Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Istent ki teremtette meg?

Istent ki teremtette meg?

Figyelt kérdés
2010. márc. 17. 14:15
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
68%
Nem lett, hanem kezdetben vala. :-)
2010. márc. 18. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
40%

Az Isten teremtésének archéja mint az Alfa és az Omega

[link]

(Jeremiás 33:3-" »Kiálts hozzám, és én válaszolok neked. Készséggel elmondok neked nagy és felfoghatatlan dolgokat, amelyeket nem ismersz.«”"

Prédikátor 3:11-" Mindent szépen a maga idejében elkészített. Még az időtlen időket is az emberek szívébe adta, hogy fel ne foghassák a munkát, melyet az igaz Isten végzett kezdettől fogva mindvégig.")

-még ha a munkáit se fogjuk fel hogy foghatnánk fel őt ,csak akkor ha örök élet ajándékát megkapjuk és Isten fiaivá leszünk!+ 1Korintusz 6:18

2010. márc. 18. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
40%
"2 Korintusz 6:18-ezt olvassátok el kérlek"
2010. márc. 18. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
53%

A kérdező kommentje:

a semmiből lett, és azt hogy csinálta?


hogyan vált el a semmi önmagából,hogyan lett az anyag,nem tudom!Ki tudja?Most komolyan..amúgy csak egy véleményt írtam,kit sértettem vele vérig,hogy le kellett pontozni?Mert sztem nem butaság,hanem elgondolkodtató..vagy csak nekem?!

2010. márc. 18. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
40%

(Ézsaiás 43:10-" Előttem Isten nem formáltatott, és utánam sem lett egy sem."

"Én mindenkor ugyanaz vagyok"-Ézsaiás 43:13

Ézsaiás 46:5-" Kivel hasonlítotok össze vagy tesztek egyenlővé vagy vettek egybe engem, hogy hasonlók lennénk egymáshoz?"

ÉRDEMES EZEKEN A PRÓFÉTAI SZAVAKON ELGONDOLKODNI !

2010. márc. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
58%

Kedves 25%-os válaszoló!


A Jel 3:14 nem mondja, hogy teremtmény Jézus


Először is az "arché" szó, amit a "kezdet" szóval szoktak fordítani, nem csak ezt jelenti, hanem pl. az elsőség másik oldalaként főség, uralkodás, uralom, hatalom értelme is van. De ami ennél a versnél inkább áll, az az "alapelv", "princípium", "eredet", "forrás", "végső ok" értelem, vagyis Krisztus a teremtés végső oka, forrása és eredete, vagy "kútfője" (ahogy a Káldi Neovulgáta fordítja), azaz akitől és aki miatt lett, elkezdődött a teremtés. Az arché nem jelenthet kizárólag "teremtményt", mert pl. a Jel 21,6-ban ez a szó az Atyára vonatkozik. Találtam erről egy jónak tűnő oldalt, ez ad több érvet is:


[link]


Az "Isten teremtésének kezdete" nem jelenti, hogy teremtmény. Mert Őbenne teremtetett minden, nála nélkül nem lett semmi, ami lett, és Ő kezdetben volt, nem pedig kezdetben lett.


Az Isten szó szerint nem szülte, hanem nemzette a Fiút. (Lényegének képmása, maga is Isten, tisztelni is úgy kell, mint az Atyát.) A Károli szülésről beszél, de ez régies kifejezés. Viszont ez nem alacsonyabbrendű a teremtésnél.Kezdete ezen igehely szerint a teremtésnek (teremtett világnak) van.


A Jel 3,14 nem bizonyítja Jézus teremtménységét. Az "Isten teremtésének kezdete" (arkhé) jelentheti ugyan ezt is, de ugyanígy jelentheti, hogy alapelve (princípiuma) vagy hatalmassága.


"Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete..."


