Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A modern kompozit páncélokban...

A modern kompozit páncélokban miért használnak gumit, elavult anyagot?

Figyelt kérdés
febr. 23. 18:55
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Milyen elavult anyagra gondolsz?
febr. 23. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
A Földön minden anyag atomjai több milliárd évesek. Akkor minden elavult?
febr. 23. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Milyen gumit használnak? A műgumi összetételét állandóan változtatják, az is csak egy a műanyagok sorában.
febr. 23. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Mert a gumi a kumulativ páncéltörő robbanófejek (mint pl. A klasszikus RPG, vagy gyakorlatilag bármilyen rakéta-alapú páncéltörő fegyver) ellen kiváló teljesítménnyel bír, súlyarányosan simán veri a különböző fémötvözeteket.
febr. 23. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 PMC Wagner ***** válasza:
100%
A HEAT robbanófejek ellen (javelin, kornet, rpg stb mind ezt használja) hiszed vagy sem de pár darab burkoló lap sokkal hatékonyabb védelmet nyújt mint egy méteres acélból készült páncélzat
febr. 23. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

Most kb azt kérdezted miért használunk vasat hiszen a vaskornak 2500 éve volt vége.


"gumi" milyen gumi? a gumi egy gyűjtőnév, azon belül meg 8000 féle létezik, van ami egy évszázados, van amit ma találtak fel.

febr. 23. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

6.: Amilyet a kompozit páncéloknál használnak.


Többiek, a gumi miért annyira jó heat ellen?

febr. 23. 21:55
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon leegyszerűsítve, a gumi megváltoztatja a kumulatív robbanófej által kibocsátott sugárnyaláb pályáját, ami így a gumi mögött található acél- vagy kerámiarétegbe nem optimálisan csapódik be, ezáltal az energiájának egy jelentős részét elveszíti, értsd kevesebb páncél szükséges a sugárnyaláb megállításához.
febr. 23. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%

7/8


A HEAT gránát mindegy miből lövik ki alapvetően egy puha fém rendszerint valamilyen réz vagy annak ötvözete egy fordított kúp formában, e mögött robbanóanyag van. Amikor detonál a nyomás és hőmérséklet ezt a kúpot egy forró vékony olvadt plazmává alakítja ami egy irányba halad (Monroe-elv) Fémekbe ez addig hatol be amíg "elfogy" a réz illetve kihül olyan hőmérsékletre ami már nem vágja át az adott fémet.


Mivel ez egy folyékony sugár, pl gumi, légrés, stb-be ütközéskor "szétfröccsen" elveszti az ereje jelentős részét.


Elméleti példa csak. Van egy kumulatívgránát ami átéget 200mm homogén acélt. 180mm acél nem kihívás neki. De ha ez a 180mm acél két részre van osztva pl. 90mm acél 30mm légrés 90mm acél elrendezésbe a második réteg acélon már nem hatol át teljesen. Átégetni biztosan nem tudja. Ha az a 30mm gumi a második 90mm acélrétegen szinte csak felületi sérülést okoz.


[link]

febr. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 Jeffrey Spender ***** válasza:
100%

A kompozit páncélzat = gumi ez egy tévhit.


A legelső kísérleti kompozit páncélzati betét az kvarckavics + aszfalt + faliszt keveréke volt, amit nagy modulokba töltöttek, és alumíniumlappal is kiegészítették, mikor a harckocsi oldalához odaszerelték. Ezzel kísérleteztek az amerikaiak 1945 szeptemberében. A teszt felemás eredményekkel zárult, ugyan megfogta az ilyen páncélzati modul a kumulatív sugár nagy részét, de attól még tudott részleges átütést produkálni, amit nem úszott volna meg a személyzet súlyos sérülések nélkül ...


Következőnek az M48-as Patton kapott szilícium-dioxidos páncélzati modult az RPG-k, és kezdetleges páncéltörő rakéták ellen. Azután az M60-as Patton protót képzelték el acél - szilícium-dioxid - acél felépítésű, háromrétegű teknővel. Működött volna, de a gyártás költségei miatt elvetették, homogén acélos harckocsi lett az M60-as Patton.


Nem csak az amerikaiak kísérleteztek, az oroszok is feltalálták az ő kompozitjukat, nekik a textolit jött be. A textolit az laminált üveg + üvegszál háló + bakelit kompozitja. A T-64-es eredetileg kétrétegű teknőfronttal bírt, 80 mili acél + 140 mili textolit. Ezzel az volt a baj, hogy az alátámasztó lemez igen vékony volt, bármi találat / erősebb ütés érte, a textolit a sofőr ölébe potyogott, nem volt jó ötlet, de rossz sem.


A teljesen újratervezett T-64-esnél, amit T-64A néven forgalmaztak, és párhuzamos típusként a T-72-es Urálnak a teknőfrontja az 80 mili acél + 105 mili textolit + 20 mili acél lett, ez már normálisan működött.


Az orosz harckocsik a T-72B kivételével textolitot használnak kompozitnak a teknőfronton. A T-90-es teknőfrontja meg totál ismeretlen.



Ami gumit használ kompozitnak, az a Chieftain Stillbrew, az rosszul is sikerült. A T-55-ös Enigma egy kisszámú kísérleti harckocsi, ott meg nem gumit használnak szólóban, hanem acél + alumínium + gumi + légrés, ez viszont tudatosan megtervezett, igényes munka volt.



A Leopárd 2-es, és az Abrams páncélzati moduljáról nem tudok nyilatkozni, ismeretlen a pontos anyagösszetételük, csak annyit osztottak meg, hogy az alapmodellű változatok a 115 milis nyíllövedékek ellen voltak védettek, tehát azokat a T-64B, és a T-72A a 125 milis lövegeivel legázolta volna ...

febr. 24. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!