Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mózes harmadik könyve 21....

Mózes harmadik könyve 21. fejezet részlet miről szól? Mitől retteg az Úr?

Figyelt kérdés

17

Szólj Áronnak, mondván: Ha lesz valaki a te magod közül, az ő nemzetségökben, akiben fogyatkozás leend, ne áldozza áldozatul az ő Istenének kenyerét.

18

Mert senki sem áldozhat, akiben fogyatkozás van: vagy vak, vagy sánta vagy csonka orrú, vagy hosszú tagú.

19

Sem az, aki törött lábú vagy törött kezű,

20

Vagy púpos, vagy törpe, vagy szemfájós, vagy viszketeges, vagy sömörgös, vagy aki megszakadott.

21

Senki, akiben fogyatkozás van, elő ne álljon Áronnak, a papnak fiai közül, hogy tűzáldozatot vigyen fel az Úrnak; fogyatkozás van ő benne, ne álljon elő, hogy megáldozza az ő Istenének kenyerét.

22

Az ő Istenének kenyeréből, a legszentségesebbikből és a szentségesből ehetik.

23

Csak a függönyhöz be ne menjen, és az oltárhoz ne közelítsen, mert fogyatkozás van ő benne, hogy meg ne fertőztesse az én szenthelyemet. Én vagyok az Úr, az ő megszentelőjök.



2014. szept. 27. 12:27
 1/4 anonim ***** válasza:
Magától, a tetteitől?
2014. szept. 27. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
üdv,inkább az engedelmességet vizsgálta, az alázatosságot, a szelídséget. egyébként a törvényt Isten átkának nevezi, amit Jézus váltságáldozata oldott fel, megszabadultunk a törvény átkától, a Teremtő már nem korlátoz bennünket a szabad kapcsolatfelvételben, bátran imádkozhatunk hozzá, nem kell a bűneinkért állatáldozatot bemutatnunk.
2014. szept. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 munyamunya ***** válasza:

Nem tudom, miért értelmezed "rettegés"-nek az Örökkévaló parancsát. Nyilvánvalóan nem az Ő saját milyenségéről van szó, nem félti sajátmagát, hanem a szenthely, a sátor és a belső szentély tisztasága a kérdés, és innen továbbhaladva a tisztátalanságot okozó személy sorsa.


Ugyanis az egész áldozati rendszer a szentéllyel, az eszközökkel, a papsággal, kenyerekkel stb. egyetlen dolog jelképes ábrázolása volt: a bűn alatt szenvedő ember megmentésére küldött Bárány tökéletes(!) áldozatának. Ha valaki ezt nem vette komolyan, ha akár áldoznivaló állatban (ami a Krisztus előképe, hiszen ő a mi páskabárányunk), akár az áldozatot bemutató személyben (aki szintén a Felkentet képviseli, hiszen ő a közbenjáró főpapunk) valamilyen tökéletlenség volt, azzal kvázi az Isten megmentő munkáját, az Ő tökéletes tervét és kegyelmét gyalázta meg, értékelte le, vagyis fertőztette meg.


Ettől az Isten nem lett kevesebb, azonban az ember gondolkodásmódját kisiklathatja, megronthatja az ilyen könnyelműség, így tehát az ember érdekében van adva ez a rendelés (is), hogy ne tévedjen más útra, ne veszítse szem elől az Örökkévaló tökéletességét. Továbbá megjelenik az irgalmasság és igazságosság a rendelés azon részében, ahol kimondja, hogy a testi fogyatékos áronita ugyanúgy részesedik a papságnak járó ételből, ellátásból, mint ép társai, de sajnos nem szolgálhat a szentély belsejében.

2014. szept. 29. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

munyamunya, neked mi bajod a fogyatékosokkal?

Én itt semmilyen jelképet nem látok.

A zsidók meg főleg tagadnák, hogy a szövegnek bármilyen birkához köze van.

2014. szept. 29. 19:58

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!