"tade legei o amhn, o martus o pistos kai alhqinos, h arxh ths ktisews tou qeou"


A Jel 3,14 éppen nem állítja, hogy Jézus teremtmény: az "Isten teremtésének kezdete" önmagában sem egyértelmű, a Kol 1,15-17 viszont sokkal részletesebben és félreérthetetlenül állítja, hogy Jézus minden teremtménynek előtte született, őbenne teremtetett minden*, stb. Tehát nem teremtmény. (Az Új Világfordítás * e helyre szemérmetlenül betold egy "más" szót - az 1961-es angol kiadás még zárójelben, a 2000-es magyar már anélkül, de szövetkritikailag mindenképpen önkényesen.)


Sokszor hivatkoznak Jel. 3:14-re, amit az UV is így fordít: „Isten teremtésének kezdete”. Azonban az itt szereplő görög kifejezés „arkhé”, személyre átvive vezért, fejedelmet, királyt jelöl, tehát pontosítva: „Isten teremtésének fejedelme”


[link]


Jel 3:14

Görög legei … hé arkhé tész ktiszeósz tu theu

ἀρχή,n {ar-khay'}: 1) beginning, origin 2) the person or thing that commences, the first person or thing in a series, the leader 3) that by which anything begins to be, the origin, the active cause 4) the extremity of a thing 4a) of the corners of a sail 5) the first place, principality, rule, magistracy 5a) of angels and demons


KIT is saying–…–the–beginning–of the–creation–of the–God


NWT says … the beginning of the creation of God


New Jesualem Bible ... the Principle of God's creation


Vulgata ... Principium creaturæ Dei


ÚVF ezeket mondja … az Isten teremtésének kezdete


A kezdet: Gör. arché, amelyből az angol architect (= építész) szó is származik. A szó szerinti jelentése a görög nyelv tudósai szerint: eredet, hatóok, forrás, teremtetlen alapelv (princípium). Tehát Jézus az építész, vagyis az Univerzum Teremtője, miként azt a Kol 1:16-17 nyilvánvalóvá teszi (vö. az előző bejegyzéssel). Ő volt kezdetben (arché) az Atyaistennel (Jn 1:2; Zsid 1:10). Ő teremtett minden lényt, és ő volt minden lény előtt, tehát Ő maga nem lehetett egy lény (egy teremtett entitás) A Jel 1:8-ban (gyakran Alfaként visszaadva) és a 21:6-ban (vö. Iz 41:4; 44:6; 48:12) az arché a Mindenható Úristenre (az Atyaistenre) van alkalmazva, tehát nem lehetséges, hogy teremtett lényt jelentsen, miként azt az ariánus hatás alatt álló szekták állítják. Egy hasonló terminológia is (első és utolsó, Alfa és Omega) vonatkozik Jézusra: Jel 1:17-18; 2:8; 3:14, és 22:13.16. Ennélfogva mind az Atya, mind a Fiú: Isten. A Szentírás tanítja a Szentháromságot: az egy Isten öröktől fogva három Személyben létezik: Atya, Fiú és Szentlélek.


Bevezetés

Nem annyira ez a fordítás a problematikus, hanem a társulati értelmezése, illetve hogy Krisztus teremtett voltának az igazolására használja. Az eredeti szövegben kettős birtokos szerkezet áll, amint ez az ÚVF formahű fordításából is látható. Ezt azonban másképp is lehet értelmezni, mint ahogy a Társulat értelmezi. A helyes változat(ok) eldöntésében a szótári adatok mellett csak a tágabb bibliai összefüggések segítenek.


Szótári és nyelvtani adatok

Az itt „kezdet”-nek fordított szónak (arkhé) több jelentése van: (1) időbeli elsőség, azaz „kezdet”, lásd Jn 1:1, 1Jn 2:13; (2) eredet, azaz „kútforrás” (az Újszövetségben csak itt lehetséges jelentés); (3) rangbeli elsőbbség, azaz „felsőbbség” vagy „hatalmasság”, lásd Lk 2:20, 12:11, Róm 8:38, Kol 2:15, Tit 3:1; ez utóbbi jelentésével az arkhón szinonimája, ami „uraságot” jelent.


