Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi erről a véleményetek?

Mi erről a véleményetek?

Figyelt kérdés
[link]
2011. dec. 12. 19:47
 1/8 yuda ***** válasza:

Ha nem írták volna ilyen határozottan, akkor elgondolkodom rajta, de nálam az bűzlik, hogy ennyire biztosak a dolgukban.

Félre ne értsd, mindenki szeretné tudni a tutit, hogyan értelmezzük a bibliát helyesen, de nem véletlenül van kicsit homályosra írva.

2011. dec. 12. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Szia!


Nos én hívő ember vagyok, viszont úgy gondolom hogy ez a jóslat olyan belemagyarázás, mint a Jehova Tanúi által képviselt 1914-es jóslat...


Egyébként csak az elejét olvastam el a cikknek viszont úgy gondolom ennyiből is látszik hogy nem érdemes komolyan venni ezt a jóslatot.

2011. dec. 13. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
45%

Szia!


Abszolut nem értek vele egyet. A Biblia nem politikatudományi irat, hanem lelki dolgokról ír. A zsidó néptől elvétetett az Isten Országa és olyan népnek adatott, mely megtermi annak gyümölcsét. Krisztusban nincs többé zsidó vagy görög...és még lehetne sorolni...


Üdv. Péter

2011. dec. 13. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Góg ’e világ uralkodójának’, Sátánnak, az Ördögnek a neve, melyet azután kapott, hogy kivetették az égből. Magóg földje a föld közelsége, ahová Sátánt és a démonait száműzték (János 12:31; Jelenések 12:7–12).
2011. dec. 13. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 yuda ***** válasza:
41%

Péter sokadik alkalommal kiforgatja az igéket és testre szabja saját szájíz szerint.Intellektus nem pótolja az igeismeretet!!!


IZRAEL nem vettetett el:Róma levél1. és sok más igehely szól, hogy mi, a nemzetekből valók, csak beoltattunk a szelíd olajfába(IZRAELbe) ne kevélykedjenek az ágak a gyökerekkel szemben, én azt mondom.

Róma11.25-től...

25

Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen.

26

És így az egész Izráel megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:

27

És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.

2011. dec. 13. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ez esetben Péter nem tévedett, valóban igazságos a Biblia Istene. Mindenkinek egyenlő esélye van nemzetiségtől függetlenül a megmentésre. A nemzet fogalma ma már az igaz keresztények számára nem jelent kiváltságot, tudják hogy Izrael is csak pont olyan jogú állam, mint az összes többi! A nagyhatalmak szeszélye folytán létezik csupán. Ez emberi döntés volt, persze lehetett mögötte Sátán is, aki mint tudjuk e világ uralkodója és az egész lakott földet félrevezeti...
2011. dec. 13. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
48%

Sziasztok!


Nos sokan vallják és várják Izráelnek mint népnek újkori megtérését, erre a szakaszra is hivatkozva. Azonban a Római levél eddig megfoigalmazott gondolatai alapján is kizárt, hogy Pál szavait úgy értelmezzük, lesz egy kor, amikor minden izraelita elfogadja Krisztust.


Az "egész Izráel" kifejezést ugyanis nem alkalmazhatjuk a testi Izráelre, a következõ okokból:

1. Az "és így", azaz "ilyen módon" az "egész Izráel megtartatik" megfogalmazás összekapcsolja ezt a kijelentést az elõzõ mondatban szereplõ "pogányok teljessége" kifejezéssel. Az "egész Izráelt" a valóban hívõ, megtért zsidók és pogányok együtt alkotják (Lásd. Gal 6,15–16).

2. Amennyiben nemcsak a megtért zsidók alkotnák az

"egész Izráelt" (egy részét), hanem minden zsidó származású ember, akkor a "pogányok teljessége" kifejezés jelentését is szó szerint kellene értelmezni, tehát "minden pogány származású ember". Ez esetben viszont annál a gondolatnál tartanánk, hogy mindenki üdvözül, és senki nem kárhozik el. Ez pedig nyilvánvalóan ellentétes a Biblia tanításával. A pogányok teljessége kifejezés értelme: az összes pogány, aki megtérésre

vezethetõ.

