Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a nyelveken szólás? Sokmind...

Mi a nyelveken szólás? Sokmindent nemértek, de ez felettébb. És Péternek a lepedőben az a sok álat? Az ap. Csel. Ben olvasam.

Figyelt kérdés
2011. febr. 23. 20:21
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
49%

Sziasztok!


Bevallom kb. erre számítottam. Ami azért elgondolkodtató, hogy szerinted a nyelveken szólás kiknek jel? A hívőknek, vagy a hitetleneknek?


Mielőtt rávágnád a választ azért olvasd el: I.Kor. 14:22.


Még egy apró megjegyzés: a lelki ajándékok a gyülekezet építésére adattak és nem öncélra (I.Kor. 12. fejezet).


Üdv. Péter

2011. febr. 25. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

Igen,a nyelveken szólás jel a hitetleneknek,ha van hozzá magyarázat,de ha nincs magyarázat,akkor:"hanem magának szóljon és az Istennek".

1Kor 12:7 Mindenkinek azonban haszonra adatik a Léleknek kijelentése.

Igen,de hogy építhet valaki másokat,ha maga nem épül fel?

1Kor 14:4 Aki nyelveken szól, magát építi;

2011. febr. 25. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
49%

Szia!


Szerintem azzal soha nincs baj, ha valaki otthon magában mormol érthetetlen beszédeket, főképp, ha meg van győződve róla, hogy ezzel önmaga is épül.


A gond abból van, mikor ebből elvárást fogalmaz meg mások felé, és azt kérdezgeti másoktól, hogy te szólsz-e már nyelveken, mert ha nem, akkor nem tértél meg, vagy nem születtél újjá. "Avagy mindnyájan szólnak-e nyelveken?". A másik pedig, hogy én még nem találkoztam olyan karizmatikus, pünkösdi, vagy harmadik hullámos gyülekezettel, ahol csoportosan nem gyakorolták volna a nyelvekenszólást, természetesen mindenféle magyarázó nélkül. "Nincs olyan nyelv, mely érthetetlen volna"


Üdv. Péter

2011. febr. 25. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

Igen,az szerintem is tudatlanságra utal,ha valaki,az újjászületés bizonyítékának tekinti a nyelveken szólást.

Hiszen Pál az apcs.19-ben azt mondta,vettetek-e Szentv Szellemet,miután már hívők lettetek.Ő jól tudta,hogy csak azt nevezheti hívőnek,aki újjászületett.

DE mit kérdezett?


2.Amiről Pál az 1 kor,12-ben beszél,az a szolgálati ajándékok működése,amelyek természetesen nem mindenkinek adatnak,és nem szellemi ajándékok,amelyek bármely hívőn keresztül működhetnek.A szellemi ajándékokat a 12.rész első felében tárgyalja,de így folytatja:


1Kor 12:28 És pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban először apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután csodatévő erőket, aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat, kormányokat, nyelvek nemeit.

1Kor 12:29 Avagy mindnyájan apostolok-e? Vagy mindnyájan próféták-e? Avagy mindnyájan tanítók-e? Vagy mindnyájan csodatévő erők-e?

1Kor 12:30 Avagy mindnyájuknak van-e gyógyításra való ajándéka? Vagy mindnyájan szólnak-e nyelveken? Vagy mindnyájan magyaráznak-e?

Itt az efézusi levélben is említett (4.11-15.)szolgálati ajándékokról beszél.

Nem az a baj,ha alkalmon szól valaki nyelveken,hanem ha ezt nyilvánosan teszi,magyarázat nélkül.Magamnak és Istennek bárhol tudok szólni,anélkül,hogy ez bárkit zavarna.

De nézd meg,honnan állapították meg az apostolok,hogy beteljesedett e más Szellemmel:

Apcs 10:45 És elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Lélek ajándéka.

Apcs 10:46 MERT HALLJÁK vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent.


"Nincs olyan nyelv ,mely érthetetlen volna"

Persze,de nézd ezt a többi ige fényében!Isten számára nem is érthetetlen,számodra meg csak épp annyira,mint nekem a portugál.

Ha meg nincs oly nyelv,mely érthetetlen,akkor miért mondod azt,hogy:"magában mormol érthetetlen beszédeket"

Arról meg persze hogy meg vagyok győződve,hogy épülök általa,hisz az Ige ezt tanítja!(Júdás 1.20.,1.Kor.14.4.)



Ez a megtapasztalás,az apostoloknak később elég volt arra,hogy megváltoztassák a teológiájukat a pogányokra nézve.