Értelmezésbeli lehetőségek

Pusztán Pusztán logikai szempontból az „Isten teremtésének kezdete” kifejezés egyaránt jelentheti azt, hogy (1) ő jelenti Isten teremtői folyamatának a kezdetét, tehát ő az első teremtmény (2) ő Isten teremtési folyamatának elkezdője, kútforrása, ti. aki által Isten elkezdődött kezdte a teremtést (3) ő a teremtett világ fölött rangban az első, felsőbbség vagy hatalmasság.


Amit a szöveg nem mond

A részlet konkrétan nem azt állítja, hogy mondja, hogy Krisztus „Isten teremtésének ura” (arkhón) lenne, de azt sem, hogy Krisztus Isten „Isten első teremtménye” (prótoktiszma), hogy Isten teremtésének „Isten teremtésének zsengéje” (aparkhé), vagy Isten teremtésének „Isten teremtésének elkezdője” (arkhégosz) lenne. Konkrétan azt sem mondja, hogy Krisztus „Isten teremtésének ura” (arkhón) lenne, de az arkhé és az arkhón rokonértelmű szavak.


A szövegkörnyezet

A szöveg mondanivalója, üzenete az, hogy kiként azonosítja magát Krisztus?


Tágabb bibliai összefüggések

Először is döntő a témához kapcsolódó szövegek (Jn 1:3, Kol 1:15-17) pontos fordítása. Másodsorban figyelembe kell venni a Bibliának a Teremtőről való tanúságtételét: csak egy Teremtő van, maga Isten (1Móz 2:4-7, ApCsel 14:15), Isten pedig mindent a saját kezével (Neh 9:6, Ézs 44:24, 45:12, 48:13, Zsolt 95:5-6) és szavával teremtett (Zsolt 33:6, Jn 1:3). eszerint a teremtés tehát egyedül és közvetlenül Isten műve (lásd a Kol 1:15 elemzésénél!).


Helytelen fordítások és értelmezések

Buday értelmezésében Krisztus „az isteni teremtésnek kezdete”, de a szöveg azt a személyt azonosítja, aki Isten teremtésének a kezdete, nem a teremtés milyenségéről, vagy eredetéről beszél.


Helyes fordítások és értelmezések

Angolul: „the beginning of the creation of God” (KJV, NKJV, NASB, NBV); „the beginning / origin of God’s creation (RSV, NRSV); „the (prime) source of all God’s creation” (NEB, REB); „the ruler of God’s creation” (NIV, NLT)

Magyarul: „az Isten teremtésének kezdete” (Károli, Soós, Masznyik, Raffay, Kecskeméthy, Czeglédy, Ökumenikus, Vida); „az Isten teremtésének kútforrása / kútfeje” (Békés-Dalos, Katolikus, Káldi); „az Isten teremtésének ősforrása” (Ravasz) vagy „az Isten teremtése fölötti hatalmasság”.


A Társulat tanítása és a fordítása közötti összefüggés

A Társulat szerint Isten Fia, Mihály arkangyal volt az első teremtmény, Isten első Fia. Azzal, hogy meghagyja a birtokos szerkezetet, lehetővé teszi, hogy kiadványaiban a saját meghatározásának („az első teremtmény”) igazolására használja.


Összefoglalás

A bibliavers formahű fordítása önmagában nyitva hagyja, hogy Pál mit is állít Krisztusról (Teremtő vagy a teremtés része?). Értelmezése a tágabb bibliai összefüggésektől függ.


But back to our topic of Revelation 3:14 and its supposed (blasphemous) proof that Jesus was created:

REVELATION 3:14 . . . the beginning of the creation of God;

(NWT: ". . . creation by God")


If we trace the Greek word for beginning, arche (Strong's word #746), we find that in Revelation 1:8 and 21:6 God the Father ("Jehovah") calls Himself the "beginning [arche] and the end." So if Jesus is a created being because of arche, Jehovah must be, too, since the description (arche) is applied to both, in the exact same fashion (they both also call themselves the similar titles, Alpha and Omega and first and last -- see also Is 44:6, Rev 1:17-18, 2:8). All three descriptions are obviously (typically Hebraic) synonyms meaning eternal. They are all applied to both the Father and the Son.


