Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Annak idején miért történt...

Annak idején miért történt ennyi baleset a légierőnél?

Figyelt kérdés

Az 50-es évektől kezdve egészen a 90-es évekig rengeteg katonai repülőgépbaleset történt Magyarországon, évente legalább egy, vagy több vadászgép illetve helikopter lett baleset áldozata.

Miért volt annak idején ennyi baleset? Nem megfelelően kiképzett személyzet vagy megbízhatatlan technika illetve rosszul karbantartott gépek?



2023. júl. 23. 13:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
71%
Az a k***a gravitáció földre húzta a gépeket. Ha nem lett volna, még mindig fenn lebegne mindegyik, amelyik lezuhant.
2023. júl. 23. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
82%
Nem csak a magyar, hanem minden más ország légierejénél is rengeteg baleset történt. A magyar pilótáknál talán közrejátszott a felesleges vagánykodás meg légimanőverekkel menőzés, de hát azzal a szovjet haditechnikával kb. e nélkül is felvehették minden repülés előtt a keresztet.
2023. júl. 23. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem csak itt volt ez pl. A német légierő F-104eseinak felé! Pusztult el "repülőesemény" miatt.
2023. júl. 23. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
*fele
2023. júl. 23. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
73%
vodka
2023. júl. 23. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

#3 Az F-104-es beceneve "özvegycsináló" volt konkrétan.


Amúgy ennek sok oka van. Egyrészt az akkori technika rettentő megbízhatatlan volt. Ehhez hozzájött adott esetben a nem feltétlenül megfelelő karbantartás, nem megfelelő gyártási minőség. Hozzá jött a pilóták nem feltétlenül megfelelő kiképzése.


Vegyük hozzá azt is, hogy akkoriban azért repültek rendesen a pilóták, viszonylag sok veszélyes feladatot is int az éjszakai repülés célgépek ellen, stb.

2023. júl. 23. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Azt is tegyük hozzá, például a Mig-21 kialakításából fakadóan nem volt alkalmas a hajtómű nélküli vitorlázó repülésre.


Tudtommal egyetlen olyan eset volt, amikor egy magyar pilóta kényszerleszállást hajtott végre reptéren leállt hajtóművel. Ahhoz is kellett a csillagok együttállása, viszonylag nagy sebesség és a reptér közelsége.


De alapvetően hajtómű leállás esetén az azonnali katapultálás volt a parancs.

2023. júl. 23. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Amúgy a miértre itt a válasz, konkrétan minden eset részletesen le van írva a hiba okával:

[link]

2023. júl. 23. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

1. Az ötvenes években feszített tempóban képezték ki a megbízható származású pilótákat és nem válogattak elég alaposan. A politikai megbízhatóság volt az első. Ugyanakkor erőltetett gyorsasággal kellett növelni a légierő létszámát, gépszámát.


2. A Me 262-vel kezdve a negyvenes, ötvenes, hatvanas évek vadásztípusai általában nem voltak elég megbízhatóak, üzembiztosak. Az USA haditengerészeténél is alkalmaztak olyan vadászgépet, amelynél pár év alatt a legyártott példányok harmada lezuhant. (F7U Cutlass).

https://www.youtube.com/watch?v=wY082Js108Q

Szovjet részről a MiG-21 első nagy sorozatban gyártott változata (MiG-21F-13) és a Szu-9, Szu-11 elfogóvadász hasonló mutatót hozott. A korai 21-essel kapcsolatban ezt sajnos mi, magyarok is alaposan megtapasztaltuk.


3. Volt, hogy erőltetetten, fárasztóan sokat (napról napra állandóan) repültek, volt hogy a gyakorlatban maradáshoz túl keveset.

2023. júl. 23. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

pontosítás: "a negyvenes, ötvenes, hatvanas évek SUGÁRHAJTÁSÚ vadásztípusai...

Igazából a légcsavaros-dugattyús típusok között is akadt néhány kiemelkedően balesetveszélyes. Me 109, Spitfire, F4U Corsair.

2023. júl. 23. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!