Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A Messerschmitt Me 262 vagy a...

A Messerschmitt Me 262 vagy a Gloster Meteor volt a jobb manőverező képessége?

Figyelt kérdés

2012. júl. 27. 06:35
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Tudom, hogy számít az aerodinamika, azért is írtam korábban, hogy nyilazott szárnyak nélkül hozta azt a teljesítményt.

Közben próbáltam megkeresni azt az angol könyvet, ahol írtak bővebben a 262-es problémáiról, de nem találom egyelőre, pedig ilyen formában volt olvasható: [link]


Úgyhogy egyelőre csak egy másik könyvből tudok idézni, ahol érintették a dolgot: "Bár a hadvezetés remélte, a Me 262-es képes lesz a németek javára fordítani a hadiszerencsét, a sugárhajtású elfogóvadász – a gyors fejlesztés, a gyártási hibák, illetve a rossz minőségű nyersanyag okozta műszaki problémák miatt – nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Me 262-es – alapjaiban véve nagyszerű konstrukció – egyáltalán nem könnyített a Jagdwaffe helyzetén. Az új vadászt a portyázó szövetséges repülőgépektől gyakran dugattyús motoros vadászgépeknek kellett megvédenie, melyek eközben súlyos veszteségeket szenvedtek." - Jerry Scutts: A Messerschmitt Bf 109-es története

2016. febr. 28. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Igen és pontosan az miatt nem lettek későbbi repülőgépek ilyen kialakításúak mert egy idő után az a fajta hagyományos sárkányszerkezet nem felet volna meg az elvárásoknak hiába volt nagy a hajtómű teljesítménye. Pl a Vampire már abban is előremutatóbb megoldás volt!


Az axiális kompresszor ahogy írtam jóval bonyolultabb szerkezet mint a centrifugális és ez az egyik ok ami miatt rövid volt a Jumo hajtóművek élettartama! Igen olvastam ezt a könyvet régebben én is, de nem írja le melyik hány %-ban felelős a meghibásodásokért! Tény, hogy a tervezés is közrejátszott ebben elvégre akkor ez még forradalmi technológia volt! Azonban Me-262 is jóval előbb elkészült volna ha a hajtóművekhez kellő mennyiségben állt volna rendelkezésre megfelelő minőségű nyersanyag különösen a nagy hőmérsékletet is kibíró fémötvözetek (aminek hiányát a háború végéig sem sikerült kiküszöbölni) és a megfelelően képzett munkaerő! Mert egy 004-es hajtómű kicserélése elméletben 3 óra volt, de a képzetlen munkaerő és a silány minőségű alkatrészek ezt akár 8-9 óráig is eltarthatott!

2016. febr. 28. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Ez így van, de mivel egy adott időszakban repülő gépeket hasonlítottunk össze, ettől el lehet tekinteni.


Hogy melyik hány százalékban, azt én sem tudom, hátha majd még rábukkanok valamire. Az angol könyvben részletesebben volt írva, de rátaláláskor lusta voltam lefordítani a szakszavakat, azóta meg nem találom. Lehet törölték onnan.

2016. márc. 1. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Én is keresem Kay, Anthony L. egyik nagyon jó művét amit a Jumo 004-ről írt abban le volt írva mik is okozták pontosan a meghibásodásokat!
2016. márc. 1. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!