REVELATION 1:8 I am Alpha and Omega, the beginning [arche] and the ending, saith the Lord, which is, and which was, and which is to come, the Almighty. (God the Father)

REVELATION 21:6 And he said unto me, It is done. I am Alpha and Omega, the beginning [arche] and the end . . . (God the Father)


REVELATION 22:13 I am Alpha and Omega, the beginning [arche] and the end, the first and the last. (identified as Jesus in 22:16)


The Greek scholars are unanimous in their interpretation of arche and this verse.


Abbot Smith's Manual Greek Lexicon (p. 62) defines the word as, "uncreated principle, the active cause of creation, Rev. 3:14." Joseph Thayer, in his Greek-English Lexicon of the NT (p. 77) gives as its meaning, "origin, active cause," as does Vine's Expository Dictionary of NT Words (under, "Beginning"), Liddell and Scott (p. 121), and Bauer, Arndt, & Gingrich (pp. 111-112). A.T. Robertson states:


Not the first of creatures as the Arians held . . . but the originating source of creation.

(Word Pictures in the NT, Nashville, TN: Broadman Press, 1932, vol. 6 of 6, 321)


We even get our word, architect from arche, which makes its meaning clear. At least 20 English translations use an unambiguous terminology which brings out the specific meaning of Rev 3:14:

Williams, Beck, Goodspeed, Moffatt, NRSV: origin of God's creation

Knox: the source from which God's creation began

NAB, REB, CEV: the source of God's creation

Wuest: the originating source of the creation of God

Living Bible: the primeval source of God's creation

Jerusalem: the ultimate source of God's creation

NEB: the prime source of all God's creation

Barclay: the moving cause of God's creation

Amplified: the Origin and Beginning and Author of God's creation

TEV: The origin of all that God has created

NIV: the ruler of God's creation

Weymouth: the Beginning and Lord of God's creation

Jay Green Interlinear: the Head of the creation of God

Basic English: the head of God's new order

MLB (in notes): he was the source of creation

Jesus, here as in other passages, is revealed as Creator in Scripture, not as a creature. See, e.g.:

JOHN 1:3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made.

JOHN 1:10 . . . the world was made by him, . . .


(we've already seen Col 1:16 and Heb 1:10)


Kittel writes about the use of arche as applied to Jesus (and translated as "beginning") elsewhere:

1 John has the phrases "that which was from the beginning" (1:1) and "he who was from the beginning" (2:13-14) for the Logos who has become perceptible to the disciples but is eternally preexistent, since it is God himself who here gives himself to us.

"In the beginning" in Jn. 1:1 says this specifically of the Logos; the Logos is before all time, so that no temporal statements can be made about him. Eternal preexistence is plainly implied.


(TDNT, one-volume edition, 81)


Therefore, we can only conclude that your abominable exegesis of arche has been shown to be absolutely false and untrue to Scripture, once all the relevant data has been considered.


Ha valaki „Isten teremtésének kezdete” (η αρχη της κτισεως του θεου), az nem (feltétlenül) teremtmény, elvégre itt nem időbeli kezdetről van szó - ha megnézed a kontextust itt Jézusnak a tisztségéről, méltóságáról van szó, nem pedig a koráról. Kezdete e szerint éppen a teremtésnek van, nem a Fiúnak.


Itt inkább annyit mond, hogy a Fiú a teremtésnek eredete, hatóoka, (ős)forrása, kútfeje, teremtetlen alapelve, őselve vagyis kezdete, mert a Fiú által lett minden, nélküle pedig semmi sem lett, ami lett; és benne teremtetett minden az égben és a földön, minden őáltala és őérte teremtetett. Ő előbb van* mindennél, és minden benne áll fenn.


* figyeld meg, hogy a Biblia sosem használja a Fiú tekintetében a lett kifejezést, hiszen ha teremtmény lenne, így kéne írnia: "ő előbb lett minden másnál". Azonban a Fiú már kezdetben volt (Jn 1:1), ő van (Jn 8:58) isteni örökkévalóságában...


„Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké.” (Zsidók 13:8)


Másrészt még segít megérteni a vers és "a kezdet" (αρχη) szó értelmét, ha összeveted pl azzal, ahogy Kol 1:18 így szól Jézusról:


„Ő a kezdet…”


Továbbá:


„Hamarosan eljövök, s velem lesz a jutalmam, hogy mindenkinek megfizessek tettei szerint. Én vagyok az alfa és az ómega, az első és az utolsó, >a kezdet< és a vég.” (Jel 22:12-13)


Ugyanezt "a kezdet" (αρχη) szót használja Biblia az Atyára a Jel 21:6-ban, tehát az αρχη nyilván nem jelent teremtmény.


Érdemes továbbá megjegyezni, hogy csakúgy mint a Logosz fogalmának, az archénak is megvan a maga görög bölcseleti előzménye.

Az ókori görög bölcselők archénak nevezték azt az őselvet, ősokot, amire mindig dolog eredetét vezették vissza, vagyis amiből a világ felépül, vagyis hogy mi a világ kezdete. Tehát az "arché" az a princípium, amiből a koszmosz keletkezik.


Az arché filozófiai fogalmának meghatározására, körülírására a milétoszi természetbölcseletben számos, lényegében egybevágó kísérlet történik. Thálesztől Anaximenészig a korai görög gondolkodók az arché attribútumait ugyanolyan módon jelölik meg: minden létező eredete, első ok, minden létező vége (a dolgok benne, általa pusztulnak el); egységes, lényege állandó, változatlan, de megjelenése (hüposztázisai) változó, mozgása önmagából származik (nem szorul egyéb okra, vagyis önmozgó). (Az arché-fogalom attributális meghatározására nézve lásd Arisztotelész: Metafizika A, 983 b, illetve a következő preszókratikus töredékeket: Thalész – A11, A13, A13b, A22; Anaximandrosz – A1, A9, A10, A11, A14, A15, B1, B2, B3; Anaximenész – A1, A4,A5, A6, A7, A10, A11, A23.)


Persze az, hogy mi az "arché" abban a görög filozófusok nem értettek egyet (pl. egyesek bizonyos anyagok, Püthagorásznál a számok stb.), elvégre nem kaptak kinyilatkoztatást, de az "arché" fogalom kidolgozása sokat segített az Újszövetség üzenetének átvívésében.


Az újszövetségi szentírók átvették ezeket a görög fogalmakat, és új tartalommal töltötték fel: a keresztény tanítás szerint a teremtett világnak az archéje, vagyis a kezdete az Istenség, amelynek része a Fiú is.

2010. márc. 18. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
42%

A kérdésedre a válasz a Bibliában megtalálható (Zsoltárok könyve 90 :2 )Röviden azt írja ,hogy Isten időtlen időktől fogva vagyis örökké fogva létezett és létezni is fog !! nekünk embereknek nehéz felfognunk ezt a dolgot ,de talán az segít ,ha tudod ,hogy mint mindent, az IDŐT is Jehova hozta létre .Ha nem lenne idő ,nem is lenne kérdés ,hogy mi volt Isten előtt ,vagy hogy őt ki teremtette??Mivel mi emberek úgy élünk ,hogy létezik az idő ,nem tudunk máshogy gondolkodni ,ez olyasmi ,mint egy másik dimenzió .

Különben meg ne hagyd ,hogy elámítsanak nagy okoskodások

meg filozofálgatások ,mert olyan válaszokat kaptál ,hogy csak NA!Minden alap nélküli ,még a szentháromságos is !

A Bibliában nem szerepel maga a szentháromság szó sem és az illető keveri a szezont a fazonnal ,mint sokan mások is ,keverik Jézussal ,Istent !!

Ha szeretnél erről meggyőződni ,szívesen küldök neked bizonyítékokat !