3. Továbbá miért beszélne Pál az elõzõekben oly sokat arról, hogy nem a "testnek fiai" Izráel fiai, hanem csak a hitbõl valók, hogyha végül mégis lehetne üdvözülni pusztán származás alapján, megtérés és hit nélkül? Miért emelte fel szavát korábban a megalapozatlan elbizakodottság ellen?

4. A Pál apostol által idézett ószövetségi próféciából is láthatjuk, hogy az ígéret a megtérõknek szól: "És eljön Sionnak a megváltó, és azoknak, akik Jákóbban megtérnek hamisságukból, szól az Úr." (Ésa 59:20)


Az apostol azért küzd, hogy a hívõk azonosuljanak Isten

lelkületével – aki mindent az üdvösség szolgálatába állított – és a velük ellenségesen viselkedõk iránt irgalmasságot és mentõ szeretetet gyakoroljanak. Isten arra vágyik, hogy könyörülhessen a bûnösön. Amikor fedd, a megmentés szándékával szembesít a bûnökkel, hogy megbocsáthassa és eltörölhesse azokat. Gondviselésének minden lépését ez a szándék vezérli.


Üdv. Péter

2011. dec. 13. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 yuda ***** válasza:
50%

Kissé elsiettétek :D

Péter és társai-legyetek szívesek pár percet szánni és elolvasni ezt.


A modern Izrael létrejötte és Jeruzsálem 1967-es felszabadítása óta a kereszténységen belül egyre többen szakadnak el a tradicionális helyettesítési teológiától - amely Izraelnek az Isten üdvtervéből való végleges kizárását s az egyházzal való helyettesítését vallja és térnek vissza az Újszövetség eredeti felfogásához,

amely nem csupán a kegyelem alapján álló kiválasztás szerinti üdvözülés lehetőségét biztosítja egyéni szinten a zsidó emberek számára, hanem hisz Izrael nemzetként való újjászületésében, megigazulásában és romolhatatlan, örök életében is.


Az evangéliumokban Izraelt a fügefa is jelképezi, ezért is vonatkoztatták előszeretettel a Jézus által megátkozott, majd kiszáradt fügefát hagyományosan a zsidóság üdvtörténeti szerepből való kitaszítottságára. A Názáreti azonban mint próféta arról is beszél, hogy ez a kiszáradt fügefa a világkorszak végén megelevenedik, sőt a sarjadása lesz az ő visszajövetelének, a megváltás beteljesedésének egyik meghatározó eszkatológiai előjele: „A fügefáról vegyétek pedig a példát: mikor az ága már zsendül, és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár: azonképpen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van, az ajtó előtt." (Máté evangéliuma 24:32-33)


Bibliát Isten Igéjeként elfogadó keresztények számára Izrael pusztán létezésével is Jézus Krisztus közeli visszajövetelét hirdeti, hiszen a Krisztus születése után 70-től egészen 1948-ig tartó korszakban a fügefa ki volt száradva, most pedig „az ága már zsendül, és levelet hajt".


Pál apostolt joggal tartják a nemzetek apostolának, de soha nem volt számára közömbös kérdés Izrael üdvössége:

Izrael üdvösségével a Rómaiakhoz írt levelében foglalkozik, melyet Titus inváziója, a Templom pusztulása előtt írt. Vallomása szerint élete legnagyobb fájdalmát, szomorúságát Izraelnek mint nemzetnek az elvetése okozta: „...nagy az én szomorúságom és szüntelen való az én szívemnek fájdalma; mert kívánnám, hogy én magam átok legyek, elszakasztva a Krisztustól az én atyámfiaiért, akik rokonaim test szerint..." (Rómaiakhoz írt levél 9:2-3) Az apostol tehát tisztában volt azzal, hogy Izrael mint nemzet a Krisztus feltámadása utáni korszakban nem kap szerepet a kinyilatkoztatás történetében, mert Isten ismét szétszórja őket az impérium által a nemzetek közé, hosszú ideig földjüktől távol fognak élni, nem lesz Templomuk, engesztelő áldozatuk, s ennek következtében el lesznek választva Isten javaitól, áldásaitól; annak ellenére, hogy - mint Pál megállapítja - övék „a fiúság és a dicsőség és a szövetségek, meg a törvényadás és az isteni tisztelet és az ígéretek; akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen." (Rómaiakhoz írt levél 9:4-5)


