Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan értelmezhető a Jel.20:17?

Hogyan értelmezhető a Jel.20:17?

Figyelt kérdés
Mit jelenthet a 2. halál, a teljes megsemmisülést?
2012. ápr. 9. 20:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
42%
Nem tudok teljes megsemmisülésről, a Bibliai pokol az Istentől elszakított állapot, agónia.
2012. ápr. 9. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
79%
A Biblia az első halálnak a fizikai halált nevezi. A második halál, amiről kérdezel, az azok számára van akik nem találtattak beírva az élet könyvébe, akik nem üdvözültek. (jel 20:15) Teljes megsemmisülése egy egyénnek, nincs a Bibliában.
2012. ápr. 9. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Melyik Bibliafordítást használod? A Károliban ugyanis a Jelenések Könyvének 20. fejezete 15 pontból áll, és tűzre vettetésről ír.

Viszont a teljes megsemmisülést Jehova Tanúi hirdetik. Szerintük minden halál materiális, és nincs halhatatlan lélek. Ám az Isten, mivel Mindenható, azokat, akik arra érdemesek, vissza tudja hívni az életbe. Az ő testük újra összeáll, és visszakapják életük leheletét. Viszont aki nem találtatik megfelelőnek, a materiális halál (vagyis teljes megsemmisülés) lesz a részese.

2012. ápr. 9. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
48%

Sziasztok!


Gondolom egyszerű elírásról van szó a kérdező értelemszerűen a 14. versre gondolt:

"A pokol pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava."


Erről Pál apostol szavai jutnak eszembe:

"Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál... Elnyelettetett a halál diadalra." (I.Kor. 15:26 és 54).


Egyszerűen arról van szó, hogy nem lesz halál többé, mert a halál a bűnös, halandó lények tartozéka, az új Földön pedig csak szent és halhatatlan lények fognak élni. Ez azonban nemcsak azt jelenti, hogy nem lesz halál többé, hanem azt is, hogy a "holtak országa" - a görög hádész - amit Károli pokol szóval fordít - is megszűnik létezni.


Az Isten tehát senkit sem hagy az első halál állapotában.

Mindenki elnyeri méltó jutalmát, a várakozás állapotára tehát nincs szükség.


A második halált, avagy a kárhozat halálát a keresztények általában örökkévaló gyötrelemnek hiszik a középkorban kialakult egyházi tanítás nyomán. A lélek halhatatlansága eszméjének következményeként jött létre ez az elgondolás. Ha ugyanis a lélek különválik a testtől a halál pillanatában, és mint halhatatlan és elpusztíthatatlan valami létezik tovább, akkor valóban nemigen lehet mást elképzelni a kárhozat büntetéseként. Ez a felfogás azonban Isten jellemére vet árnyékot és azon túl az egész megváltási tervre is! Mert jogos a kérdés: Ilyen engesztelhetetlen bosszút vagy megtorlást alkalmaz a szeretet Istene? A megváltottak öröme pedig egy ilyen borzalmas háttéren fog megvalósulni? Élvezni fogják az üdvösség javait egykori embertársaik, netán családtagjaik örökös kínjainak a tudatában?


A Biblia azonban – hála Istennek – semmi ilyesmit nem tanít. A kárhozat ítélete – amint a "második halál" kifejezés is utal erre – örök megsemmisülés, az élet jogának elvétele egy világosan indokolt ítélethirdetés nyomán. Ez súlyos, tragikus vég és igazságszolgáltató büntetés, de mégis a lehetséges legirgalmasabb dolog, ami a gyógyulni nem akaró, bűneikben megkeményedett emberekkel történhet. Íme, néhány világos ige:


"Egy kevés idő még és nincs gonosz, nézed a helyét és nincsen ott... Elmúlt és ímé nincsen! Kerestem, de nem található!" (Zsoltárok 37:10,36)


(Akik az utolsó ítéletkor isznak Isten "haragpoharából",) "olyanok lesznek, mintha nem lettek volna" (Abdiás 1:16).


Végül maga a sír és a halál is örökre megsemmisülnek a végső ítéletvégrehajtás pusztító lángtengerében – mondja ez a kérdésben felvetett ige, jelképes beszéddel, mintegy megszemélyesítve a sírt és a halált. Ezután rögtön az újjáteremtett föld látomása következik a bibliai leírásban, azzal a bejelentéssel, hogy ott minden újjá lesz, és hogy ott "semmi elátkozott nem lesz többé" (Jelenések 22:3)


Üdv. Péter

2012. ápr. 9. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Ennek fényében akkor, hogyan értelmezhető más igehelyeken az "örök büntetés", illetve a gonosz szolga (Lukács 12,47) példázatában a "sok verés" kifejezések? Arra gondoltam, hogy a gonosz szolga nem a bűnös embert jelentheti esetleg? Ugyanakkor vajon a Mennyben kapnak-e majd sok, vagy kevés verést az igazak? Vagy esetleg ez a Lukács 12,47-ben említett "sok verés", halálba torkollik majdan, csak Jézus nem akart erre akkor kitérni? Még egy eszembe jutott a Jel. 22,11-ben azt írja, hogy aki bűnös, vagy gonosz és bűntől szennyes, az maradjon az ezután is...stb. Ezt, hogy érti, hogy ne térjenek meg a bűnösök? Vagy ezt az ítélet utáni időkre kell vonatkoztatni?
2012. ápr. 10. 19:15
 6/11 anonim ***** válasza:
80%

"Ennek fényében akkor, hogyan értelmezhető

más igehelyeken az "örök büntetés", illetve a

gonosz szolga (Lukács 12,47) példázatában a

"sok verés" kifejezések?"