2010. márc. 19. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
50%

Ez az örök "érve" az Őrtorony-szektának: a "Szentháromság" szó nem szerepel a Bibliában, tehát nem létezik. Ugyanígy nem szerepel az "Őrtorony Társulat", "teokratikus szervezet," "Királyság Terem" és még száz másik Őrtorony szakszó. Röhej egy "érv" ez.


Senki sem "keveri" Jézust az Atyával, tudjuk, hogy két külön személy, de egy Isten.


Ezt olvasd el:

[link]

[link]


„…gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.” (Ézsaiás 9:6)

„A maradék megtér! Jákob maradéka az erős Istenhez.” (Ézsaiás 10:21)

„Izrael Szentje lesz a Megváltód, akit az egész föld Istenének hívnak.” (Ézsaiás 54:5)


„Íme a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti: Velünk az Isten.” (Mt 1:23)

„...Ennek láttán félelem fogta el a népet, és dicsőítette az Istent, hogy az embereknek ekkora hatalmat adott.” (Mt 9:8)


„"Hogy beszélhet ez így? Káromkodik. Ki bocsáthatja meg a bűnt más, mint az Isten?"” (Mk 2:7)


„…és szívem ujjong megváltó Istenemben…” (Lk 1:17)

„Hitük láttán így szólt: "Ember, bűneid bocsánatot nyertek." Erre az írástudók és a farizeusok azt gondolták magukban és mondták: "Ki ez, hogy így mer káromkodni? Ki más bocsáthatja meg a bűnöket, mint az Isten?"” (Lk 5:20-21)

„Mindnyájukat elfogta a félelem, és magasztalták Istent ezekkel a szavakkal: "Nagy prófétánk támadt", és: "Meglátogatta népét az Isten."” (Lk 7:16)

„"Térj vissza otthonodba és beszéld el, milyen nagy jót tett veled az Isten!" Erre az bejárta az egész várost, és elhíresztelte, milyen nagy jót tett vele Jézus.” (Lk 8:39)


Jn 1,1 – „Isten volt az Ige”

„Istent sosem látta senki. Az egyszülött Isten, Aki az Atya keblén nyugszik, Ő nyilatkoztatta ki.” (Jn 1:18)

„…az Istent is Atyjának nevezte, s így egyenlővé tette magát az Istennel.” (Jn 5:18)

Jn 5,23 – „mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.”

„…de vannak közöttetek, akik nem hisznek." Jézus ugyanis kezdettől fogva tudta, kik nem hisznek, és ki fogja elárulni.” (Jn 6:64)

Jn 8,19 – „Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.”

Jn 8,58-59 – „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.” (Vö. 2Móz 3,14-15)

Jn 10,30 – „én és az Atya egy vagyunk.” (vö. Kiv 3,14; 20,7; Lev 19,12; 24,14-16)

„…a káromlásért, azért hogy ember létedre Istenné teszed magadat."” (Jn 10:33)

Jn 10,38 – „az Atya bennem van s én az Atyában vagyok.”

Jn 12,45 – „aki lát, azt látja, aki küldött.”

Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta.

Jn 20,28-29 – Jézus elfogadja Tamás hitvallását: „Én Uram, és Istenem!”


„Míg kövezték Istvánt, így imádkozott: "Uram, Jézus, vedd magadhoz lelkemet!"” (ApCsel 7:59)

ApCsel 20,28 – „igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”


Róm 9,5 – „Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Amen.”


„...egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk.” (1Kor 8:6)


„Ő Isten formájában volt, és az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem kiüresítette magát, szolgai alakot öltött, és hasonló lett az emberekhez. Külsejét tekintve olyan lett, mint egy ember. Megalázta magát és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.” (Fil 2:6-8)


„Ő a láthatatlan Isten képmása, az elsőszülött az egész teremtés fölött. Mert benne teremtetett minden a mennyben és a földön [...]. Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn. Ő a testnek, az Egyháznak a feje. Ő a kezdet, az elsőszülött a halottak közül, hogy övé legyen az elsőség mindenben. Úgy tetszett az Atyának, hogy benne lakjék az egész teljesség, s hogy általa békítsen ki magával mindent a földön és a mennyben, minthogy Ő a kereszten vérével békességet szerzett.” (Kol 1:15-20)

Kol 2,9 – „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége”


Zsid 1:8 „A Fiához ellenben e szavakkal fordul: Isten, trónod áll örökre, királyi pálcád igazságosság vesszője.”


