Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A második világháborús repülőg...

A második világháborús repülőgépeket hogyan indították be?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy nem volt bennük akkumulátor, hanem magnetó biztosította a gyújtást, egy egyszerű rendszer, ami nagyfeszültséget biztosított a gyújtógyertyáknak, ha forgott a propeller, hogy szikrát adjanak a hengernek. Azt hiszem a Riga moped is így működik.


De hogyan indították be őket? Kiszállt a pilóta és jól megpörgette a propellert?



2016. szept. 22. 23:29
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
17%
Igen pontosan ahogy leirtad. Altalaban 8 ember kellett ahhoz, hogy beinditsanak egy gepet de ugyebar tipustol fugg. A pilota porgette a propellers mig 4 en hatulrol kotellel tartottak a gepet a masik 4 ember pedig a elorrol tolta visszafele a gepet. Nagyon erosnek kellett lenniuk, hogy a gepet meg tudjak tartani de a legtobbszor sikerult nekik. A pilota utana beszallt a mar mukodo gepbe es szolt a tobbieknek, hogy vagjak el a koteleket es engedjekel a gepet. Na ilyenokor kellett gyorsnak lenni azoknak akik elol altak mert felre kellett ugrani a gep elol. Keress ra google-on tobb ember halt meg inditas kozben mint ahany katonat a nemetek vesztettek.
2016. szept. 23. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Jézus, Mária! Miért pont a pilótának kellett volna megpörgetni a propellert? Nem lett volna egyszerűbb (és valószínűbb is...) ha egy szerelő teszi ezt?

Egyébként ezt találtam neked ezzel kapcsolatban:

https://www.youtube.com/watch?v=v4jXe1kcjdE

2016. szept. 23. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
2016. szept. 23. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Kurblival tekerték meg a főtengelyt, ahogyan az autóknál is. Kétlem, hogy bárki a lapátot fogta volna és úgy pörgette be, ha az beindul olyan hirtelen felpörög, hogy leviszi a kezed :D Egyébként azt sem gondolom, hogy ennyi embernek tartani kellett volna a gépet, voltak azon fékek, hiszen leszállásnál meg kellett valahogy állni. Meg azért ugye nem gondoljuk, hogy 1000-1400lóerős gépeket pár ember egy helyben tud tartani. Nem gondolom, hogy nem volt ilyen, de valami extrém eset lehet, ha így kellett fogni egy gépet.
2016. szept. 23. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
A masodik vilaghaborus gepek motorjait ugyanugy elektromos oninditomotorokkal inditottak mint manapsag.
2016. szept. 23. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Önindítóval.
2016. szept. 23. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Az első hozzászóló szépen leírta....csak tévedett egy világháborút.

Az 1. vh-ban valóban propellert forgattak. A 2. vh-ban (a modernebb gépeknél pl spitfire 1939-től) azonban már megjelentek az önindítók.

...meg hát ahogy látjuk a messerschmitt kurblival indult.

2016. szept. 23. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Többnyire zümmert használtak a nagyobb teljesítményű motoroknál.
2016. szept. 23. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 veterán vas ***** válasza:

Kérdező!

Kb. 20 évet megcsúsztál időben.

2016. szept. 23. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ha nincs önindító,akkor se csak a behúzás/tekerés az egyetlen módszer.


Lehet indítani sűrített levegővel vagy shotgun-al is

[link]

2016. szept. 23. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!