Péter bíboros, Esztergom-Budapesti érsek, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja (2013-óta). Szakterülete: egyházjog, középkori egyháztörténet.
febr. 8. 09:43
Például a PhD-témavezetőm az MTA doktora és mellette sok más tanárom az egyetemen.
febr. 8. 09:58

Köszönöm a válaszokat!

2-es: Akikről tudni, hogy követnek egy vallást, hisznek Istenben, vagy valamilyen felsőbb hatalomban, halál utáni létben, stb...

febr. 8. 10:26
Vannak. Ha megnézel felméréseket, általában 30-40% körül szokott kijönni a tudományos munkakörökben dolgozó emberek közül azok aránya, akik valamilyen szinten vallásosak.
febr. 8. 13:53
Feng-Ling Jang Tajvanon, a tajpeji Központi Kutatóakadémián dolgozik mint kutatási asszisztens. Számos munkája jelent már meg tudományos folyóiratokban. Korábban az evolúció elméletében hitt, de megváltozott az álláspontja.
febr. 8. 21:16

RAJ KALARIA indiai professzor már több mint 40 éve tanulmányozza az emberi agy működését a newcastle-i egyetemen Angliában. Korábban az evolúcióban hitt, de azután nézőpontot váltott.

"Amikor anatómiával foglalkoztam, láttam, milyen jól tervezettek és mennyire összetettek az egyes élőlények. Egyre kevésbé tűnt számomra észszerűnek, hogy egy irányítatlan folyamat ilyen magas szintű összetettséget mutasson.

Az agyunk egyedülálló működése főként összetett kémiai folyamatoknak köszönhető és az agyban fontos szerepet ellátó sejtek hálózatának, a neuronhálózatnak. Az emberi agyat több millió neuron alkotja, melyek hosszú nyúlványok, úgynevezett axonok segítségével kommunikálnak egymással. Ezeken keresztül egy neuron több ezer más neuronnal tud kapcsolatba lépni. A kommunkációhoz a dendrit nevű nyúlványai is hozzájárulnak. Emiatt csillagászati mennyiségű kapcsolat jön létre az agyban. Még sincs káosz a neuronok és dendritek sűrűjében, hanem rendezetten kapcsolódnak egymáshoz. Lenyűgöző ez a vezetékrengeteg!"

febr. 8. 21:20

ULRICH J. Becker, a Massachusettsi Műszaki Intézet fizikaprofesszora, amikor Isten létezéséről beszélt, a következőket jelentette ki: „Hogyan is létezhetnék teremtő nélkül? Nem ismerek egyetlen meggyőző magyarázatot sem.”

John E. Fornaesst, a Princetoni Egyetem matematikaprofesszor:

„Hiszek abban, hogy létezik egy Isten, s hogy ő felelős a világegyetem szerkezeti felépítéséért, az élőlények elemi részecskéitől kezdve a galaxisok szuperhalmazainak szerkezetéig.”

Henry Margenau, a Yale Egyetem fizikaprofesszor:

"A természet törvényeit Isten alkotta"

he Mystery of Life’s Origin (Az élet eredetének rejtélye) című könyvben három tudós kifejti, hogy a Teremtő elfogadható magyarázat az élet eredetére. Fred Hoyle csillagász e nézetet támogatva azt mondta, hogy az abban való hit, hogy az első sejt véletlenül jött létre, olyan, mintha elhinnénk, hogy egy Boeing—747-es repülőgép különvált és szétszóródott alkatrészeivel teli szeméttelepen az átsöprő szélvihar egy 747-es gépet tud előállítani.

febr. 8. 21:34

Köszönöm a válaszokat!

9-es: nagyjából én is így gondolom, ahogy ők.

febr. 9. 06:53