„Így dicsőül meg Urunk Jézus neve bennetek, és ti is őbenne, Istenünknek és Urunknak, Jézus Krisztusnak kegyelméből.” (1Tessz 1:12)

„És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben” (1Tim 3:16)

Tit 2:13 „…várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőséges eljövetelét”


1Jn 5:20 „De tudjuk, hogy eljött az Isten Fia, és képességet adott nekünk arra, hogy felismerjük az Igazat; és ezért vagyunk az Igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet.”

„Ki a hazug, hacsak az nem, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Az az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiút.” (1Jn 2:22)


2Pét 1:1 „Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, mindazoknak, akik velünk együtt ugyanabban a drága hitben részesültek Istenünk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus igazsága által”


„Mert bizonyos emberek befurakodtak közétek, akiknek az ítéletük már rég megíratott; ezek az istentelenek Istenünk kegyelmét kicsapongásra fordítják, az egyetlen Urat, Urunkat, Jézus Krisztust pedig megtagadják.” (Júd 1:4)


„"Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)" - mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható. [...] Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké. ” (Jel 1:8.18)

2010. márc. 19. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
48%

1Péter 1:3-" Áldott legyen Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istene és Atyja,"

Végül is ez az elsőszülött Fiú együtt volt az Atyjával, mielőtt más szellemteremtményeket és a fizikai világegyetemet megteremtették volna (Kolosszé 1:15). Jézus bensőséges kapcsolatban volt Jehovával. Ezért mondhatta: „hogy ki a Fiú, azt senki sem tudja, csak az Atya, és hogy ki az Atya, azt senki sem tudja, csak a Fiú, és akinek a Fiú ki akarja őt nyilatkoztatni” (Lukács 10:22).János 1:18-" Istent e g y ember sem látta soha; az egyszülött isten, aki az Atya keblénél van, az szolgált felőle magyarázattal."Miért?= 2Mózes 33:18-23-"hadd lássam

dicsőségedet.....látni fogod hátamat de arcomat nem láthatod....Mert nem láthat engem ember úgy,hogy életben maradjon"EZÉRT csak azt láthatjuk amit a János 1:14-" Láttuk dicsőségét az Atya Egyszülöttének dicsőségét"

János 13:3-"Jézus, annak tudatában, hogy az Atya mindent a kezébe adott, és hogy Istentől jött el, és az Istenhez megy,"Mert=János 1:18-"ISTENT EGY EMBER SEM LÁTTA SOHA"

János 13:31-32-"Miután tehát kiment, Jézus így szólt: „Most dicsőül meg az Emberfia, és az Isten is megdicsőül vele kapcsolatban.  És maga az Isten fogja megdicsőíteni őt, éspedig azonnal megdicsőíti őt."

János 14:1-" „Ne nyugtalankodjon a szívetek. Gyakoroljatok hitet az Istenben, gyakoroljatok hitet bennem is."

János 20:17-" Jézus ezt mondta neki: „Ne kapaszkodj tovább belém. Mert még nem mentem fel az Atyához. Hanem menj el a testvéreimhez, és mondd meg nekik: »Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”"János 8:26-"Annyi bizonyos, hogy aki küldött engem, igaz, és én azokat beszélem a világban, amiket tőle hallottam.” "János 6:57-"Ahogy engem az élő Atya küldött el, és én az Atya miatt élek "-Példabeszédek 8:22-" Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen."A Fiú már a föld és az egek megalkotása előtt létezett, ahogy erről a Példabeszédek könyve ír. És mint a Szó, Isten Szószólója, Jehova bölcsességének tökéletes megtestesítője volt (János 1:1).„Hang jött a trón felől is, és ezt mondta: »Dicsérjétek Istenünket, ti rabszolgái mind, akik félitek őt, kicsik és nagyok!«” (Jelenések 19:5). Ez Jehova Szószólójának, a Fiának, Jézus Krisztusnak a ’hangja’, ’aki a trón és a 24 vén között’ áll (Jelenések 5:6). Nemcsak az égben, de a földön is, a „rabszolgái mind” részt vesznek(Jelenések 11:18).Milyen lelkesen engedelmeskednek mindannyian e parancsnak: „Dicsérjétek Istenünket . . . !”