2011. febr. 25. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 A kérdező kommentje:
Végig olvastam az 1kor .14,et ,a vége felé ez van írva :Testvéreim,ne legyetek gyermekek a gondolkodásban.hanem a roszban legyetek kiskorúak,a gondolkodásban ellenben érettek legyetek.A törvényben meg vanírva,:Idegen nyelveken és idegenek ajkával fogok szólni ehez a néphez ,és így sem hallgatnak rám",ezt mondja az Úr.Úgyhogy a nyelveken való szólás jel.de nem a hívőknek,hanem a hitetleneknek,a prófétálás pedig nem a hitetlenek,hanem a hívőknek szól. Eddig az idézet,amiből azt veszem ki hogy a nyelveken szólás a hitetlen zsidók felé adatott mint jel.Akkor miért igénylik sokan? A jel mutat valamira,vagy valakire,erre a jelre szerintem már nincs szükség.Szerintem.Jól gondolom?
2011. febr. 25. 17:39
 16/22 anonim ***** válasza:
49%

A nyelveken szólásnak csak az egyik célja,hogy jelként szolgál.Számos más célja van:-Önmagunk építése szellemileg.

(1.kor.14.4)

-Istennel való természetfeletti kommunikáció,amelyet senki sem ért,még a beszélő sem csak Isten.1kor.14.2.)Itt ugye nem embernek szólunk,és nem is magunkhoz imádkozunk,hanem rábízzuk a Szent Szellemre az imát.

Róm 8:26 Hasonlatosképpen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi értünk kimondhatatlan(kifejezhetetlen) fohászkodásokkal.

Róm 8:27 Aki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért.

-Isten magasztalásának természetfölötti módja.Apcs 10:46 Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent.

-Ahitben való személyes épülés,és Isten szeretetének tudásában való megerősödés:úd 1:20 Ti pedig szeretteim, épülvén a ti szentséges hitetekben, imádkozván Szent Lélek által,

Júd 1:21 Tartsátok meg magatokat Istennek szeretetében...

-Be lehet ilyen módon teljesedni Szent Szellemmel:Ef 5:18 És meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van: hanem teljesedjetek be Szent Lélekkel,

Ef 5:19 Beszélgetvén egymás között zsoltárokban és dicséretekben és lelki énekekben, énekelvén...(Tehát van olyan szellemi ének is,mint a nyelveken való ima.)

Ezt inkább alátámasztom még egy igével!

Kor 14:15 Hogy van hát? Imádkozom a lélekkel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a lélekkel, de énekelek az értelemmel is.

-Áldásmondás is van nyelveken:1Kor 14:16 Mert ha lélekkel mondasz áldást, az ott lévő avatatlan miképpen fog a te hálaadásodra Áment mondani, mikor nem tudja, mit beszélsz?

1Kor 14:17 Mert jóllehet, te szépen mondasz áldást, de más nem épül abból.

Tehát azt mondja,Jóllehet,TE SZÉPEN MONDASSZ ÁLDÁST,de más nem épül abból.

És nem azt mondja,hogy felejtsd el az egészet.


Szóval kb, ezért kellene minden hívőnek nyelveken szólni,de ez sem kötelező,ahogy Isten egyik ajándéka sem.

2011. febr. 25. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
49%

Még egy ok,amiért kell nyelveken szólnunk,mert Jéus azt mondta:

Márk 16:17 Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólnak.

Tehát az igazi hitnek az egyik jele.

2011. febr. 25. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
49%

Sziasztok!


Kedves kérdező, én úgy gondolom, hogy részben van igazad, ugyanis valóban elsőként a zsidók közt terjedt az evangélium, de a hitetlenek értelemszerűen lehettek pogányok is. De teljesen elképzelhető, gogy ebben az esetben Pál konkrétan a hitetlen zsidókra gondolt.


A másik hozzászólásokra reagálva: ha végigolvasod a Bibliát, azt láthatod, hogy Isten soha nem kommunikált úgy az emberrel, hogy azt az illető ne értse. A Róma 8:26-tal a saját csapdádba léptél. Itt igyanis a görög szövegben az "ἀλαλήτοις" kifejezés szerepel, mellyel Márk evangéliumában találkozhatunk még, ahol szó szerint "némát" jelent. Vagyis a "kimondhatatlan" szó nem "kifejezhetetlent" jelent, ahogyan zárójelben odabigyesztetted, hanem "ki nem mondott" vagy "néma" értlemben szerepel itt (referenciaige: Mk. 9:17).


Üdv. Péter

2011. febr. 26. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

A róma 8.26-ban szereplő szó: ἀλάλητος

Míg a Márk 9.17-ben: ἄλαλος

Tehát a róma 8.26-ot megerősíti még a:1Kor 14:2 Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert SENKI sem érti,...is.(És ugye a senkibe beletartozik az is,aki mondja)

2011. febr. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
49%

Szia!


Akkor egy kis bibliai görög nyelvlecke: a "laleó" ige azt jelenti, hogy hangot adni, szólni, beszélni.


Ennek tagadása az "alaleó" ami értelemszerűen némaságot, szótlanságot jelent. Az "alalosz" szó szerint némát, beszédtől megfosztottat jelent. Az "alalétosz" a kimondhatatlanságot úgy jelenti, hogy "ki nem mondott", "szótlan", és nem úgy hogy kifejezhetetlen. Ajánlom szíves figyelmedbe az újszövetségi görög-magyar szótárt, amit Dr. Kiss Jenő teológiai egyetemi tanár szerkesztett.


Üdv. Péter

2011. febr. 27. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!