Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A lignittel termelt villamos...

A lignittel termelt villamos energiával működő elektromos autó is zöld ?

Figyelt kérdés
2023. jan. 15. 15:11
1 2
 1/19 DK-s ***** válasza:
22%

Ez az egész, "elektromos autósdi" egy parasztvakítás. Megint megy a néph'lyítés szokás szerint.


A közlekedés energia-fogyasztásának súlypontját akarják átbillenteni, semmi egyéb. Szeletet akarnak a tortából. A környezet-védelemre pedig xarnak magasról.

2023. jan. 15. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
25%

Pont annyira zöld, mint az óceánon keresztülszállított, rétegrepesztéssel a felszínre hozott cseppfolyósított földgáz, aminek a szállítása belekerül annyi energiába, mint a szállított LPG fele.

Vagy mint azok a szélerőművek, amiknek 30m hosszú, üvegszál erősítésű műanyag lapátjai vannak, amivel az ég világon semmit nem lehet csinálni amikor tönkremennek, mint ásni egy hatalmas gödröt és beletemetni.

2023. jan. 15. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
72%
Természetesen, lehet zöld színű.
2023. jan. 15. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
75%
Mivel hogy egy lignit hőerőmű is jóval hatékonyabb, mint egy belső égésű motor, ezért szinte biztosan zöldebb az ezáltal kinyert villamos energia, mintha azonos mennyiségű energiát egy belső égésű motorból kellett volna kinyerni.
2023. jan. 15. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

Figyelembe vetted a veszteségeket is ?

1 kg lignit tartamaz x KJ energiát. Elégeted veszteség, vizet melegítesz veszteség, áramot termelsz veszteség, az áramot eljuttatod a felhasználási helyre veszteség, töltöd vele az akkut veszteség.

Vajon az 1 kg kignitben levő x KJ energia hány százaléka hasznosul mint mozgási energia ?

2023. jan. 15. 15:53
 6/19 anonim ***** válasza:
76%

Magának az erőműnek a hatásfok sokkal jobb, mint egy dízel vagy benzin motoré. Ellenben van veszteség az áram szállítása során, vagy veszteség az akkumulátor töltése és az energia akkumulátorból való kinyerése alatt. Teszem hozzá, a benzin sem a fán terem, azt is ki kell termelni, finomítani, szállítani, stb ami szintén energiaigényes dolog.

Nem lősz le nagy poént, hogy 100% szenes erőműből származó árammal töltött e-autó nem lesz környezetbarátabb, mint benzines társai. De eleve nem is ez a cél. Na meg melyik ország állítja elő 100%-ban szénből az áramot ma már, a jövőben meg főleg.

Egyébként nincs olyan, hogy "zöld", a gyaloglást leszámítva. Mindennek van az életciklusa alatt valamekkora össz energia vagy szén lábnyoma, mindegy miben mérjük. Jelenleg autók tekintetében a minél kisebb és könnyebb autó a nyerő, függetlenül attól, hogy benzines vagy elektromos. Környezetvédelem szempontjából az elektromos SUV rosszabb, mint egy benzines kisautó.

Amit viszont látni kell, és érdemes megjegyezni, hogy a benzines technológia elérte a határait, és városokban tényleg probléma a légszennyezés. Az elektromos meghajtásban és akkumulátortechnologiában viszont még hatalmas fejlesztési potenciál van, és a városokban nem okoznak lokális légszennyezést.

2023. jan. 15. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
60%
#5 Az a baj az ilyen számításokkal, hogy szinte soha nem pártatlan emberek végzik. Pl benzines autó hatásfokánál ez esetben az olaj kitermelését, szállítását, finomítását, a benzin szállítását, ezek egy liter benzinre eső energiaszükségletét is számításba kellene venni.
2023. jan. 15. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:

#7

Én is kíváncsi lennék egy ilyen számításra ahol tisztességes módon figyelembe veszik a veszteségeket és a környezeti hatásokat mindkét járműtípus esetében.

A kérdés egyébként onnan jutott eszembe hogy a zöld németek lignitbányát nyitnak mert annyira nincs energiahordozójuk a saját szankcióik miatt.

2023. jan. 15. 16:04
 9/19 anonim ***** válasza:
63%

Ahogy írták már fentebb, két fő oka van az elektromos járművek terjedésének:

1.) lokálisan nem okoz szennyezést (na jó, okoz, de nagyságrendekkel kevesebbet), mert az áramelőállító helyen sokkal jobban megszűrik az égésgázokat, mint amennyire egy autónál tudják, tehát sokkal kevesebb égéstermék kerül a környezetbe.

2.) egy erőműben sokkal jobb hatásfokkal lehet elektront gyártani a szénből, lignitből, mint amilyen hatásfokkal a benzines autó égeti el az üzemanyagát. Ha ez csak annyival jobb hatásfok, ami az áramelosztás energetikai költségeit tudja fedezni, már akkor jobban járunk - lásd 1-es pont.

Az extra pedig, hogy áramot átlagosan egyre kisebb és kisebb részben állítunk elő fosszilis energiahordozókból, egyre nagyobb a zöldenergia aránya (szél, víz, nap, geotermikus, stb.). Tehát lehet, hogy még most is lignitből jön a harmada-fele az áramnak, de ez folyamatosan csökkenő tendenciát jelent (még ha vannak néha kisebb-nagyobb visszalépések is).

2023. jan. 15. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 DK-s ***** válasza:
24%

Könyörgöm!


Amíg FOSSZILIS energiaforrásról beszéltek, hogyan sikerül azt összekapcsolni a környezetvédelem fogalmával?!


Te jó isten ...

2023. jan. 15. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!