Bizony alleluja, vagyis „dicsérjétek Jahot”! A „Jah” kifejezés rövidített formája Isten nevének, a Jehova névnek. Erről a zsoltáríró buzdító szavai jutnak az eszünkbe: „Minden, mi lélegzik, dicsérje Jahot! Dicsérjétek Jahot!” (Zsoltárok 150:6).



"János 17:25,26-" Igazságos Atyám, a világ bizony nem ismert meg téged, de én megismertelek, és ezek megismerték, hogy te küldtél el engem.  És megismertettem velük a nevedet, és meg is fogom ismertetni, hogy a szeretet, amellyel engem szerettél, bennük legyen, én pedig ővelük egységben.”"

Róma 6:8-11-"Ezenfelül, ha meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élni is fogunk ővele.  Mert tudjuk, hogy Krisztus, most, hogy feltámadt a halottak közül, nem hal meg többé; a halál többé nem úr felette.  A halált ugyanis azért halta egyszer s mindenkorra, hogy eltörölje a bűnt, az életet pedig, amelyet él, az Istennek éli.  Ugyanígy ti is: úgy tekintsétek magatokat, mint akik halottak vagytok ugyan a bűnnek, de élők az Istennek Krisztus Jézus által."


Róma 1:18-22-" Mert Isten haragja kinyilatkozik az égből azoknak az embereknek minden istentelensége és igazságtalansága ellen, akik igazságtalan módon elnyomják az igazságot,mivel ami tudható az Istenről, az nyilvánvaló közöttük, mert az Isten nyilvánvalóvá tette nekik. Mert az ő láthatatlan tulajdonságai világosan látszanak a világ teremtésétől fogva, mivel az alkotott dolgokból érzékelhetők, igen, az ő örök hatalma és istensége, úgyhogy nincs mentség számukra;  mert bár ismerték az Istent, nem dicsőítették őt mint Istent, és hálát sem adtak neki, hanem üresfejűvé lettek okoskodásaikban, és értelmetlen szívük elsötétült.  Azt bizonygatták ugyan, hogy bölcsek, de bolonddá lettek,"


Róma 1:28-" És mint ahogy nem találták helyesnek, hogy pontos ismeretük legyen az Istenről, az Isten helytelenített gondolkodásmódra adta át őket"

2010. márc. 21. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
77%

A The Encyclopedia Americana így ír: „ A keresztény hit a judaizmusból ered, a judaizmusra pedig szigorúan az egyistenhit jellemző. Az út, amely Jeruzsálemből Niceába vezetett, aligha mondható egyenesnek. A negyedik század háromságtana egyáltalán nem volt az isteni természetről szóló korai keresztény tanítás tükörképe; ellenkezőleg, eltérés volt attól a tanítástól” ([1956] XXVII. köt., 294L. o.).

1Kor 15:27, 28, ÚRB: „Isten mindent az ő [Jézus] lába alá vetett. Amikor pedig azt mondja, hogy minden alá van vetve, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki alávetett mindent. Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben.”

Mind a héber Sad·daj′, mind a görög Pan·to·kra′tór szót úgy fordítják le, hogy „Mindenható”. Az eredeti nyelveken mindkét kifejezést következetesen Jehovára, az Atyára használják (2Móz 6:3; Jel 19:6). Egyik kifejezés sem jelenik meg a Fiúval vagy a szent szellemmel kapcsolatban.

2010. márc. 21. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!