Az apostol számára a fontos kérdések ezzel kapcsolatban a következők voltak: Miért vetette el Isten Izraelt mint nemzetet az üdvtörténetből? Izrael elvettetése végleges vagy átmeneti? Minden zsidót kizárt Isten az üdvözülés lehetőségéből? Mit jelent a nemzetek számára Izrael elvetése? Miben részesül a világ, amikor Isten Izraelt üdvözíti, megváltja?


Pál válaszait e kérdésekre röviden így foglalhatjuk össze:

1.Izrael elvettetése lehetővé teszi a nemzetek számára, hogy megbéküljenek Istennel Jézus Krisztus által. A nemzetek evangelizálásának korszakában Izrael mint nemzet a bűn uralma alatt marad, hogy megértse, hogy az embert Isten kegyelme teszi igazzá Isten előtt hit által, nem pedig a Törvény cselekedetei.


2.Nem vetette el Isten az ő népét." Az Új Szövetség, más néven a népek ideje alatt sem, állítja Pál apostol (Rómaiakhoz írt levél 11:2), sőt „most is van maradék a kegyelemből való választás szerint" (5. vers)

A Róma-levélben a szerző azt is hangsúlyozza, hogy „a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen. És így az egész Izráel megtartatik" (Rómaiakhoz írt levél 11:25-26), vagyis Pál szerint a kegyelem korszakában Isten kiválasztása alapján egyénileg üdvözülhetnek a zsidók, de a korszak végén Izrael mint nemzet fogja Isten kegyelmét megkapni a Megváltótól, s így az egész nép újjászületik, megigazul, és örök szövetség népeként szolgálja az Urat.


3.Pál felhívja a keresztények figyelmét arra is, hogy Izraelnek mint nemzetnek átmeneti elvettetése áldás forrása a nemzetek számára (Rómaiakhoz írt levél 11:11).


Az egyháztörténelem egyik legnagyobb botránya pontosan abból fakad, hogy a „létező kereszténység" több mint másfél évezredig teljesen figyelmen kívül hagyta Pál apostolnak a zsidósághoz való helyes viszonyulással kapcsolatos intelmeit, s morálisan, spirituálisan és etnikailag is degenerált, destruktív népként kezelte azt. Feltételezhetően nem véletlenül éppen a rómaiaknak írta Pál ezt: „Ne kevélykedjél az ágak ellenében; ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged. (...) Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem ked­vez." (Rómaiakhoz írt levél 11:18,21).


A keresztényeknek is vissza kell térniük az apostolok látomásaihoz, akik tudták, hogy Isten országa ott fog dicsőségben belépni a fizikai világba, ahonnét az evangélium elindult történelmi, világ körüli útjára: Jeruzsálemben. A jóm kippúr beteljesedése Izrael nemzetének, de az egész világnak is az élet halál feletti győzelmét hozza el: „S elveszi e hegyen a fátyolt, mely beboríta minden népeket, és a takarót, mely befödött vala minden népségeket; elveszi a halált örökre, és letörli az Úr Isten a könnyhullatást minden orcáról, és népe gyalázatát eltávolítja az egész földről; mert az Úr szólott." (Ézsaiás 25:7-8) Az Úr dicsőségétől lesz Jeruzsálem új, „dicsőség koronája az Úr kezében, és királyi fejdísz Istened kezében". (Ézsaiás 62:3)

2011. dec. 13. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!