Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ezt hogy értelmezzem? :...

Tamás321 kérdése:

Ezt hogy értelmezzem? : Minden lélek engedelmeskedjék a felső hatalmasságoknak; mert nincsen hatalmasság, hanem csak Istentől: és a mely hatalmasságok vannak, az Istentől rendeltettek.

Figyelt kérdés
Ezt eléggé nehéz feldolgozni, mert a hatalmon lévő emberektől csak azt látom, hogy korruptak és kizsákmányolják, nyomorgatják saját népüket is. Kiszolgáltatottá teszik a legerőtlenebbeket és rabszolgaként dolgoztatják őket, míg teljesen bele nem betegszenek a létezésbe is, majd az egészségügy lerombolása útján még lehetetlenebbé teszik a szerencsétlenül jártak életét. Eladósítani hagyják a gyengébbeket és kilakoltatják saját otthonaikból. Szövetkeznek a pénzemberekkel és akit lehet, tönkretesznek. Másokat pedig, egy bizonyos réteget jól tartanak, és magukat még gazdagabbá teszik, gondolom a szegények nyomora árán.

2014. jún. 30. 06:28
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
Igen, ezen már én is elgondolkoztam. Talán úgy gondolja, hogy csak azoknak a hatalmasságoknak engedelmeskedjünk, akikre úgy gondoljuk, hogy Isten rendelte oda őket és nem az ördög. Dániel könyve jutott az eszembe, amelyben Dániel engedelmes volt a fogságban is, pedig Nabukodonozor kegyetlen ember volt.
2014. jún. 30. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 A kérdező kommentje:
Igen, Nabukodonozor nekem is eszembe jutott. És vele kapcsolatban még az is, hogy Dániel ember keze alatt, de Istennek engedelmeskedett. Meg József is eszembe jutott és vele kapcsolatban az a mondásom, hogy: ha a léleknek szolgálsz, afelett is uralkodsz, akinek testileg szolgája vagy. Aztán eszembe jutott az a Fáraó, aki elnyomta Izraelt. Tőle viszont Isten megszabadította a népét. De ma hogy van ez? Mert csak elnyomás van és az a mérhetetlen kapitalizmus, ami teljesen nyomorba dönt népeket, embercsoportokat. Totális igazságtalanság és az ilyen elitet kellene szolgálnunk. Vagy ez a mostani uralkodási forma a fenevad megtestesülése lehet?
2014. jún. 30. 07:45
 3/23 anonim ***** válasza:

Kedves kérdezö,


ez azt jelenti, hogy Isten még egy ideig megengedi a létezésüket.


A Dániel könyve a világhatalmakat nem hiába jellemzi mint szörnyü vadállatokat, amelyek tépik a húst.


A Dániel 2 fejezete leírja a babiloni király látomását, az eljövendö világhatalmakról. Ha van kedved érdekes elolvasni az egész fejezetet. Azt is fogod olvasni, hogy az egek Istene, tesz és dönt királyokat.


A jövendölés vége egy nagy kö, amely összezúzza az összes világi hatalmakat. Ez lesz Isten királysága, országa, amiért imátkozunk /de ez más téma :) /


Tudod azt is, hogy Jézus azt mondta: "Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, Istennek ami az Istené"


Ha az Isten törvénye ellentétben van az állam törvényével, akkor világosak a Jézus szavai


Tiszteletben tartani ezeket a tökéletlen felsö hatalmasságokat azt jelenti, hogy betartjuk a törvényt. Fizetjük az adót, ebböl fedezik az államok az iskolai rendszert, a rendörséget, utakat építenek, katasztrófák esetén a segítségnyújtás a lakosságnak stb. Kiadják pld. a közlekedési törvényeket, amelyek a hasznunkra vannak


Kedves kérdezö, a tetteikért ne félj felelni fognak Istennek, még ha nem is hiszik :)


Katy

2014. jún. 30. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
Szerintem igen. Csak szét kell néznünk, mindenütt káosz van, még a gyülekezetekben is. Mindenki furkál mindenkit, nincsenek emberi értékek. A szeretet kihal. Olyan, mintha az utolsó időket élnénk. Erőseknek kell lennünk, Jézusra kell összpontosítanunk, hogy el ne vesszünk.
2014. jún. 30. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:
Pontosan erről van szó, amiről írtok. Babilonnal kezdődött a világhatalom és Babilonnal fejeződik be a globális uralom. És megértem a felső hatalmasságok törvényét, hogy szükséges. De már sokkal többet vesznek el a néptől, mint amennyivel támogatnák azt. Sőt a legszegényebb réteget gyalázatosan kifosztják, hogy a jómódúaknak jobb legyen. És mindezt olyan rafinált csaló módon teszik, hogy az már a legfelsőbb bűnözői szint. Az embereket teljesen lezüllesztik, közönségesekké teszik és egymásnak ugrasztják, hogy ne vegyék észre a valódi bűnöst, a hatalmat és annak elnyomó uralkodását. Szörnyű!!!
2014. jún. 30. 08:08
 6/23 anonim ***** válasza:

„Azt is teszi mindenkivel [a hamis próféta], kicsinyekkel és nagyokkal, gazdagokkal és szegényekkel, szabadokkal és szolgákkal, hogy az ő jobb kezökre vagy a homlokukra bélyeget tegyenek; És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak a kin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma. Itt van a bölcsesség. A kinek értelme van, számlálja meg a fenevad számát; mert emberi szám: és annak száma hatszázhatvanhat.” (Jelenések könyve 13:16-18)


Azt is tudjuk, hogy az Antikrisztus egy hét éves egyezményt vagy szerződést köt majd, amit a hét év felénél megszeg: „És egy héten [a héber ’shabua’ szó, a hetes számot jelenti] át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak.” (Dániel 9:27)


A szerződés megszegését követően a hamis próféta felállítja a „pusztító utálatosságot” a „szent helyen” minden valószínűség szerint a hamarosan felépülő zsidó templomban vagy annak környékén a Mória hegyen Jeruzsálemben. „És seregek állnak fel az ő részéről, és megfertőzik a szenthelyet, az erősséget, és megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felteszik a pusztító utálatosságot.” (Dániel 11:31)


Ötszáz évvel azután, hogy Dániel ezt a próféciát kapta, Jézust megkérdezték tanítványai, hogy milyen jelei lesznek visszatérésének és a világ végének. Jézus, többek között ezt az eseményt is a visszajövetelét közvetlenül megelőző fejlemények közé sorolta. „Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólt, ott áll a szent helyen… Mert akkor nagy nyomorúság lesz, a milyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha… Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után… meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.”

2014. jún. 30. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:

Most nem fogok igéket másolgatni, de maradok a Bibliában leírtaknál, mert épp a minap olvastam ezekről igéket.

Egyrészt ez az ige is azt kéri, hogy maradj meg törvénytisztelőnek. Mármint azoknak a törvényeknek, amiket emberek találtak ki.

Hogy minden vezető Isten akaratából van, ez azokat igéket is alátámassza, amik a gazdagokról szólnak. Nekik egyrészt töménytelenül adakozni kellene a nyomorultak felé, hogy egyenlőség legyen, másrészt azt is írja a Biblia, hogy ők már ebben a világban megkapták a javaikat, a vagyont, az igazi örökség nem rájuk vár. Nekik más adatik.

Ugyanakkor Isten megígérte az Őt választóknak, akik kitartanak mellette, hogy nem hagyja el őket. Az a baj, hogy ti is abból indultok ki, hogy a szegény az mind boldogtalan és keserű, a gazdagok meg hepik. Ha így lenne, akkor nem lenne annyi milliomos drogos, alkoholista, öngyilkos.

2014. jún. 30. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:

Kedves kérdezö, megengeded komentálni ezt a szöveget?

A kedves hozzászóló ezt írja:

--------


„És egy héten [a héber ’shabua’ szó, a hetes számot jelenti] át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak.” (Dániel 9:27)


---------


Ez a része a Dániel jövendölésének már beteljesedett. Jézus Krisztus halálával vetett véget a véres áldozatoknak. Sokakkal szövetséget kötött ez azt jelenti, hogy Úrvacsora alkalmával megkötötte velük a szövetséget.


Érdekes hogy 3 és fél éves szolgálata után valóban a hét felén, halt meg, ezzel véget ért a Mózesi törvény. Még egy ideig a zsidóknak volt kiváltságuk kereszténnyé válni, majd majnyílt Kornélius megtérésével a lehetöség a pogányok számára is


Katy

2014. jún. 30. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:
A vezetők és a gazdagok a gonosz szolgák, akik nem adják meg Istennek, ami az Istené. A rájuk bízott javak és emberek felett uralkodnak, ahelyett, hogy megbízatásukhoz hűek lennének és Isten hatalmának szolgálnának. Így elveszik maguknak vigasztalásukat, és nem megjutalmazás szerint várják. Talán így lehetne értelmezni.
2014. jún. 30. 08:44
 10/23 A kérdező kommentje:

Kedves Katy!

Ez az értelmezés egyébként, amit te is leírtál, az adventistáktól származik, és lehet benne igazság. Lehet, hogy így kell értelmezni azt a szövetséget és 7 évet. De ebben még nem vagyok biztos.

2014. jún. 30. 08:46
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!