Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért pont a Focke-Wulf...

Miért pont a Focke-Wulf 190-et tartják a legjobb, legsokoldalúbban továbbfejleszthető második világháborús, légcsavaros vadászgépnek?

Figyelt kérdés
Mert így emlegetik egyes típuskönyvek.

nov. 27. 18:48
1 2 3
 1/22 A kérdező kommentje:
A többi típus közül leginkább a japán Hayate (Ki.84) hasonlít rá. De az nagyobb méretű gép, nagyobb hatótávolsággal, alacsonyabb sebességgel és lényegesen szerényebb fegyverzettel.
nov. 27. 18:52
 2/22 PMC Wagner ***** válasza:
100%

Mert az egész egy mestermű

az aerodinamikus tulajdonságai miatt, a sebessége miatt és kissebb volt mint a többi. A motorja is úgy lett kialakítva hogy még a kipufogó gáz is extra toló erőt biztosítson.


Illetve egy kevésbé ismert dolog ez volt az első gép amit nem kellett minden manőver után a trimmelni így nem volt fárasztó a vezetése ergó a pilóta foglalkozhatott mással. A pilóták nagyon szerették

nov. 27. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 LazyJones ***** válasza:
100%

Kiegészítve az első által írt dolgokat:


Az is fontos tényező lehet az ilyen megítélésében, hogy viszonylag kis módosításokkal rengeteg feladatkörre tudták hatékonyan átalakítani. Vadászként indult, mégis sikeres tudott lenni zuhanóbombázóként, felderítőként, éjszakai vadászként, nagy magasságú elfogó vadászként, csatarepülőként.

nov. 27. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
100%

Egy nagyon-nagyon jól eltalált típus volt! Kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal (alacsony légellenállás), kis forduló sugárral, jelentős motorteljesítmény-többlettel ami lehetővé tette az átalakítását más feladatkörökre is. Igaz, az átalakítások lévén elfogóvadász-feladatkörben e miatt már gyengébben teljesített (a megnövekedett légellenállás miatt).

Megjegyzem, ez minden dugattyús gépre igaz amit hibrid feladatokra alakítottak át / fejlesztettek ki! Az adott géptípus ugyan alkalmassá vált mindkét feladatkörre, de nem tudta teljes harcértékkel ellátni egyiket sem (a klasszikus bombázókhoz képest magasabb volt az átesési sebességük, rosszabb a páncélzatuk, kisebb a hasznos terhelésük - "cserébe" vadászként lecsökkent a végsebességük, a fordulási szögsebességük).

nov. 27. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:
Úgy tűnik a Szövetségeseknél nem volt (de még a japánoknak, olaszoknak sem volt!) hasonlóan eltalált, több irányban-nagyon sokoldalúan, gazdaságosan és sikeresen fejleszthető, alkalmazható, hozzá hasonló légcsavaros vadászgép. A P-51-ből készült zuhanóbombázó változat, de különösebben nem emlegetik, a P-47 és a Tempest pedig egész más méret és tömegkategóriát képviseltek. Még a brit Typhoon állt hozzá a legközelebb, de az 1944-1945-ben már nem nagyon szerepelt vadászként.
nov. 28. 04:40
 6/22 PMC Wagner ***** válasza:
100%
A német hadügy egyik furcsa fintora. Hogy ez a gép igazából időben jelent meg, viszont a konkurens cég vezetője Willy Messershmidt jó barátja volt Herman Göringnek és magának Hitlerlen is és ott torpedózta a Focke wulfot ahol csak lehetett, sosem élvezett olyan anyagi erőforrásokat mint Messer
nov. 28. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 A kérdező kommentje:

"A sosem élvezett olyan..." azért túlzás. Tény, hogy a német katonai rg.fejlesztést az ezért felelős Udet tábornok és Göring félrevitték, tévutakra állították. Udet ezt utólag felismerve öngyilkos lett. A halála után Erhard Milch tábornokhoz került ez a terület és ő sokkal racionálisabb döntéseket hozott. Később az Albert Speer-Milch együttműködés eredménye volt, hogy más területek rovására radikálisan növelték a vadászgépek havonta legyártott mennyiségét.

Nincs pontos adatom, de a logika alapján ekkor, a háború kb. utolsó két évében (1943 közepétől 1945 közepéig) már legalább ugyanannyi (de inkább több) Fw 190 gép készült, mint Me 109. Pedg a Focke-wulfból 1 példány legyártása bizonyára több erőforrást/munkaidőt/ráfordítást igényelt, mint az e téren igen kedvező 109-es. Mégis, ha a számokat nézzük, az Fw gyártása csak 1941 eleje körül indult, ám 20 ezer készült belőle. A "Messert" már a harmincas évek közepétől szállították és így érte el a bűvös 35 ezres számot. Logikus tehát, hogy az utolsó években "valamilyen okból" (ez az ok Milch és Speer felismerése, majd döntése lehetett) nagyon rákapcsolt a kis, csillagmotoros gép gyártása.

Milch különben is személyes okból IS ellenszenvet érzett Messerschmitt gépei iránt (mint az alábbi cikkben olvasható). Utólag megismerve a 109-es keskeny nyomtávjából (ez a hiba az angol Spitfire-nél megismétlődött) adódó fel és leszállási gondokat, a Me 210 gyorsbombázó-romboló súlyos kudarcát, ez az ellenszenv szakmai szempontból is megérthető.

[link]

nov. 29. 06:40
 8/22 A kérdező kommentje:
Udet olyan hibákat követett el, amelyeket a háború alatt már nem lehetett helyrehozni. S amelyek német szempontból kedvezőtlenül hatottak a háború végkimenetelére.
nov. 29. 06:42
 9/22 A kérdező kommentje:
Precízebben fogalmazva: ... S amelyek hozzájárultak a háborúnak a német fél szempontjából kedvezőtlen végkimeneteléhez.
nov. 29. 06:48
 10/22 kürasszír ***** válasza:
100%

# 8 # 9


A németek nyilvánkövettek el hibákat, de a II. világháború alapvetően a gazdasági erőviszonyok miatt volt megnyerhetetlen Németország számára.

nov. 29. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!