Az ítéletkor mindenki örökkévaló testben támad fel, örökkévaló sorsra, vagy örök életre, vagy örök büntetésre. A gonosz szolgát a hitetlenek sorsára juttatja majd az Úr.

A sátán, a hamis próféta és a fenevad vettetnek először a gyehennába, és róluk azt írja János apostol hogy: 'kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.'

Ha őket nem semmisíti meg a 'második halál', akkor a többi bűnös és hitetlen miért semmisülne meg? A gyehenna azért 'örök tűz', mert az örök Isten ellen elkövetett bűnök büntetése örökké fog tartani. Vagy Isten fiai, vagy a gyehenna fiai lesznek az emberek az örökkévalóságban.


"A megváltottak

öröme pedig egy ilyen borzalmas háttéren

fog megvalósulni? Élvezni fogják az

üdvösség javait egykori embertársaik, netán

családtagjaik örökös kínjainak a tudatában?"


Miért kell ezen aggodalmaskodni:

Jel 21:4 És az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.


"Még egy eszembe jutott a Jel.

22,11-ben azt írja, hogy aki bűnös, vagy

gonosz és bűntől szennyes, az maradjon az

ezután is...stb. Ezt, hogy érti, hogy ne

térjenek meg a bűnösök?"


Szerintem is az ítélet utáni időkre vonatkozik ez a kijelntés, mivel azután már nem lehet hitből megigazulni, hogy Isten és Jézus Ktisztus trónja elé állnak az emberek, mivel a hit a nem látott dolgokról való meggyőződés.

2012. ápr. 11. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

08:39


De akkor, hogyan értelmezhető a többi igehelyen a teljes megsemmisítés, kipusztulás, nem lesznek többé, elpusztítja stb, hogy a "bűn zsoldja a halál" kifejezést ne is említsem.


Zsolt 37:9-20

Zsolt 104:35.

Zsolt 145:20

Zsolt 21:8,9.

Zsolt 92:7.

Abdiás 16

Ézsaiás 1:28.

Malakiás 3:19


Lehet, hogy szándékosan fogalmaz a Biblia kétértelműen, hogy ne lehessen tudni bizonyos dolgokat? Mert mindkét álláspont elfogadhatónak látszik, a Péter nevű hozzászólóé és a tied is.

2012. ápr. 11. 11:07
 8/11 anonim ***** válasza:
A bun zsoldja a halalnal az ott szellemi halal. Mintahogy Adamnal is, nem olte meg az embert, miutan bunbe esett. De az ember szellemeben halott lesz, es csak akkor "eled fel" ujra, amikor visszatalal a Teremtojehez. A bunben elo embert a Biblia ily modon halottnak tekinti.
2012. ápr. 11. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


Bibliai alaptanítás:


Zsid 6:1 Annak okáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek,

Zsid 6:2 A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek.


Azért van szó itt 'örök ítéletről', mert a végső feltámadás és ítélet nem az időben fog történni, hanem a történelem befejeződése után, az örökkévalóságban. Az örökkévalóság mint ahogy a szó jelentése hordozza is, örökké létezés, egy változatlan állapotban. Vagy életre, vagy utálatosságra támad fel valaki.

A gonoszok és hitetlenek útja a gyehennában fog végetérni, ahova az ember teljes személyisége (szelleme, lelke, teste) fog kerülni, ha nincs a neve az élet könyvébe beírva. Azért nevezte második halálnak az apostol, mert a reménység, ami a jövőben bekövetkező pozitív esemény várása, elveszik ezen a helyen örökre, a szabad akarattal és boldogsággal együtt, és ez egyenlő a Biblia szerint a pusztulással.

2012. ápr. 11. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

"A bun zsoldja a halalnal az ott szellemi halal. Mintahogy Adamnal is, nem olte meg az embert, miutan bunbe esett."


Nem ölte meg Ádámot, de megátkozta és később meghalt testileg és szellemileg is. Ha nem halna meg az ember, akkor mi értelme lenne a feltámadásnak? Jézus is meghalt, 3 napig halott volt. Szerintem a halál az halál, a létezés megszűnése.

A Jel 20,17-ben 2. halálnak nevezi a tűz tavát. Ha az 1. halál is halál, csak abból lesz feltámadás, akkor a 2. halál miért ne lenne az? Viszont tény, hogy itt van egy látszólagos ellentmondás, hiszen más helyeken nem halálnak nevezi ezt a Biblia, hanem örökké tartó kínoztatásnak, örök utálatosságnak, büntetésnek, verésnek, örök tűznek stb. Kétféleképpen lehet értelmezni.

2012. ápr. 11. 20:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!